Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ewa
2008-05-29, 12:17
KZK GOP
Autor Wiadomość
eeM 
Mieszkaniec


Imię: Marcin
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-20, 12:28   

Wiadomo kiedy skończy się ten remont torowisk i kiedy zaczną normalnie jeździć tramwaje nr 19 i 20 ?
 
     
K4r0l 
Mieszkaniec
Kierownik wycieczki



Imię: Karol
Wiek: 35
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 406
Skąd: Chorzów os. Irys
Wysłany: 2015-08-20, 13:05   

O przebudowie Wolności jest w wątku, a o Rynku tutaj.
Termin zakończenia 2017 rok (dla Wolności)... ale TŚ mają realizować swoje zadanie priorytetowo szybciej, ze względu na dofinansowanie.
Wg materiałów TŚ:
Cytat:
Termin realizacji zamówienia - 5 miesięcy od dnia podpisania Umowy, lecz nie dłużej niż do 31.08.2015 r. Ostateczny termin wykonania zamówienia zostanie ustalony na etapie podpisania umowy z wybranym wykonawcą.

A Centrum Przesiadkowe... wg planów (maj 2015), ale jest obsuwa i "na razie" będzie oddane do użytku "późną jesienią" 2015.
_________________
Opcja SZUKAJ jest za Darmo, nie na darmo.
Moje oferty na Olx.pl :)
 
 
     
Hajduczanin 
Mieszkaniec



Imię: Innocenty
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 906
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-08-20, 22:06   

Późna jesień 2015 brzmi dziś jak dobry żart:)
_________________

 
     
eeM 
Mieszkaniec


Imię: Marcin
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: śląskie
Wysłany: 2015-08-22, 21:35   

Czyli do 2017 roku będzie jeździł zastępczy autobus T-20 ? a tramwaj nr 19 będzie jeździł tylko do metalowców ?
 
     
power 
Mieszkaniec


Imię: Rafał
Wiek: 42
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 601
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-08-31, 11:32   

Cytat:
Świętochłowice – Chorzów uruchomienie nowej linii minibusowej numer 231



Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach informuje, że od 1 września 2015 roku uruchomiona zostanie nowa linia minibusowa numer 231, funkcjonująca na trasie: „Świętochłowice Osiedle Ustronie Chopina” – „Chorzów Centrum Edukacji”.



Nowa linia zapewni objęcie komunikacją miejską między innymi rejonu ulic: Górniczej, Chopina oraz Szpitalnej w Świętochłowicach, jak również zapewni szybką możliwość przemieszczania się pomiędzy centrum Świętochłowic a Chorzowem, to jest rejonem ulic: Gwareckiej i Żołnierzy Września. Uruchomione zostaną nowe przystanki autobusowe: „Świętochłowice Osiedle Ustronie” (ulica Chopina, rejon posesji numer 21), „Świętochłowice Osiedle Ustronie Szkoła” (ulica Chopina), „Świętochłowice Osiedle Ustronie Morcinka” (ulica Sikorskiego za skrzyżowaniem z ulicą Górniczą), „Świętochłowice Sikorskiego Szkoła” (ulica Sikorskiego, rejon Miejskiego Domu Kultury), „Świętochłowice Szpitalna Cmentarz” (ulica Szpitalna, rejon skrzyżowania z ulicą Polną), „Chorzów Gwarecka” (ulica Gwarecka, rejon skrzyżowania z ulicą Śląską).
Rozkład jazdy 231


źródło: kzkgop.pl
_________________
http://www.rckik-katowice.pl/
 
     
emerytslowiansk 
troll


Imię: Franz
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 407
Skąd: wieś Chorzów
Ostrzeżeń:
 4/3/6
Wysłany: 2016-02-28, 21:46   

KZK GOP powinno tak zoptymalizowac swoja flote,by kazdemu posiadaczowi biletu zapewnic miejsce siedzace,
 
     
Hajduk 
Kronikarz



Imię: Henryk
Wiek: 59
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 3678
Skąd: Hajduki
Wysłany: 2016-02-28, 21:50   

emerytslowiansk napisał/a:
KZK GOP powinno tak zoptymalizowac swoja flote,by kazdemu posiadaczowi biletu zapewnic miejsce siedzace,


a kuszetki nie łaska?
_________________
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę.Kocham śląską ziemię i śląską krainę....."
Juliusz Ligoń.

[*] http://www.youtube.com/watch?v=4Fx4mshinO0 [*]
 
     
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1104
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2016-12-11, 20:50   

Przyspawany bryluje w mediach ostatnio i zaklina się, że wszystko robi cacy.
Z pewnością nie myli się w jednej kwestii: miasta powinny więcej pieniędzy łożyć na transport zbiorowy.
Stąd pytanie: ile wpłaca Chorzów składki rocznie do KZKGOP? Jaka to jest część budżetu? Istnieje w ogóle plan transportowy dla miasta czy te kompetencje też są przekazane KZKGOP? Jak i kiedy miasto dokonuje zmian w układzie linii czy częstotliwości jazdy?

Cytat:
Roman Urbańczyk: Możemy mieć komunikacyjne eldorado. Warunkiem są pieniądze od miast
Gdyby śląskie i zagłębiowskie miasta wydawały na komunikację tyle, co Warszawa, mielibyśmy tu komunikacyjne eldorado. - Przede wszystkim częstotliwość połączeń byłaby o wiele większa niż dziś, co jest u nas słabszą stroną - mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP

Przemysław Jedlecki: Od roku działa Śląska Karta Usług Publicznych. Jak pan ocenia ten system?

Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP: - Mimo usterek i pojawiających różnych problemów, uważam że ŚKUP działa dobrze. To bardzo innowacyjny system i różni się od podobnych w kraju. Mimo pewnych pojawiających się utrudnień, których wcale nie ukrywamy, całość działa. Rzeczywiście zdarza się, że pojawiają się usterki, np. w konkretnym autobusie czy tramwaju.

Jak się układa współpraca z Asseco i mBankiem, którzy zbudowali ŚKUP?

- Mamy umowę na utrzymanie systemu ŚKUP przez pięć lat i to tak naprawdę powoduje, że firma Asseco musi utrzymywać go w pełnej sprawności. Specyfiką systemów informatycznych jest to, że muszą być serwisowane. Od początku było wiadomo, że wykonawca zbuduje system i będzie go nadzorował. Przez 65 miesięcy jesteśmy związani umową, potem zdecydujemy czy będziemy dalej współpracować z wykonawcą systemu czy nie.

Jaka jest szybkość reakcji na usterki?

- W przypadku awarii zgłoszonej wieczorem czy w nocy trudno ściągnąć szybko programistów. Wykonawcy starają się reagować szybko. wszystko jest uregulowane w umowach. Każdy rodzaj awarii ma określony czas, w jakim musi ona zostać usunięta. Gdy zajmuje to zbyt dużo czasu, naliczamy kary. W ciągu mijającego roku awarie, które można nazwać poważnymi, zdarzyły się nam trzy razy. Były to sytuacje wymagające zdecydowanej reakcji, zwłaszcza jedna była szczególna. Sztab ludzi w Asseco oraz nasi informatycy szukali miejsca, w którym doszło awarii. Po kolei wyłączali poszczególne elementy systemu, żeby znaleźć to, co nie działa. I okazało się, że przyczyną był jeden z przełączników w serwerowni. Zawiódł system sygnalizacyjny - w tym przypadku powinna na czerwono zapalić się dioda informująca o stanie pracy. Gdy informatycy doszli do przyczyny problemu, wymiana tego drobnego elementu trwała parę sekund, ale ponowne uruchomienie systemu zajęło o wiele więcej czasu. Awaria tak naprawdę była drobna, ale jej skutki były powszechnie odczuwalne. Podsumowując: mieliśmy trzy poważne sytuacje, choć nie zawsze można mówić o dużych awariach. Mam nadzieję, że z roku na rok problemów będzie coraz mniej.

Najbardziej irytuje, że Śląska Karta Usług Publicznych jest mało przyjazna dla użytkownika. Dlaczego np. muszę kupować bilet jednorazowy na trzy godziny przed podróżą? Tyle czasu trzeba, by bilet "pokazał się" w systemie i żebym mógł go zakodować na karcie.

- Rzeczywiście to jest utrudnienie. Być może nie wszystkie rozwiązania są zbudowane tak, jakbyśmy chcieli. Ale trzeba pamiętać o tym, że ŚKUP jest systemem bardzo złożonym. Może rzeczywiście błąd polegał na tym, że chcieliśmy od początku wiele rzeczy w tym systemie zawrzeć - nie tylko bilet, ale też parkomaty, elektroniczna portmonetka i wreszcie narzędzie do mierzenia napełnień w autobusach i tramwajach. Należy też pamiętać, że system działa w trybie off-line. Informacja o zakupionym bilecie musi być przesłana do wszystkich komputerów w każdym pojeździe, a dopiero po przyłożeniu karty do czytnika jest na niej zapisywana. Ze względów technicznych, ale również i finansowych, nie było możliwości wdrożenia innego rozwiązania. Koszt przesyłania wszystkich danych on-line byłby o wiele większy niż obecnie, poza tym pojazdy nie zawsze znajdują się w polu zasięgu sieci. O takich, a nie innych rozwiązaniach zdecydowały racjonalne argumenty i specjaliści.

Asseco deklaruje, że jest otwarte na propozycję zmian w systemie. Czego możemy się spodziewać?

- Najpierw trzeba sobie jasno powiedzieć, że ŚKUP to projekt unijny i musi być zrealizowany zgodnie z umową. Nie można w sposób dowolny go modyfikować, czy - mówiąc kolokwialnie - pozbyć się któregoś "klocka" z tej konstrukcji. Ale uważam, że możemy parę takich klocków dołożyć. Do tego typu projektów trzeba podchodzić zdroworozsądkowo. Absurdem można na przykład nazwać sytuację, w której nie wyrażono zgody na postawienie elektronicznej tablicy na przystanku, ponieważ chodnik został zbudowany z unijnej dotacji i nie wolno tam niczego dobudowywać. To przecież irracjonalne. Dlatego chcemy ulepszać ŚKUP. Część takich prac już trwa, np. zleciliśmy, żeby na portalu klienta pojawił się koszyk umożliwiający zakup kilku biletów jednocześnie. Inne, większe zmiany mogą zająć więcej czasu. Oczywiście myślimy nad możliwością korzystania ze ŚKUP za pomocą telefonu. To da się zrobić, ale na pewno nie będzie to zmiana "na już".

Ma być też aplikacja na telefon.

- To też już się dzieje. Taka aplikacja powstaje i będzie można doładować kartę przy pomocy telefonu. To kolejne ułatwienie.

Na warsztatach podczas "Miast idei" nasi goście zwracali uwagę na taryfy. Chodzi o to, żeby system podpowiadał pasażerowi, która taryfa jest dla niego najbardziej korzystna. Dlaczego mam sam liczyć, czy bardziej opłaca mi się taryfa odległościowa, czy może strefowo-czasowa?

- Próbowaliśmy wprowadzić takie rozwiązanie, jednak okazało się to niemożliwe. Umożliwiliśmy pasażerom szeroki wybór biletów. Za jakiś czas będziemy mieli dane, z których rozwiązań korzystają najczęściej, co jest dla nich najwygodniejsze czy najbardziej korzystne. W takim kierunku będzie też mogła być rozwijana taryfa KZK GOP. Moim zdaniem najbardziej sprawiedliwa jest taryfa odległościowa. Płacę za tyle, ile jadę. Co nas obchodzą granice miast, które są ważne przy taryfie strefowej? Przecież jak ktoś mieszka w Świętochłowicach to po przejechaniu paru przystanków może być już w Chorzowie i musi zapłacić więcej niż np. mieszkaniec Dąbrowy Górniczej, który na strefowym bilecie może pojechać o wiele dalej. Ale rozumiem, że mieszkaniec dużego miasta będzie zwolennikiem biletu strefowego, czyli zupełnie inaczej niż ktoś z małego miasta. Dlatego dobrze by było, żeby jak najdłużej mieszkańcy sami decydowali. Te dane będą jawne. Pamiętajmy tylko, że jeśli dochody ze sprzedaży biletów spadną, różnica będzie musiała zostać pokryta przez dotacje miast.

To może być problem. W przyszłym roku średni wzrost składki miast wynosił 5 proc. Niektóre zapłacą więcej, inne tyle samo, a ktoś mniej. I to nie wszystkim się podoba.

- KZK GOP jest dobrowolnym związkiem gmin i taki sposób rozliczeń został zaakceptowany przez gminy. Trzeba o tym pamiętać. Być może nie byłoby sporów o pieniądze, gdyby stawka dla każdego wynosiła tyle samo, bez względu na liczbę pasażerów, ale zależnie tylko od wozokilometrów w poszczególnych miastach. Miasta jednak wspólnie zdecydowały, że liczymy inaczej. Jeżeli komuś to nie odpowiada, musi przekonać innych prezydentów do zmiany sposobu rozliczeń. Przez ostatnie lata wraz ze wzrostem wymagań co do standardu taboru rosła składka miast. Dziś to już prawie 60 proc. dochodów KZK GOP. Wpływy z biletów to nieco ponad 30 proc. Ale uważam, że mamy dobry system rozliczeń. Zasada jest prosta - tam gdzie nie ma pasażerów ogranicza się kursy, a tam gdzie jest ich dużo są dokładane. Ale jednocześnie jest tak, że czasem w sobotę rano czy w niedzielę wieczorem musi jechać autobus, dla kilku pasażerów. Do takich linii miasto musi dużo więcej dopłacić. Tak musi być, bo komunikacja jest publiczna. Ważna jest tu zasada solidarności.

Ciągle jednak mam wrażenie, że nasi samorządowcy na komunikację wciąż wydają za mało. Wystarczy porównać wydatki z budżetów miast w przeliczeniu na mieszkańca. Wiele miast daje o wiele więcej. Warszawa aż 2,8 mld zł rocznie. Gdyby KZK GOP miał 2 mld zł na autobusy i tramwaje...

-... to by było eldorado! Przede wszystkim częstotliwość połączeń byłaby o wiele większa niż dziś, co jest u nas słabszą stroną. Szczególnie dotyczy to tramwajów. W komunikacji tramwajowej ważne jest, aby częstotliwość połączeń była wysoka. Utrzymanie infrastruktury jest drogie, powinna być więc jak najlepiej wykorzystywana. Ale z drugiej strony, częste kursy tramwajów generują duże koszty. Jest prawdą, że w porównaniu do dużych miast mamy nieco mniej komunikacji. Musimy to robić mądrze. Nasz teren jest bardzo zróżnicowany. Obejmujemy zarówno duże miasta, jak i rozległe tereny, które można nazwać wiejskimi. Są miasta bogate i biedniejsze. Pewnie moglibyśmy wydawać na komunikację więcej, ale dysproporcja nie jest aż tak rażąca.

Może do komunikacji w aglomeracji powinien dokładać się marszałek lub wojewoda?

- Przecież tak było! Przez wiele lat skarb państwa był właścicielem tramwajów. Dotacja z budżetu państwa wynosiła około 60 mln zł rocznie. Tak było mniej więcej dwadzieścia lat temu. Skoro kiedyś państwo uznało, że należy dopłacać do komunikacji, to jasne, że można myśleć ponownie o takim rozwiązaniu. Ale musi to dotyczyć całej Polski, a nie tylko naszej aglomeracji.

Jak KZK GOP odnajdzie się w planowanej metropolii?

- Bardzo dobrze. Upadł pomysł likwidacji KZK GOP. Pewnie posłowie zauważyli, że związek komunikacyjny dobrze wykonuje swoje zadania. Dlatego zostanie on wkomponowany w konstrukcję metropolii. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, a tych jeszcze nie znamy.


http://katowice.wyborcza....-warunkiem.html
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
treeboor 
Mieszkaniec



Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 167
Skąd: Chorzów II
Wysłany: 2016-12-11, 22:37   

prezes napisał/a:
Stąd pytanie: ile wpłaca Chorzów składki rocznie do KZKGOP?
Za rok 2016 miasto Chorzów zapłaci składkę do KZK GOP w wysokości 18 766 299,64 zł, a w przyszłym roku o 2,90% więcej, czyli 19 301 448,31.
Więcej informacji: http://katowice.wyborcza....do-kzk-gop.html
_________________

 
     
Rafał 
Mieszkaniec



Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 3183
Skąd: Chorzów - Klimzowiec
Wysłany: 2016-12-12, 23:24   

prezes napisał/a:
Istnieje w ogóle plan transportowy dla miasta czy te kompetencje też są przekazane KZKGOP?


Z mojej wiedzy wynika, że miasto nie ma planu transportowego (choć mogę się mylić). Prosta sprawa w kwestii centrum przesiadkowego. brak tam nadal przystanku "Chorzów Estakada". Cześć osób nadal musi biegać...
_________________
"Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań" - Gilbert Chesterton
 
 
     
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 32
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1104
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2016-12-13, 20:57   

Rafał napisał/a:
prezes napisał/a:
Istnieje w ogóle plan transportowy dla miasta czy te kompetencje też są przekazane KZKGOP?


Z mojej wiedzy wynika, że miasto nie ma planu transportowego (choć mogę się mylić). Prosta sprawa w kwestii centrum przesiadkowego. brak tam nadal przystanku "Chorzów Estakada". Cześć osób nadal musi biegać...

Właśnie się zastanawiam, czy tego nie przekazano pod KZKGOP, jako oragnizatora transportu. Oni coś takiego uchwalali 2 lata temu - nawet to opiniowałem.
W Chorzowie w ogóle nie ma wizji, co z transportem - o roli kolei, to nikt nawet nie myśli.
A przystanek Chorzów Estakada, to z planem transportowym raczej jest luźno związany. Jeśli jednak już jesteśmy przy tym, to zasadnym jest pytanie, jak te autobusy tam dostać, aby one nie traciły czasu. Największą zaletą tego przytanku jest właśnie to, że się nie traci 3-5 minut na zjazd na Rynek.
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
treeboor 
Mieszkaniec



Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 167
Skąd: Chorzów II
Wysłany: 2016-12-22, 21:18   

Od 1 stycznia 2017 będzie uruchomiona linia o numerze 922, która będzie kursowała między Maciejkowice Dworem, a piekarską dzielnicą Brzeziny Śląskie. Ciekawe kto będzie jeździł tą? To już lepiej było skierować 974 do Piekar
_________________

 
     
Ewa 
Administrator Forum



Imię: Ewa
Wiek: 50
Dołączyła: 13 Sty 2006
Posty: 11004
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-04-26, 16:26   

mały przykład na rozwiązywanie problemów przez KZK GOP



śmiać się czy płakać?
 
 
     
egon 
Mieszkaniec



Imię: Egon
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 1238
Skąd: Chorzów/KH
Wysłany: 2017-04-27, 21:09   

Trudno , taki mamy klimat .
_________________
Ksiądz pana wini, pan księdza, A nam, prostym, zewsząd nędza ...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 12