Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szalone pomysły
Autor Wiadomość
yaro 
Mieszkaniec
The Gunslinger



Wiek: 31
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1133
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-09-25, 22:25   

Bartek napisał/a:
czy nawet mały parkiet taneczny.
- rozumiem, że tańczy się na kolanach :"P
_________________
"Logick, like whisky, loses its beneficial effects when taken in large quantities" - Lord Dunsany
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-07, 21:52   Suzuki Pixy i SSC: tajemnica łodzi transportowej



Prezentujemy kolejny koncept, który co prawda żaden gaidżin (obcy) do końca nie zrozumie, ale całkiem dokładnie pokazuje japońskie nieortodoksyjne podejście do stylistyki.

Znowu Suzuki, a tym razem aż trzy w jednym. Dokładniej dwa jednomiejscowe Pixy w jednym pojeździe SSC (Suzuki Sharing Coach – w wolnym tłumaczeniu transporter Suzuki do wspólnego korzystania). Jak taki wehikuł działa? SSC to łódź transportowa o geometrycznych kształtach, która może się poruszać we wszystkich kierunkach. Całość dojedzie na miejsce docelowe, gdzie można odłączyć poszczególne trójkokołowce Pixy i załatwić swoje sprawy indywidualnie.

Koncept ma zapewnić jego użytkownikom trwałą mobilność, co można rozumieć jako możliwość poruszania się zakorkowanymi ulicami miast. Pomysł nie jest może oryginalny, gdyż jednomiejscowy i-Swing jakiś czas temu zaprezentowała konkurencyjna Toyota, a SSC swoim kształtem (ale nie praktycznością) przypomina florydzką kolejkę Miami Metromover lub autonomiczne środki transportu na lotniskach. Suzuki na uwagę zasługuje przede wszystkim dzięki temu, że cechy wszystkich tych pojazdów łączy w jedną całość.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-15, 21:31   Czy taka będzie przyszłość?



Coraz częściej tuningowi poddawane są samochody ciężarowe, a nowe projekty też zaskakują.













======================================================


Boże... to nie jest tuning, to są jakieś wygibasy, a nie ciężarówki !! Oby nigdy coś takiego nie weszło do produkcji. Rozumiem tuning ciężarówki typu: jakaś grafika na karoserii lub lampy, ale nie takie coś :/
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-18, 21:05   

Dziwiłem się na ciężarówki w poście wyżej, to zobaczcie sobie japoński tuning ciężarówek :loll:
 
 
     
Hanysek 
Mieszkaniec


Imię: Hanysek
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 151
Skąd: Nikąd
Wysłany: 2007-10-18, 22:41   

Bartek powia ci szczeze ze te u gory som do zaakceptowanio, zas ty japonske wynalazki mi sie za pierona nie podobajom.
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-30, 22:10   Miejskie Ferrari: dwa koła, silnik elektryczny, 20 km/h



Nowe Ferrari w cenie Grande Punto? Tak, ale jedynie jako dwukołowiec i2 firmy Segway do jeżdżenia po mieście. Trend zapożyczania marek samochodów sportowych producentom innych towarów trwa.




Ubranie, notebooki, a teraz dwukołowiec


Fanatyczni fani Ferrari na pewno się ucieszą. Po notebookach, perfumach i innych towarach z logo Ferrari, znak trafia na pojazd miejski. Chodzi o dwukołowiec firmy Segway, który właśnie prezentuje się w limitowanej edycji Segway PT i2 Ferrari Limited Edition.

Sprzedaż różnych towarów pod markami samochodów supersportowych jest znaną strategią wielu firm. Oprócz Ferrari możemy się z nią spotkać także u firmy Lamborghini, która zapożyczyła swoją markę serii ekskluzywnych notebooków.

Ferrari wolniejsze od Łady


Cena 8 429,16 euro to jedna z najtańszych przepustek do świata pojazdów spod znaku Ferrari. Prędkość maksymalna standardowego i2 wynosi 20 km/h i nie można oczekiwać, by pod tym względem cokolwiek się zmieniło. Zasięg pojazdu z silnikiem elektrycznym wykorzystującym akumulatory Li-ion to 38 kilometrów. Chociaż pojazd jest wolniejszy od któregokolwiek samochodu, pieszy musiałby się nieźle nabiegać, by dotrzymać mu kroku. Segway Ferrari można łatwo złożyć, co ułatwia transport np. w bagażniku auta.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-05, 22:18   Najszybszy radiowóz świata!



Już niedługo nikt nie powinien czuć się bezkarnie mknąc po brytyjskiej autostradzie M25. Nawet jeśli prowadzi szybki motocykl, lub jedno z superaut. Niedługo bowiem flota radiowozów londyńskiej Metropolitan Police powiększy się o najszybszy radiowóz świata - bolid Caparo T1.




Brytyjski Caparo T1 należy do najszybszych aut dopuszczonych do poruszania się po drogach publicznych. Podczas wystawy samochodowej MPH’07 w Londynie, pokazano jego koncepcyjną wersję przystosowaną do pracy w Policji jako Rapid Response Vehicle, czyli radiowóz szybkiego reagowania. Biorąc pod uwagę możliwości jakimi dysponuje Caparo, określenie „szybkiego” można spokojnie zamienić na „błyskawicznego”. Pierwsza setka pojawia się już po niecałych trzech sekundach od startu zatrzymanego, osiągnięcie 160 km/h to kwestia zaledwie 5 sekund, natomiast prędkość maksymalna grubo przekracza 300 km/h.

Po zaprezentowaniu przez Caparo auta na MPH’07, londyńska Metropolitan Police wyraziła ogromne zainteresowanie tym drogowym bolidem wykorzystującym technikę prosto z toru F1. Podobno rozmowy są bardzo zaawansowane i wkrótce jedno z takich aut wyposażone w systemy łączności, kamerę na podczerwień i migającego niebieskiego „koguta” trafi do służby na M25 – jednej z obwodnic Londynu.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-12, 23:11   Dwa w jednym



Amerykańska firma Terrafugia wpadła na pomysł rozwiązania problemu korków. Zamierza oferować pojazd o nazwie Transition będący połączeniem samolotu i samochodu.




Transition to niewielkich rozmiarów awionetka, której skrzydła o rozpiętości 8,4 m można złożyć. Powstaje w ten sposób dość niezwykłe auto mające 2 m szerokości, pozwalające na normalną jazdę po drogach.




2-osobowy pojazd napędza silnik osiągający 100 KM. W powietrzu Transition może poruszać się z prędkością do 185 km/h. Producent nie podał, jak szybko samoloto-samochód jeździ po ziemi. Wiadomo natomiast, że jego sprzedaż ma rozpocząć się w przyszłym roku, a szacunkowa cena wynosi 148 tys. dolarów (ok. 370 tys. zł).
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-13, 22:07   Przemaluj auto jednym kliknięciem



Wielkimi krokami nadchodzi nowa era w lakiernictwie samochodowym. Już niedługo kolor nie będzie elementem trwałym i będzie można go zmienić za pomocą jednego kliknięcia stojąc na parkingu albo w czasie postoju na czerwonym świetle.




Cała technologia jest dość skomplikowana i póki co niezbyt wiele na jej temat wiadomo. Na surowe nadwozie nakładana jest specjalna powłoka polimerowa. W jej skład wchodzą drobinki paramagnetycznych tlenków żelaza. W momencie gdy zostaną potraktowane prądem zmienia się odległość między nimi, co wpływa na stopień odbijania światła. To z kolei powoduje, że oko ludzkie odbiera różne kolory.

Nadwozie samochodu, które posiada bardzo dobre właściwości przewodzące prąd jest bardzo dobrym medium dla takiej technologii. Tak więc zmiana koloru nadwozia będzie się teraz sprowadzać do pokręcenia pokrętłem lub wciśnięcia odpowiedniego przycisku. Według zapowiedzi po wyłączeniu silnika w chwilę potem kolor samochodu będzie wracać za każdym razem do bieli. Może to sprawić kłopot osobom, które przyjadą do sklepu, a po wyjściu zapomną o nietypowych właściwościach jego nadwozia.

To wszystko może się wydawać lekkim science-fiction, ale pierwsze tego typu konstrukcje mają się pojawić na rynku już w 2010 roku.
 
 
     
tier 
Junior Admin



Imię: Zwierzak
Wiek: 45
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6553
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2007-11-13, 23:12   Re: Dwa w jednym

Bartek napisał/a:
Wiadomo natomiast, że jego sprzedaż ma rozpocząć się w przyszłym roku

Mogę się założyć o beczkę piwa, że sprzedaż tego dziwadła nie rozpocznie się w przyszłym roku (czyli 2008 :> )
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-14, 15:06   

tier napisał/a:
Mogę się założyć o beczkę piwa, że sprzedaż tego dziwadła nie rozpocznie się w przyszłym roku (czyli 2008 :> )


Też mi się wydaje, że nici z tego :/
_________________
Zapraszam :)
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-12-06, 22:54   "Drewniane" paliwo



Nie trzeba być użytkownikiem auta, żeby zauważyć że w ostatnich tygodniach ceny paliw rosną nieprzyzwoicie szybko. Wiadomo, że ilość tego surowca jest ograniczona i w bliżej nieokreślonej przyszłości będą problemy z jego dostępnością. Jednak niewiele osób wie, że już na początku ubiegłego wieku wynaleziono alternatywny i bardzo tani sposób zasilania samochodu.




Ludzka pomysłowość nie zna granic, szczególnie w momentach kryzysu. Sięgając kilka kart historii wstecz dowiemy się, że w okresie międzywojennym z wiadomych przyczyn występował kryzys paliwowy. Ludność cywilna pomimo iż wyposażona w coraz bardziej dostępne samochody nie mogła się nimi przemieszczać. Stąd też pojawiały się coraz ciekawsze pomysły jak zastąpić benzynę czy olej napędowy. Okazało się, że drewno nadaje się do produkowania paliwa, a konkretniej gazu drzewnego, zwanego również "holcgazem".

Teoretycznie każdy silnik z zapłonem iskrowym może być zasilany za pomocą gazu drzewnego. Ta sprawa dotyczy również silników wysokoprężnych, ale do tego konieczna jest dodatkowa przeróbka, w postaci dołożenia instalacji zapłonowej. Jak wynika z różnych doświadczeń przeprowadzanych na przełomie dziesięcioleci, najlepszą metodą do napędzania samochodu tym nietypowym paliwem jest wytwornica gazu wodno-czadowego, czyli tzw. wytwornica Imberta.

Ta technologia została opracowana na początku lat 20-stych ubiegłego wieku. Pewnie ta skomplikowana terminologia mało mówi potencjalnemu czytelnikowi, dlatego też poniżej pojawi się wyjaśnienie działania tego systemu. Takie rozwiązanie pozwala wytworzyć z 2 kg drewna lub 1,5 węgla drzewnego 1 litr paliwa. A jak wiadomo cena tego surowca, nawet w najmniej optymistycznej wersji, jest mniejsza przynajmniej trzy razy niż w przypadku produktu finalnego w postaci benzyny.

Jak to działa?

W wytwornicy Imberta powietrze jest doprowadzane strumieniem do paleniska od górnej części do dolnej, wobec czego jest przepuszczane przez palące się drewno lub węgiel drzewny. Tlen wchodzący w skład powietrza łączy się z węglem tworząc dwutlenek węgla. Z kolei ten ostatni reagując z węglem redukuje się do tlenku węgla. W tym momencie para wodna, która wydziela się z płonącego drewna, pod wpływem bardzo wysokiej temperatury łączy się z węglem tworząc tlenek węgla i wodór. Popiół gromadzi się w popielniku. Gaz uzyskany spod rusztu jest odprowadzany przewodem skierowanym do góry, co uniemożliwi zanieczyszczenie go popiołem.

Gaz wędruje przez specjalny osadnik, gdzie następuje wstępne oczyszczanie, a dopiero potem dostaje się do chłodnicy. Tutaj temperatura zostaje obniżona i gaz zostaje odseparowany od wody. Potem przechodzi przez filtr korkowy i trafia do mieszalnika, gdzie łączy się z powietrzem, które jest dostarczane z zewnątrz po przefiltrowaniu. Dopiero wtedy gaz jest dostarczany do silnika.

Temperatura otrzymywanego gazu nie jest wysoka dlatego, że wytwornica Imberta wykorzystuje reakcje egzotermiczne, natomiast moment redukcji dwutlenku węgla do tlenku jest reakcją endotermiczną, identycznie jak reakcja pary wodnej z węglem. Dla zmniejszenia strat energetycznych ścianki wytwornicy są podwójne. Między dwie warstwy wpuszczane jest powietrze wpływające do wytwornicy.

Druga strona medalu
Niestety takie rozwiązanie pomimo tego, że potrafi w znaczącym stopniu zredukować koszty eksploatacji, sprawia że silnik zasilany gazem drzewnym osiąga moc niższą niż zasilany benzyną. Z reguły jest to wartość w okolicach 30 procent. Jednak można to zniwelować zwiększając stopień sprężania w jednostce. Druga, poważniejsza sprawa to wielkość takiej konstrukcji. Wytwornica Imberta z racji reakcji jakie w niej zachodzą jest urządzeniem o dość dużych gabarytach. Dlatego była ona z reguły "doczepiana" na zewnątrz samochodu.

„Holcgas” sprawdzi się najlepiej w pojazdach o długim dziennym czasie pracy. Wynika to z tego, że uruchomienie silnika zasilanego tym paliwem trwa około 20-30 minut. Tyle zajmuje 'rozpalenie' generatora gazu. Póki co najlepszym miejscem, gdzie mogłyby się sprawdzać pojazdy na gaz drzewny są tereny o łatwej dostępności drewna, gdzie najbliższa stacja benzynowa jest oddalona o kilkanaście, kilkadziesiąt kilometrów.

Na razie jednak pomimo wysokich cen paliw, raczej nie grozi nam kryzys paliwowy. Wykorzystywanie węgla drzewnego jest dobrą alternatywą w momencie lub miejscach, gdzie o paliwo naprawdę trudno. W obecnej sytuacji owy wynalazek można, póki co, traktować jedynie w formie ciekawostki.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-07-03, 21:10   Książe Karol tankuje wino



Wino angielskie to sposób Księcia Karola na alternatywne zasialnie napędu do jego ulubionego samochodu. Następca tronu brytyjskiego, który często udziela się w sprawach dotyczących ekologii i ochrony środowiska od teraz będzie tankował etanol do swojego Astona Martina Volante DB6.

Destylacją biopaliwa bazującego na owocach wina wytwarzanego w Anglii zajęło się jedno z wyspiarskich przedsiębiorstw gorzelnianych. Brytyjski dziennik Daily Mail już zdążył policzyć ile butelek wina potrzebnych będzie Księciowi Karolowi do przejechania jednej mili (1,61 km). Według doniesień gazety na przejechanie takiego dystansu sportowym wozem Astona Martina zużytych zostanie 4,5 butelek królewskiego trunku.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-03-20, 08:34   To lata!



Masz dosyć korków? Kup sobie helikopter. Albo Terrafugię Transition.



Transition to połączenie samolotu i samochodu. Jej skrzydła, o rozpiętości 8,4 m, można złożyć. Powstaje w ten sposób dość niezwykłe auto mające 2 m szerokości, pozwalające na normalną jazdę po drogach.

2-osobowy pojazd napędza silnik osiągający 100 KM. W powietrzu Transition może poruszać się z prędkością do 185 km/h. O tym, że pojazd naprawdę lata, przekonuje pierwsza podniebna próba podjęta na początku marca w USA.



Pojazd wystartował z międzynarodowego lotniska w Plattsburghu w stanie Nowy Jork, by wylądować na nim po 37 sekundach. Przelot nie trwał długo, ale chodziło raczej o zbadanie zachowania się Transitiona w powietrzu, niż bicie rekordów długości trasy. To, że radzi sobie na ziemi, potwierdziły wcześniejsze 6-miesięczne testy.

Przeznaczony dla dwóch osób samoloto-samochód może poruszać się po drodze z prędkością 105 km/h. W powietrzu rozwija ok. 185 km/h, a jego zasięg to mniej więcej 740 km. Przy złożonych skrzydłach ma 571 cm długości, 216 cm wysokości i 203 cm szerokości. Rozpiętość skrzydeł to 838 cm.

Terrafugia Transition kosztuje 194 tys. dolarów (ok. 675 tys. zł).

 
 
     
tier 
Junior Admin



Imię: Zwierzak
Wiek: 45
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6553
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2009-03-20, 10:08   

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, jak mówi stare przysłowie pszczół, ale myślę, że podobnych konstrukcji będzie coraz więcej.
Z czasem do kursów prawa jazdy dojdzie pilotaż i prawo lotnicze...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11