Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moto - sport
Autor Wiadomość
Dedis 
Mieszkaniec


Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: Chorzów 2
Wysłany: 2009-06-17, 17:55   

to może ja sie pochwale namiastką rajdowania w swoim wykonaniu na Chorzowskim Autodromie :)
http://www.youtube.com/watch?v=Lgi84_D98II
swoją drogą. może ktoś się wypowie na temat autodromu tutaj:?
http://www.forum.chorzow....opic.php?t=4436

pozdro
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-11-08, 16:20   

Mikkelsen mistrzem serii IRC 2011

Zwycięzcą tegorocznej serii IRC został Andreas Mikkelsen, reprezentujący zespół Skoda UK Motorsport. Prowadząc Fabię Super 2000, Mikkelsen zwyciężył w ostatnim rajdzie sezonu na Cyprze i zdobył tytuł Mistrza IRC 2011.

Jan Kopecký ze Skoda Motorsport uplasował się na drugiej pozycji w Rajdzie Cypru i po raz trzeci z rzędu został vice-mistrzem IRC. Trzecim kierowcą tegorocznych mistrzostw został ubiegłoroczny zwycięzca, Juho Hänninen.



Osiągnięcia Skody w tym sezonie są najlepszą formą świętowania 110-lecia obecności marki w motorsporcie. Rajd Cypru był ostatnią z tegorocznych eliminacji i jednocześnie jej punktem kulminacyjnym: można było tutaj zdobyć podwójną liczbę punktów, a kandydatów do zwycięstwa było aż pięciu (czterech z nich prowadziło Fabię Super 2000).

Już po pierwszym etapie z rywalizacji o zwycięstwo odpadł Hänninen, prowadzący Fabię (wypadek), a także Neuville jadący Peugeotem 207 S2000 (problemy techniczne). W ten sposób, już przed finałowym dniem rywalizacji, wiadomo było, że wygrana jest w zasięgu trzech kierowców prowadzących Fabię: Mikkelsena, Kopecký’ego lub Loix’a. Ostatecznie, zwycięstwo w Rajdzie Cypru, podobnie jak w całej serii, przypadło Mikkelsenowi.

Mistrz IRC 2011 powiedział: "Nie mogę w to uwierzyć! To wspaniałe uczucie, w tej chwili przepełnia mnie ogromna radość. Specjalne podziękowania kieruję do Skody, bo do dyspozycji mieliśmy naprawdę fantastyczny samochód".

W tegorocznej serii IRC Hänninen stawał na najwyższym stopniu podium trzy razy (Rajd Wysp Kanaryjskich, Ukrainy i Azorów), Kopecký dwa (Rajd Czech, Węgier), Mikkelsen dwa (Rajd Szkocji i Cypru), a Loix raz (Rajd Belgii).

Po raz pierwszy w historii, Skoda Motorsport pojawi się na Wyścigu Mistrzów (Race of Champions). To wydarzenie będzie punktem kulminacyjnym, kończącym tegoroczny sezon w motorsporcie. Wyścig rozegrany zostanie w Düsseldorfie w Niemczech w pierwszy weekend grudnia.



źródło: motofakty.pl
_________________
Zapraszam :)
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-11-11, 09:05   

Lola ponownie stara się o licencję Formuły 1

Lola Cars, brytyjski producent samochodów wyścigowych i bolidów, nie ustaje w staraniach o wejście do Formuły 1. Szefowie marki liczą na to, że FIA przyzna im licencję na starty w tej serii.

Przypomnijmy, że Lola ma już za sobą debiut w "Królowej sportów motorowych". W sezonie 1997, za namową głównego sponsora, firmy MasterCard, Lola rozpoczęła starty na rok przed planowanym debiutem. Bolid T97/30 został przywieziony na tor w Melbourne bez wcześniejszych testów na torze, lub w tunelu aerodynamicznym.



Rezultat był łatwy do przewidzenia. Pojazd Loli był wolniejszy od bolidów startujących w niższej serii Formuła 3000. Po części było to także spowodowane słabym silnikiem V8 produkcji Forda. Do zwycięzcy kwalifikacji, samochody Loli traciły ponad 10 sekund! Choć pierwotnie firma planowała start w następnym wyścigu, ostatecznie wycofała się z dalszej rywalizacji, nie wracając już do Formuły 1.

Mimo to, brytyjska marka nie dała za wygraną i starała się o wejście do Formuły 1 w 2009 roku, kiedy to z rywalizacji odpadł zespół USF1. Jednak wtedy propozycja Loli została odrzucona. Jednak w tym roku Robin Brundle, właściciel Loli, ponownie stara się o przyjęcie do elitarnego grona zespołów Formuły 1.

W rozmowie z portalem Autoweek, Brundle powiedział: "Jesteśmy gotowi i czekamy. Jeśli FIA znów ogłosi konkurs na 13. licencję, jesteśmy w stanie wziąć w nim udział".

Wydaje się, że plany Brundle'a nie są bezpodstawne. Obecnie firma nie skupia się wyłącznie na produkcji aut, lecz również lotnictwie, dzięki czemu Lola jest znacznie bardziej stabilna finansowo. udział w wyścigach Formuły 1 byłby traktowany więc jako możliwość rozwoju marki na polu biznesowym, a nie tylko sportowym.

Jednak obecna stawka zespołów F1 nie zwiększy się przynajmniej do 2014 roku, kiedy to zostaną ogłoszone nowe przepisy regulujące tę serię wyścigową.
_________________
Zapraszam :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10