Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Historie firm samochodowych.
Autor Wiadomość
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2007-01-14, 11:09   

Przykro mi, ale to nie to.
A hasełko jest dosyć znane, podpowiem...
 
     
Ewa 
Administrator Forum



Imię: Ewa
Wiek: 51
Dołączyła: 13 Sty 2006
Posty: 11066
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-01-14, 11:10   

ale trzeba przyznać, że yaro jest baaardzo blisko! prawda..? :)
 
 
     
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2007-01-14, 11:12   

Jest BARDZO blisko... :P
 
     
yaro 
Mieszkaniec
The Gunslinger



Wiek: 31
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1133
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-01-14, 11:38   

no to jeszcze raz:

1) Każdy może mieć tani samochód o ile jest to Ford T

2)Każdy może mieć dobry samochód o ile jest to Ford T


czy któreś z rozwiązań dobre jest tym razem ? :P
_________________
"Logick, like whisky, loses its beneficial effects when taken in large quantities" - Lord Dunsany
 
 
     
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2007-01-14, 11:40   

Nie yaro, przykro mi, lecz to nie to...
Samochodziarze, pomóżcie !!
 
     
yaro 
Mieszkaniec
The Gunslinger



Wiek: 31
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1133
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-01-14, 12:01   

no cóż, poddaje się ;)
_________________
"Logick, like whisky, loses its beneficial effects when taken in large quantities" - Lord Dunsany
 
 
     
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2007-01-14, 12:07   

Jeśli nikt nie zgadnie do 18.00 - podam rozwiązanie :) , choć nadal mam nadzieję, że ktoś napisze...hasło naprawdę nie raz było podawane.
 
     
Mak 
Mieszkaniec



Imię: ładne
Dołączyła: 26 Lut 2006
Posty: 980
Skąd: ChorzówII/Świony
Wysłany: 2007-01-14, 12:26   

Każdy może mieć dobry i tani samochód o ile jest to Ford T w kolorze czarnym
_________________

 
 
     
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2007-01-14, 12:31   

:brawo: dla Mak !! :)
W haśle reklamowym wykorzystano dewizę Henry'ego Forda : "możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny".
Moje uznanie.
Panowie !! Kobieta Was zagięła !! :spoko:
 
     
yaro 
Mieszkaniec
The Gunslinger



Wiek: 31
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1133
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-01-14, 12:57   

mirenium napisał/a:
Panowie !! Kobieta Was zagięła !! :spoko:
- nie pierwszy i nie ostatni raz... :P
_________________
"Logick, like whisky, loses its beneficial effects when taken in large quantities" - Lord Dunsany
 
 
     
Mak 
Mieszkaniec



Imię: ładne
Dołączyła: 26 Lut 2006
Posty: 980
Skąd: ChorzówII/Świony
Wysłany: 2007-01-14, 13:20   

:wstydnis: :bis:

Dziękuje dziękuje :wink:
_________________

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-01-21, 22:49   Aston Martin

Aston Martin


Londyn, rok 1913. Lionel Martin i Robert Bamford zakładają firmę Bamford and Martin Limited, która rok później zmieni swą nazwę na Aston Martin. Kilka dekad później samochody tej marki będą synonimem luksusu i sportowego charakteru.

Martin i Bamford zaczynali od sprzedaży aut Singera. Ten pierwszy jeździł również jako kierowca rajdowy w wyścigach na wzgórzu Aston Hill w okolicach miasteczka Aston Clinton. Ponieważ Singery nie sprawdzały się w rywalizacji wyczynowej, dwaj Anglicy postanowili produkować własne samochody. Nazwali je Aston Martin – od wspomnianego Aston Hill oraz nazwiska Lionela Martina. W marcu 1915 roku gotowy był pierwszy pojazd pod szyldem AM. Martin skorzystał z podwozia siedmioletniej Isotty-Fraschini oraz czterocylindrowego silnika Coventry-Simplex. Auto nie doczekało się seryjnej produkcji, przeszkodził w tym wybuch pierwszej wojny światowej.


Zanim Lionel Martin założył przedsiębiorstwo Bamford and Martin Limited, które później przekształcił się w firmę Aston Martin, jeździł w wyścigach organizowanych na wzgórzu Aston Hill. Nazwa marki pochodzi od pierwszego członu nazwy wzgórza oraz nazwiska Martina.


Model First Series (zwany też S-Type) to jedno z pierwszych dzieł brytyjskiej marki. Auto napędzał 1,5-litrowy silnik o mocy 56 KM.


Model DB2 był doskonałym samochodem wyścigowym. Przez blisko cztery lata (1950-1953) powstało jednak tylko 411 egzemplarzy tego auta. Jego nazwa pochodzi od inicjałów Davida Browna, który przejął Aston Martina po wojnie.

Po jej zakończeniu firma przeniosła się na Abingdon Road w Kensington. W 1920 roku odszedł z niej jednak jeden z jej założycieli – Robert Bamford. Dwa lata później, z finansową pomocą przyszedł Martinowi książe Louis Zborowski, zapalony miłośnik motoryzacji. Nie oznaczało to jednak końca zmian i zawirowań w AM. W 1924 roku firma znalazła się na skraju bankructwa. Wykupiła ją arystokratyczna rodzina Charnwoodów, a wkrótce zmieniła jej nazwę na Aston Martin Motors. Wtedy też pożegnał się z nią Lionel Martin.


Projektantami DB4 GT byli styliści Bertone. W porównaniu do podstawowej wersji, model miał lżejsze nadwozie, bardziej sportową sylwetkę i znacznie mocniejszy, 302-konny silnik.


Model DB4 GT Zagato zaprezentowano w 1960 roku podczas London Motor Show. Była to ulepszona przez Ercolę Spadę z Zagato wersja DB4 GT.


Po poprawkach mistrzów z Zagato DB4 GT dysponował silnikiem o mocy 314 KM i rozpędzał się do 246 km/h. Wyprodukowano go w liczbie zaledwie 20 egzemplarzy. Dziś jego wartość przekracza 750 tysięcy funtów.

W kolejnych latach spółka dalej przechodzi z rąk do rąk. Jej kolejnymi właścicielami są L. Prideaux Brune i Sir Arthur Sutherland. Ten ostatni w roku 1936 postanowił, że Aston Martin na szerszą skalę zajmie się również produkcją samochodów „cywilnych", nie tylko wyścigowych. Plany te nie zostały jednak do końca zrealizowane. Znów z powodu wojny, w czasie której fabryki AM wytwarzały części do samolotów.


Następcą DB4 był model DB5 wprowadzony do sprzedaży w 1963 roku. Do zakończenia produkcji w 1965 roku powstało dokładnie 1021 sztuk tego samochodu.


Wewnątrz DB5 niemal nie odróżniał się od DB4. Szefowie AM wyszli z założenia, że nie trzeba zmieniać tego, co podoba się klientom.


Za powojennego wybawcę brytyjskiej marki uważa się Dawida Browna, który wykupił ją w roku 1947. Jego przedsiębiorstwo, Dawid Brown Limited przejęło również wtedy spółkę Lagonda, z którą połączył się Aston Martin tworząc firmę Aston Martin Lagonda. Od inicjałów Browna pochodzi również nazwa słynnej serii samochodów marki – DB. To właśnie dzięki nim Aston Martin zyskał status producenta luksusowych, prestiżowych i drogich sportowych GT (Grand Touring). Ich reputację budowały również sukcesy wyścigowe, takie jak choćby zwycięstwo w Le Mans w 1959 roku. Kilka lat później kierownictwo marki podjęło jednak decyzję o wycofaniu Aston Martinów z rywalizacji na torze.


Samochodem Bonda był również model DBS zaprezentowany w 1967 roku. George Lazenby jeździł nim na planie „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości".


V8 Vantage reklamowano jako „pierwszy brytyjski supersamochód". Nic dziwnego, w podstawowej wersji auto dysponowało silnikiem o pojemności 5,7 litra, który rozpędzał je do 274 km/h.


Następcą V8 Vantage był model Virage wprowadzony do sprzedaży w 1989 roku. W jednej z ulepszonych wersji z 1992 roku dysponował on potężnym, 6,3-litrowym silnikiem o mocy 500 KM.

Wpływ na to miały również kłopoty finansowe powracają do AM niczym bumerang. Kryzys paliwowy, który przetoczył się przez niemal cały świat w połowie lat siedemdziesiątych odcisnął swe piętno również na brytyjskiej marce. W 1972 roku jej nowym właścicielem zostało konsorcjum inwestorów z Birmingham. Trzy lata później wykupili ją dwaj biznesmeni – Amerykanin Peter Sprague oraz Kanadyjczyk George Minden. Po nich w AM rządziły jeszcze firmy CH Industrial (od 1981 roku) i Automotive Investments (od 1983), a po nich kolejna para biznesmenów: Peter Livanos-Victor Gauntlett (od 1985). Po nich nadeszła trwająca do dziś era Forda. W 1986 roku amerykański koncern nabył 75 procent udziałów Aston Martina, rok później był już jego stuprocentowym właścicielem.


Wersja Virage Volante (kabriolet) pojawiła się na rynku w 1992 roku. Wyprodukowano ją w liczbie około 230 egzemplarzy.


Początkowo Virage Volante miał być dwuosobowy, ale ostatecznie do produkcji trafiła wersja 2+2.


Model DB7 zbudowano na zmodyfikowanej platformie Jaguara XJS. Wersję GT udoskonaliła firma Prodrive przygotowująca samochody Subaru w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

W 1994 roku Ford otworzył nową fabrykę w Bloxham, w której powstają auta brytyjskiej marki. Rok później firma bije rekord 700 wyprodukowanych samochodów w ciągu dwunastu miesięcy. W kolejnej dekadzie Aston Martin przedstawia światu słynne modele V12 Vanquish i V8 Vantage. Dzięki temu pierwszemu AM triumfalnie powrócił na ekrany kin jako samochód Jamesa Bonda. Wcześniej agent 007 używał między innymi modeli DB5 i DBS. W ostatnim odcinku jego przygód zatytułowanym „Casino Royale" zobaczymy natomiast nowego DBS.


V8 Vantage to najmniejszy model w obecnej ofercie Aston Martina. Z racji swoich rozmiarów ochrzczono go mianem „Baby Aston". To jednak mylący przydomek. Model ten osiąga bowiem prędkość 100 km/h w pięć sekund, a 4,3-litrowy silnik pracujący pod jego maską wytwarza moc 380 KM.


Model DBS, najnowszy samochód Jamesa Bonda w filmie „Casino Royale". Jak na wóz agenta 007 przystało, dysponuje potężnym silnikiem o mocy przekraczającej 500 KM. Aston Martin planuje wyprodukowanie 300 egzemplarzy DBS. Cena? Około 250 tysięcy dolarów.

Wszystko wskazuje na to, że Ford nie będzie ostatnim właścicielem brytyjskiej marki. W czerwcu 2006 roku szefowie amerykańskiej marki ogłosili plany jej sprzedaży, w całości lub częściowo. Cena? Według „Financial Times" jest to kwota w okolicach... dwóch bilionów dolarów.

źródło: autocentrum.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-17, 20:30   Znak Iron Mark – symbol Volvo od 80 lat

Szwedzka stal była ważnym fundamentem powstania firmy Volvo. Stalowy symbol z przodu naszych pojazdów obiecuje wysoką jakość i jest znakiem rozpoznawczym każdego Volvo wyprodukowanego w ciągu ostatnich 80 lat.

Od samego początku wymowę tego symbolu wzmacniały logo Volvo, umieszczone na przyciągającym uwagę niebieskim tle oraz ukośna listwa mocująca.

Pierwszy samochód osobowy Volvo, który zaprezentowano 14 kwietnia 1927 r., ozdobiony był eleganckim logo, umieszczonym z przodu maski. Był to tekst „VOLVO GOTHENBURG SWEDEN”, w postaci białych liter ze złotymi obwódkami, umieszczonych na pięknym niebieskim tle. Słowo „Volvo” wykonano czcionką Egyptienne.

Jednak geograficzne konotacje szybko znikły, podobnie jak złota obwódka - od tej pory logo stanowił słowny znak „VOLVO”. W latach pięćdziesiątych ub. wieku przeprojektował je Karl-Erik Forsberg, typograf na szwedzkim dworze królewskim. Forsberg wykorzystał podobną czcionkę, Volta.

Od samego początku, również kratę wlotu powietrza ozdabiał symbol w postaci pierścienia ze strzałką skierowaną do góry w prawo. Symbol nawiązywał do jednego z najstarszych znanych ludzkości ideogramów, którym w imperium rzymskim oznaczano planetę Mars. W Szwecji symbol ten był od niepamiętnych czasów stosowany do oznaczania procesu przerobu żelaza, a w czasach, gdy zakładana była firma Volvo, szwedzka stal była powszechnie uznawana za najlepszą – kojarzyła się z wytrzymałością i niezawodnością.

Założyciele firmy właśnie to chcieli zaakcentować i dlatego w materiałach reklamowych pisali o „szwedzkim samochodzie”, wyprodukowanym ze „szwedzkiej stali”. W ten sposób jedna z kluczowych wartości firmy – jakość – była od samego początku integralną cechą pojazdów Volvo.

Ukośna listwa biegnąca od górnego prawego do dolnego lewego rogu umożliwiała zamocowanie znaku firmowego do kraty wlotu powietrza. Tak więc, mimo że listwa ta była praktycznym rozwiązaniem jak najbardziej rzeczywistej potrzeby, to stanowiła jednocześnie element dekoracyjny, który dziś jest prawdopodobnie najlepiej rozpoznawalnym i sugestywnym spośród symboli firmy Volvo. Pod każdą szerokością geograficzną ukośna listwa już z daleka zdradza, że mamy do czynienia z samochodem ciężarowym Volvo.

Znak firmowy „Volvo” zdobił wszystkie produkty Volvo przez ostanie 80 lat, okresowo stosowane było również niebieskie tło. We wczesnych latach trzydziestych XX w., okazjonalnie stosowano symbol z motywem skrzydeł, do wyróżniania największych samochodów ciężarowych w ofercie firmy. W pewnych okresach znak „Iron Mark” i ukośna listwa nie były stosowane w ogóle. Jednak od wprowadzenia na rynek modeli Volvo F10/F12, w 1977 r., wszystkie trzy symbole zdobią wszystkie samochody ciężarowe Volvo. Poszczególne symbole od czasu do czasu modyfikowano i odświeżano, ale zawsze występują razem.

Obecnie, znak „Iron Mark”, z umieszczonym w nim znakiem słownym „Volvo”, jako jeden z najlepiej znanych i rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie, jest również symbolem stosowanym w komunikacji firmy.

Nawet po sprzedaży przez AB Volvo, firmy Volvo Car Corporation koncernowi Ford Motor Co., znaki towarowe są nadal używane przez obydwie firmy. Znak towarowy jest własnością Volvo Trademark Holding AB, spółki której właścicielami są Volvo i Ford. Zarząd tej spółki decyduje o sposobie wykorzystywania nazwy Volvo. Tworzą go Leif Johansson, Prezes i Dyrektor Naczelny AB Volvo oraz Allan Mulally z Ford Motor Co.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
maniek 
Mieszkaniec



Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 155
Skąd: CHORZÓW
Wysłany: 2007-04-18, 10:01   

a znajdzie sie miejsce dla skody :>
_________________
autko rolnicze :D
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-18, 21:24   Skoda

Proszę bardzo :)


Przedwojenna Skoda SuperB OHV


Historia samochodów Skoda sięga 1905 roku kiedy w miejscowości Mlada Boleslav, firma Laurin and Klement rozpoczęła wytwarzanie takich pojazdów. Pierwszy model z tej firmy nosił francuską nazwę Voiturette i miał klasyczny układ napędowy z trzybiegową skrzynią przekładniową. W następnych latach pojawiały się kolejne, coraz doskonalsze pojazdy. Trudności finansowe firmy zaczęły się w latach dwudziestych i w 1925 roku firma została przejęta przez większą grupę przemysłową o nazwie Skoda.


Skoda Felicia z 1962r.


Zmodernizowano i rozbudowano wówczas fabrykę oraz wdrożono do produkcji nowocześniejsze modele samochodów. Pierwszy z nich nosił symbol 4R i trafił do produkcji w 1928 roku. Kolejnym znanym pojazdem była Skoda Popular z 1934 roku. Funkcję nośną pełniła w nim nowa rama centralna i to rozwiązanie stało się typowym dla Skody przez następne lata. Także modele powojenne, jak 1200 czy 440 były oparte na ramie centralnej.


Skoda Popular


Pod koniec lat pięćdziesiątych przeprowadzono gruntowną modernizację fabryki i w 1964 roku uruchomiono produkcję nowej generacji samochodów. Były to pojazdy z tylnosilnikowym układem napędowym. Znacznie zwiększono skalę produkcji i uruchomiono filie zakładów w miejscowościach Vrchlabi, Krasiny i Liberec.

Istotnym momentem w historii tej marki była decyzja o wprowadzeniu nowego modelu z napędem na koła przednie. Nowy model o nazwie Favorit zaprezentowano na targach w Brnie jesienią 1987 roku. Projekt nadwozia opracowała znana włoska firma Bertone a w konstrukcji pojazdu wykorzystano wiele specjalistycznych licencji.


Skoda Octavia


W 1991 roku grupa Volkswagena przejęła 31% akcji Skody, a 4 lata później dysponowała już ponad 70% udziałów. Pierwszym efektem tej współpracy był montaż silników Volkswagena do modelu Felicia. Wkrótce potem, w 1996 roku ruszyła produkcja samochodu Octavia, pierwszego pojazdu opracowanego pod nadzorem VW i wykorzystującego płytę podłogową i zespoły mechaniczne z tego koncernu.

W 2000 roku Czesi sprzedali Volkswagenowi ostatni pakiet akcji. Ścisła współpraca z tym koncernem zapewnia firmie dopływ nowoczesnej technologii i możliwość wykorzystania sprawdzonych zespołów.


Chyba dobrze znana Skoda Favorit :)


źródło: marki-samochodow.fao.pl

I jeszcze dla zainteresowanych Skoda Holding
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11