Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moto - sport
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
  Wysłany: 2007-03-06, 21:02   Moto - sport

Dzisiaj postanowiłem założyć nowy temat :) Myślę, że ciekawy ;)

Fiat z Yamahą


Przez najbliższe dwa sezony Mistrzostw Świata MotoGP Fiat będzie oficjalnym sponsorem fabrycznego zespołu Yamahy.

To dość nietypowe rozwiązanie. W dotychczasowej historii zawodów nie było jeszcze mariażu firmy produkującej samochody i motocykle.

Fiat chce w ten sposób przyciągnąć uwagę młodszych klientów, interesujących się jednośladami.

W barwach Fiat Yamaha Team startować będą Valentino Rossi i Colin Edwards.





źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-09, 21:03   Kuzaj w meksyku

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran są jedyną polską załogą, która uczestniczy w czwartej rundzie mistrzostw świata. Na liście zgłoszeń Corona Rally Mexico znalazło się 49 samochodów.

Na bazę rajdu wybrano Poliforum Expo Center w Leon. Zawodnicy mają do pokonania trasę o długości 850 km z czego 369 km stanowi 20 odcinków specjalnych. Pięć prób rozegranych zostanie na Autodromo de Leon przy autostradzie do Silao.

Na czele listy startowej widnieje 14 samochodów WRC. Po trzech rundach mistrzostw świata rozegranych w Monte Carlo, Szwecji i Norwegii, liderem klasyfikacji punktowej jest Fin Marcus Gronholm (24 pkt.), który wyprzedza swojego rodaka i kolegę z fabrycznego teamu Forda Mikko Hirvonena (20 pkt.) oraz mistrza świata Francuza Sebastiena Loeba (18 pkt.)

Dla mistrza Polski Leszka Kuzaja najważniejsza będzie rywalizacja w PCWRC (klasyfikacja dla samochodów seryjnych), gdzie nasz reprezentant ma szesnastu rywali m.in. Travisa Pastranę, mistrza Rally America Championship.

Ubiegłoroczny Rajd Meksyku wygrał Loeb (Citroen Xsara WRC), drugi był Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a trzeci Manfred Stohl (Peugeotem 307 WRC).

Klasyfikacja MŚ kierowców po trzech rajdach:


1. Marcus Gronholm (Finlandia) Ford Focus WRC - 24 pkt
2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus WRC - 20
3. Sebastien Loeb (Francja) Citroen C4 WRC - 18
4. Hennig Solberg (Norwegia) Ford Focus WRC - 11
5. Daniel Sordo (Hiszpania) Citroen C4 WRC - 8
6. Petter Solberg (Norwegia)Subaru Impreza WRC - 8
7. Chris Atkinson (Australia) Subaru Impreza WRC - 6
8. Daniel Carlsson (Szwecja) Citroen C4 - 6
9. Toni Gardemeister (Finlandia) Mitsubishi Lancer WRC - 5
10. Jari-Matti Latvala (Finlandia) Ford Focus WRC - 4

źródło: motofakty.pl

Trzymajmy kciuki za naszego kierowcę :)
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-10, 20:48   Loeb prowadzi

Po pierwszym etapie Rajdu Meksyku na prowadzeniu znajduje się załoga Sebastien Loeb/Danielem Eleną.

Loeb i Elena jadący Citroenem C4 o 26,3 sekundy wyprzedzają Chrisa Atkinsona z pilotem Glennem MacNeallem w Subaru Imprezie i o 30,1 sekundy Mikko Hirvonena z Jarmo Lehtinenem (Ford Focus). Z zawodów, z powodu awarii silnika musieli się wycofać prowadzący po trzech z pierwszych sześciu etapów Petter Solberg z Philem Millsem (Subaru Impreza).

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran – jedyna polska załoga, która uczestniczy w czwartej rundzie mistrzostw świata – plasuje się na 16. pozycji.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-11, 21:05   Loeb wygrał Rajd Meksyku

Sebastien Loeb i Daniel Elena wygrali Rajd Meksyku powtarzając sukces sprzed roku, z tą różnicą, że teraz jechali Citroenem C4 WRC, a 12 miesięcy temu Xsarą WRC. Drugi na mecie zameldował się Marcus Gronholm (Ford Focus WRC), dzięki czemu utrzymał prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Trzeci był Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC), który wyprzedził Daniego Sordo (Citroen C4 WRC).

źródło: autocentrum.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-13, 21:20   Loeb najszybszy w Meksyku

Mistrz świata Sebastian Loeb wygrał czwartą rundę tegorocznych mistrzostw świata - Rajd Meksyku. Leszek Kuzaj musiał się wycofać z imprezy na 13. odcinku specjalnym.

Rajdowy mistrz Polski liczył na pierwsze punkty w klasyfikacji PCWRC 9samochodów seryjnych), zwłaszcza że podczas ubiegłorocznego rajdu Kuzaj zajął w tej klasyfikacji 4 miejsce.

Niestety tym razem było znacznie gorzej. Kierowca Subaru Imprezy był po pierwszym dniu siódmy, ale na trasie drugiego etapu miał problemy z pompą paliwa, a na dodatek przebił oponę.

Mimo to Polak kontynuował rajd, ale kiedy podczas 13. odcinka specjalnego doszło do urwania koła załoga Leszek Kuzaj – Jarosław Baran musiała dać za wygraną.

Z grona najszybszych aut WRC już na początku rajdu odpadł jeden z faworytów Norweg Petter Solberg. W jego Subaru Imprezie doszło do awarii silnika. Klasą dla siebie był obrońca tytułu mistrzowskiego Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC), który wyprzedził kierowców Forda - Marcusa Gronholma i Miko Hirvonena. Dzięki temu, w klasyfikacji mistrzostw Loeb traci już tylko 4 punkty do Gronholma.

Klasyfikacja mistrzostw świata kierowców po 4 rajdach:

1. Gronholm 32 pkt.
2. Loeb 28
3. Hirvonen 26
4. Sordo 13
5. P. Solberg 11
6. Atkinson 10



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-13, 21:27   Puchar Peugeot zostaje!

Mamy bardzo dobrą wiadomość dla zawodników i kibiców - tegoroczny Rajdowy Puchar Peugeot jednak się odbędzie!

Jeszcze pod koniec ubiegłego sezonu mówiło się o możliwości likwidacji tego popularnego serialu, który wielu młodym kierowcom dawał możliwość rozpoczęcia profesjonalnej kariery.

Podczas spotkania przedstawicieli Peugeot Polska i PZM w Warszawie, omówione zostały regulaminy: rozgrywek oraz techniczny. W porównaniu z latami ubiegłymi zmian nie jest dużo. Ponieważ - jak jednoznacznie podkreślili przedstawiciele Peugeot Polska - jest to ostatni rok, w którym w pucharze markowym ścigać się będą samochody Peugeot 206 XS, w tym sezonie firma nie przygotowała do sprzedaży po promocyjnej cenie nowych pojazdów. Akces do startów stał się więc niezobowiązujący.

W tegorocznym kalendarzu znalazło się siedem rajdów: Elmot (28 - 29 kwietnia), Polski (8-10 czerwca), Subaru (12 - 14 lipca), Kaszub (27 - 20 lipca), Rzeszowski (9 - 11 sierpnia), Nikon (7 - 8 września) i Warszawski (21 - 23 września). Każda runda Rajdowego Pucharu Peugeot jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS (klasa A-RPP).

Nie zmieniła się też punktacja - klasyfikowanych w każdej eliminacji jest dwanaście najszybszych załóg. Do końcowej klasyfikacji liczy się suma uzyskanych punktów ze wszystkich rozegranych rund.

Pięć pierwszych załóg w każdych zawodach otrzymuje nagrody finansowe. Trzy najlepsze mają dodatkowo prawo do pomniejszenia (o 400 złotych) kosztów obowiązkowego przeglądu samochodu w serwisie Peugeot Sport Polska.

Utrzymane zostały także nagrody dla najlepszych załóg w sezonie: pierwsza - samochód Peugeot 206 1.4, druga - 15 tys. zł, trzecia - 10 tys. zł.

Obowiązkowe przeglądy (samochodu przed sezonem i skrzyni biegów każdorazowo po dwóch przejechanych rajdach) zostały utrzymane. Jednocześnie zawodnicy otrzymali propozycję zakupu po promocyjnej cenie nowych skrzyń biegów.

Jak podkreślił Grzegorz Targaszewski, szef Peugeot Sport Polska, regulamin techniczny praktycznie się nie zmienił. Jako dozwoloną modyfikację traktować się będzie poprawę uszczelnienia amortyzatorów przez zamontowanie czterech nowych elementów (nakrętki, podkładki, pierścienia prowadzącego i uszczelniacza) oraz poprawę chłodzenia przednich hamulców (przez zamontowanie deflektorów na wahaczach przednich). Aby wyrównać szanse startujących, opona musi być zamontowana oznakowaną stroną na zewnątrz samochodu.

Akces do startu w Rajdowym Pucharze Peugeot wyraziło na razie dziesięciu kierowców. Lista chętnych (warunek: posiadanie licencji międzynarodowej, uprawniającej do startów w RSMP!) jest jeszcze otwarta - zgłoszenia przyjmuje Peugeot Polska.



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-14, 21:27   Polacy w Rajdzie Italian Baja

Załoga Łukasz Komornicki/Rafał Marton (Diverse Extreme Team) rozpoczyna rywalizację w Pucharze Świata FIA w rajdach terenowych.

Rywalizację z czołowymi załogami świata Polacy rozpoczną podczas pierwszej rundy Pucharu Baja w rajdach terenowych – Rajdzie Italian Baja, który odbędzie się w dniach 15 – 18 marca.

Komornicki z Martonem wystartują SMG Buggy. Pojazd napędzany jest 7-litrowym silnikiem V8 o mocy 340 KM, pochodzącym z Chevroleta Corvette, umieszczonym centralnie. Nadwozie o konstrukcji przestrzennej ramy rurowej obudowane zostało karoserią z kevlaru i włókien węglowych. Napęd przenoszony jest przez sprzęgło trzytarczowe i wyczynową, 4-biegową, sekwencyjną skrzynię biegów na tylne koła.

Zbiornik paliwa ma pojemność 400 l. Pojazd waży 1580 kg. Mimo braku napędu na obie osie samochody typu Buggy świetnie sobie radzą na niezwykle wymagających trasach maratonów. Są znacznie lżejsze i szybsze od pojazdów czteronapędowych, a umieszczony centralnie zespół napędowy i w pełni wyczynowe rozwiązania konstrukcyjne, stworzone specjalnie z myślą o rywalizacji w ekstremalnie trudnych warunkach, zapewniają znakomitą trakcję i prowadzenie.

Załoga Diverse Extreme Team będzie miała mocnych konkurentów - na listę zgłoszeń tegorocznego Italian Baja trafiło 109 załóg, wśród nich legenda rajdów terenowych Kenjiro Shinozuka zwycięzca Dakaru z 1997 r. Do grona faworytów zaliczają się też kierowcy z listy priorytetowej FIA - Marc Blazquez (Nissan Navara), Jozef Sykora (Pajero T1) i Francesc Termens (Pajero DI-D T2).

- Start w pierwszej rundzie Pucharu Świata traktujemy raczej testowo, musimy poznać i sprawdzić możliwości naszego Buggy, głównym celem sezonu jest Rajd Dakar 2008. Przed Italian Baja mamy 8-godzinne spotkanie testowe. Będziemy uczyć się podstawowych rzeczy - obsługi hałd, zmiany koła. To dla mnie okazja do wyczucia auta. Jeżeli dobrze pójdzie we Włoszech, podczas kolejnej rundy w Tunezji chcielibyśmy powalczyć już o dobre miejsce. Mamy precyzyjnie zaplanowane starty i opracowany plan treningowy, pojedziemy na pewno w trzech rajdach. Obok Italian Baja będzie to Tunezja i Maroko. Myślimy jeszcze o jednej imprezie, tak żeby optymalnie przygotować się do rywalizacji w Dakarze – mówi Łukasz Komornicki.

Komornicki i Marton reprezentujący Diverse Extreme Team, po raz trzeci startują w Italian Baja. W 2003 r. dotarli do mety na 6. miejscu. Są doświadczoną załogą, która przecierała „polskie szlaki na Dakarze” tworząc pierwszy w Polsce profesjonalny zespół rajdowy - Orlen Team.

Oprócz Dakaru brali udział w blisko 20 najtrudniejszych imprezach świata, odnotowując na swoim koncie wiele sukcesów, m.in. drugie miejsce w tureckim Rajdzie Orientu 2003, trzecią pozycję w Deutschland Baja 2002 czy czwartą w Rajdzie Tunezji 2003. W sezonie 2003 Komornicki i Marton zajęli 5. miejsce w końcowej klasyfikacji Pucharu Świata FIA w rajdach cross – country.



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-14, 21:28   Kościuszko i Szczepaniak w Clio S1600

Pierwszy start w JRC za trzy tygodnie w Rajdzie Portugalii.

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak w Rajdowych Mistrzostwach Świata będą startowali Renault Clio S1600 przygotowywanym przez czeską stajnię TRT. Pierwsze testy zawodnicy odbędą w najbliższy poniedziałek 19 marca br. w Czechach.

„Miałem okazję jeździć już tym samochodem w ubiegłym roku, jednak tegoroczne testy będą dla mnie i dla Maćka okazją do poznania możliwości jakie daje nowe auto. Przede wszystkim będziemy musieli popracować nad ustawieniem zawieszenia dlatego na testy wybraliśmy drogę szutrową specyfiką przypominającą trasy Rajdu Portugalii. Mam nadzieję, że przejedziemy dostatecznie dużą ilość kilometrów, aby jak najlepiej poznać nasz nowy samochód przed pierwszym startem w JRC." – powiedział Michał Kościuszko.

W ramach firmy TRT samochód do startów w Mistrzostwach Świata będzie przygotowywał zespół mechaników pod kierownictwem Miro Sveca inżyniera, który współpracował z Michałem w ubiegłorocznej edycji mistrzostw świata i w mistrzostwach Polski.

Już za trzy tygodnie Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak będą mieli okazję do sprawdzenia możliwości Renault Clio S1600 podczas Rajdu Portugalii, drugiej rundy FIA Junior Rally Championship (JRC). Dla jedynej polskiej załogi zgłoszonej w cyklu JRC będzie to pierwszy start w tym sezonie na trasach Mistrzostw Świata.

Polaków poza Portugalią będzie można oglądać w kolejnych zadeklarowanych rajdach rozgrywanych na Sardynii (18-20.05), w Finlandii (3-5.08), w Niemczech (17-19.08), w Katalonii (5-7.10) i na Korsyce (12-14.10).
(rb)

źródło: autocentrum.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-15, 21:23   Rusza Formuła 1

W ubiegłym sezonie wiele się nauczyłem, a przy okazji zdobyłem pierwsze punkty i stanąłem na podium. Pora teraz wykorzystać te doświadczenia – mówi Kubica, który może jednak nie mieć łatwego zadania.

– Model F1. 07 jest szybszy niż ubiegłoroczny BMW Sauber. Przy jego konstruowaniu korzystaliśmy z tunelu aerodynamicznego w Hinwil, a wszystkie obliczenia przeprowadziliśmy za pośrednictwem superkomputera Albert2, który waży 21 ton! Mimo to nie możemy być całkiem spokojni, bo podczas testów zdarzały nam się niespodziewane awarie skrzyni biegów – tłumaczy dyrektor techniczny niemiecko-szwajcarskiego zespołu Willi Rampf.



Pewną niewiadomą są także opony, od tegorocznego sezonu jednakowe dla wszystkich zespołów. Kilka teamów, w tym BMW Sauber, dotąd używało wyrobów Michelina i podczas przygotowywania pojazdów przed nowym sezonem, trzeba było uwzględnić parametry ogumienia jakie dostarczy monopolista, czyli japońska firma Bridgestone. Robert Kubica musiał nawet zmienić styl jazdy na bardziej płynny, który okazał się bardziej skuteczny z nowymi oponami.

Testy w Walencji, Barcelonie i Bahrajnie pokazały, że obydwaj kierowcy zespołu BMW Sauber mogą należeć do ścisłej czołówki, w której pewne miejsca zarezerwowały już sobie teamy Ferrari i McLaren-Mercedes.

Ten ostatni zespół pozyskał dwukrotnego mistrza świata Fernando Alonso, który będzie się starał udowodnić, że za kierownicą srebrno-czerwonego bolidu potrafi być równie szybki i skuteczny, jak w niezawodnym Renault. Jego partnerem będzie Lewis Hamilton, pierwszy w historii ciemnoskóry kierowca, który wystartuje w wyścigach Formuły 1. W ubiegłym sezonie 22-letni Brytyjczyk święcił triumfy w Formule GP2, a jego szybki awans do „topowego” zespołu świadczy o wysokich notowaniach Hamiltona w światku F1.



Na debiutanta postawiło także Renault, angażując jako drugiego kierowcę 26-letniego Heikki Kovalainena, który dotąd pełnił funkcję testera. Liderem teamu został doświadczony Giancarlo Fisichella, ale obydwu kierowcom będzie bardzo trudno kontynuować pasmo sukcesów francuskiej firmy, która 15-krotnie wygrywała wyścigi za sprawą Fernando Alonso.



A co z legendarną marką Ferrari? Przecież bez mistrza Michaela Schumachera i dyrektora technicznego Rossa Browna to już nie ten sam zespół. W tym przypadku sytuacja nie wygląda chyba jednak tak źle. Trzeci w klasyfikacji ubiegłego sezonu Brazylijczyk Felipe Massa ma już na swoim koncie dwa zwycięstwa, a jego nowy partner w Scuderia Ferrari - Kimi Raikkonen ma zamiar wreszcie zdobyć upragniony tytuł mistrza świata. 28-letni Fin wygrał dla McLarena 9 wyścigów, ale dotąd nie dane mu było zdobyć najbardziej prestiżowy laur w sporcie samochodowym.

Oprócz wymienionych ekip do walki o czołowe lokaty mogą się włączyć jeszcze kierowcy Hondy (z ciekawym malowanym samochodu przedstawiającym mapę Ziemi), Toyoty lub Williamsa. Niespodziankę może sprawić Red Bull Racing (wzmocniony słynnym konstruktorem Adrianem Newey’em i silnikami Renault) z doświadczonymi kierowcami: Davidem Coulthardem i Markiem Webberem lub bliźniaczy team producenta napoi energetycznych Dietricha Mateschitza – Scuderia Toro Rosso (z silnikami Ferrari).



Pozostałe w stawce zespoły: japoński Super Aguri i holenderski Spyker (wcześniej pod nazwą Midland F1 należący do rosyjskiego miliardera Alexa Shnaidera) będą raczej rywalizowały o przedostanie miejsce w tabeli.

W sporcie jednak wszystko może się wydarzyć, więc na ostateczne rozstrzygnięcia musimy poczekać do października i mety siedemnastego, ostatniego wyścigu sezonu 2007.



Co nowego w sezonie 2007?

- Jedynym dostawcą opon została firma Bridgestone, która musi dostarczyć wszystkim ogumienie o jednakowych parametrach.
- Piątkowe treningi (w Monako – czwartkowe)zostały wydłużone z 60 do 90 minut.
- Podczas tych treningów zespoły nie mogą już wystawiać trzeciego, rezerwowego samochodu. Podczas tych sesji kierowca testowy może prowadzić auto któregoś z dwójki podstawowych kierowców teamu. .

- Silniki bolidów F1 nadal muszą wystarczyć na dwa Grand Prix (wliczając w to sobotni trening, kwalifikacje i wyścig), ale podczas dwóch pierwszych treningów można używać innych jednostek napędowych.

- Zgodnie z decyzja FIA w sezonach do roku 2010 używane mogą być wyłącznie silniki w specyfikacji z dwóch ostatnich wyścigów ubiegłego sezonu.

Robert Kubica o torze w Melbourne:



- Albert Park to mój ulubiony tor, ponieważ częściowo stanowi trasę uliczną. Posiada kilka stref bezpieczeństwa, co trochę ułatwia sprawę. Przyczepność jest kiepska, asfalt pofałdowany. W trakcie weekendu warunki znacznie się poprawiają, dlatego musimy ustawiać samochód, starając się zrozumieć jego reakcje. Tor stanowi wyzwanie dla kierowcy i bardzo mi się podoba. Ciasne zakręty przeplatają się tutaj z szybkim fragmentami.

Lista startowa

1. Fernando Alonso (Hiszpania) McLaren-Mercedes
2. Lewis Hamilton (W.Brytania) McLaren-Mercedes
3. Giancarlo Fisichella (Włochy) Renault
4. Heikki Kovalainen (Finlandia) Renault
5. Felipe Massa (Brazylia) Ferrari
6. Kimi Raikkonen (Finlandia) Ferrarii
7. Jenson Button (W.Brytania) Honda
8. Rubens Barrichello (Brazylia) Honda
9. Nick Heidfeld (Niemcy) BMW Sauber
10. Robert Kubica (Polska) BMW Sauber
11. Ralf Schumacher (Niemcy) Toyota
12. Jarno Trulli (Włochy) Toyota
14. David Coulthard (W.Brytania) RBR-Renault
15. Mark Webber (Australia) RBR - Renault
16. Nico Rosberg (Niemcy) Williams - Toyota
17. Alexander Wurz (Austria) Williams - Toyota
18. Vitantonio Liuzzi (Włochy) STR – Ferrari
19. Scott Speed (USA) STR – Ferrari
20. Christijan Albers (Holandia) Spyker MF1 - Ferrari
21. Adrian Sutil (Niemcy) Spyker MF1 - Ferrari
22. Takuma Sato (Japonia) Super Aguri - Honda
23. Anthony Davidson (W.Brytania) Super Aguri - Honda

Kalendarz wyścigów Grand Prix 2007

18.03 Australia (Melbourne)
8.04 Malezja (Sepang)
15.04 Bahrajn (Bahrajn)
13.05 Hiszpania (Barcelona)
27.05 Monako (Monte Carlo)
10.06 Kanada (Montreal)
17.06 USA (Indianapolis)
1.07 Francja (Magny-Cours)
8.07 W. Brytania (Silverstone)
22.07 Niemcy (Nurburgring)
5.08 Węgry (Hungaroring)
26.08 Turcja (Stambuł)
9.09 Włochy (Imola)
16.09 Belgia (Spa-Francorchamps)
30.09 Japonia (Fuji)
7.10 Chiny (Szanghaj)
21.10 Brazylia (Interlagos)

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-16, 21:25   Kubica dziewiąty

Na drugim treningu przed niedzielnym Grand Prix Australii Robert Kubica zanotował dziewiąty czas. W pierwszej sesji treningowej Polak nie brał udziału.

Najszybsze okrążenie toru Albert Park w Melbourne zajęło Kubicy 1 minutę 28,281 sekundy.

Najlepsze czasy zanotowali Felipe Massa (Ferrari), jego kolega z zespołu Kimi Raikkonen i Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes).

Nick Heidfeld, drugi z zawodników zespołu BMW Sauber, którego barwy reprezentuje Kubica, uplasował się na drugim treningu na piątym miejscu.

Wyniki drugiego treningu

1. Felipe Massa Ferrari 1:27,353
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1:27,750
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:27,829
4. Giancarlo Fisichella Renault 1:27,941
5. Nick Heidfeld BMW 1:27,970
6. Alexander Wurz Williams-Toyota 1:27,981
7. Fernando Alonso McLaren-Mercedes 1:28,040
8. Nico Rosberg Williams-Toyota 1:28,055
9. Robert Kubica BMW 1:28,281
10. David Coulthard Red Bull-Renault 1:28,495
11. Anthony Davidson Super Aguri-Honda 1:28,727
12. Jarno Trulli Toyota 1:28,921
13. Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:29,009
14. Jenson Button Honda 1:29,066
15. Rubens Barrichello Honda 1:29,542
16. Ralf Schumacher Toyota 1:29,574
17. Mark Webber Red Bull-Renault 1:29,801
18. Heikki Kovalainen Renault 1:30,097
19. Scott Speed STR-Ferrari 1:30,383
20. Christijan Albers Spyker-Ferrari 1:31,108
21. Adrian Sutil Spyker-Ferrari 1:31,175
22. Vitantonio Liuzzi STR-Ferrari 1:31,693

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-17, 20:45   Kubica jako piąty!

Robert Kubica bardzo dobrze zaprezentował się podczas kwalifikacji do jutrzejszego Grand Prix Australii. Polak ruszy do wyścigu z piątego miejsca.

Najszybszy na torze Albert Park okazał się Kimi Raikkonen (Ferrari). Z pierwszej linii poza nim (druga pozycja) wystartuje Mistrz Świata F1 2006 – Fernando Alonso (McLaren-Mercedes). Na drugiej linii staną kolega Kubicy z zespołu BMW Sauber Nick Heidfeld (trzeci w kwalifikacjach) i debiutujący w Formule 1 Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), który miał czwarty czas kwalifikacji.

Polak ruszy do GP z linii trzeciej poprzedzając Giancarlo Fisichellę z zespołu Renault.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-19, 21:43   Pierwsze szczegóły dotyczące Elmotu i Polski

Dotarły do nas pierwsze informacje dotyczące najbliższych dwóch rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – rajdów Elmotu i Polski. Pierwszy z nich odbędzie się w kwietniu, drugi – na początku czerwca.

A oto szczegóły dotyczące tych dwóch rajdów. Zastrzegamy, że w harmonogramie zawodów mogą jeszcze nastąpić zmiany - do ich rozpoczęcia pozostało bowiem sporo czasu.

Rajd Elmot - Remy

Organizatorem 35. edycji Rajdu Elmot – Remy jest tradycyjnie Automobilklub Sudeck. Druga runda RSMP zaplanowana jest w dniach 27-28 kwietnia.

Trasa rajdu będzie wiodła tradycyjnie malowniczymi drogami Przedgórza Sudeckiego i Gór Sowich. Rozegranych zostanie siedemnaście odcinków specjalnych - pięć w piątek i dwanaście w sobotę.

Nawiązaniem do dawnych czasów jest OS po ulicach Świdnicy. Próba zostanie rozegrana pięciokrotnie w ciągu dwóch dni, a zaczynać się i kończyć będzie na ulicach Śląskiej i Sprzymierzeńców.

Trasa rajdu liczy 506 km, z czego prawie 178 km to odcinki specjalne. Rajd rozpocznie się i zakończy na świdnickim Rynku. Park serwisowy zlokalizowano jak zwykle przy zakładach Remy Automotive Poland.

Wkrótce ruszy strona rajdu, która wciąż jest w budowie.

Rajd Polski

64. Rajd Polski, najstarsza po Rajdzie Monte Carlo impreza samochodowa na świecie, po raz drugi kandydować będzie do cyklu WRC. Na razie stanowi jedynie rundę Mistrzostw Europy.

Organizatorzy w celu uatrakcyjnienia rywalizacji (szczególnie dla kibiców) postanowili włączyć do programu Superoes w Mikołajkach! Szutrowa próba rozpocznie rajd w piątek, 8 czerwca wieczorem - będzie również przejeżdżana na zakończenie sobotniego etapu.

Bazę rajdu ponownie stanowi Hotel Gołębiewski. Podobnie jak przed rokiem, park serwisowy zostanie zlokalizowany w pobliżu hotelu. Trasa rajdu liczy 730 kilometrów, z czego 283 km to czternaście odcinków specjalnych.

Dyrektorem Rally Poland będzie tradycyjnie Grzegorz Gac.

Poczyniono też kroki w celu wzmocnienia organizacyjnego zawodów. Ubiegłoroczny przewodniczący ZSS, Francuz Jacky Jung odpowiada za kontakty z zawodnikami - tę samą funkcję pełni podczas rund WRC. Jego żona, Irene Jung, także z doświadczeniem w Mistrzostwach Świata, została sekretarzem Zespołu Sędziów Sportowych. Przy rajdzie tradycyjnie pracować będą działacze kilku klubów – najwięcej z Automobilklubu Polski.

Do rajdu dopuszczono samochody klasy A8, które nie będą klasyfikowane w mistrzostwach Europy. Można zatem wystawić WRC!

W ostatnich dniach Rada Nadzorcza PKN Orlen zatwierdziła plan finansowy Koncernu, zawierający między innymi budżety Spółek Grupy ORLEN. W komunikacie napisano o finansowanie Wisły Płock, natomiast nie znalazły się informacje dotyczące sponsorowania (podobnie jak w latach ubiegłych), Rajdu Polski. Na szczęście to nic nie znaczy i jak tylko otrzymamy stosowne informacje na ten temat – poinformujemy Czytelników!

Wstępny program 64. Rajdu Polski

Piątek, 8 czerwca:
18.00: OS 1 Superoes - Mikołajki (2,00 km).

Sobota, 9 czerwca:
8.00: wyjazd z parcu ferme;
8.02: serwis A Mikołajki (20 minut)
9.37: OS 2 Gawliki (27,92 km);
10.22: OS 3 Wydminy (25,46 km);
10.57: OS 4 Miłki (20,28 km);
12.27: serwis B Mikołajki (20 min.);
14.04: OS 5 Gawliki (27,92 km);
14.49: OS 6 Wydminy (25,46 km);
15.24: OS 7 Miłki (20,28 km);
16.43: OS 8 Superoes - Mikołajki (2,00 km);
16.49: serwis C Mikołajki (45 minut).

Niedziela, 10 czerwca:
8.00: wyjazd z parc ferme;
8.02: serwis D Mikołajki (20 minut);
8.35: OS 9 Mikołajki (20,05 km);
9.18: OS 10 Tros (16,60 km);
10.34: OS 11 Paprotki (29,35 km:
12.29: serwis E Mikołajki (20 minut);
13.02: OS 12 Mikołajki (20,05 km);
13.45: OS 13 Tros (16,60 km)
15.01: OS 14 Paprotki (29,35 km)
16.51: serwis F Mikołajki (20 minut);
17.19: meta w Mikołajkach.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-20, 21:04   Polacy nie ukończyli Italian Baja

Polska załoga Łukasz Komornicki – Rafał Marton (Diverse Extreme Team) była zmuszona do wycofania się z rajdu Italian Baja podczas pierwszego etapu. Trasa prowadząca w korycie rzeki na drugim odcinku specjalnym sobotniego etapu okazała się praktycznie nieprzejezdna dla buggy.

Sobotnia rywalizacja rozpoczęła się na szutrowych, bardzo krętych trasach odcinka Aviano. Załoga Komornicki/Marton zdecydowała się pojechać ten odcinek zachowawczo, pod kątem rozpoznania trasy. Pomimo to uzyskała dobry 17. czas w klasyfikacji generalnej tracąc do najszybszego Blazqueza niespełna dwie minuty.

Kolejny odcinek okazał się wyjątkowo trudną przeprawą dla wszystkich załóg. Środkowy fragment trasy stanowił kilkunastokilometrowy przejazd w korycie wijącej się rzeki. Okazało się, że została otwarta lokalna tama, przez co woda przybrała, a nurt stał się bardzo wartki.

Wiele samochodów stawało w wodzie z powodu zalania silnika lub ugrzęźnięcia w błotnistym korycie rzeki. Buggy SMG Polaków okazało się bardzo szybkie na wyboistych i nierównych fragmentach koryta, ale miało duże problemy podczas licznych przejazdów przez nurt rzeki.

Wzbierająca woda pięciokrotnie zatrzymała buggy. Auto po wjechaniu w nią wzbudzało potężną falę czołową ze względu na gabaryty nadwozia. Pomimo spokojnych przejazdów przez, zgodnie z zasadami sztuki pokonywania tego typu przeszkód, silnik buggy za każdym razem ulegał częściowemu zalaniu, nie pracował na wszystkich cylindrach i tracił moc.

Przy coraz większym oporze wody i malejącej mocy, szczególne problemy przy wyjeżdżaniu z wody stwarzał brak przedniego napędu. Postoje w wodzie kosztowały polską załogę łącznie ponad 30 minut, co oznaczało 41. miejsce w klasyfikacji odcinka.

W tej sytuacji zespół podjął decyzję o wycofaniu z dalszej rywalizacji. Główny cel startu w Italian Baja – przetestowanie samochodu przy dużych prędkościach przed rajdem Tunezji, który startuje już za dwa tygodnie, został w dużej mierze osiągnięty.



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-20, 21:15   NASCAR w Polsce?

Jest szansa, że w przyszłym roku będziemy mogli obejrzeć na żywo europejski odpowiednik wyścigów NASCAR – serię ASCE. Mają być szybkie samochody, znakomici kierowcy i emocje nie mniejsze niż w F1.

Na fali startów Roberta Kubicy w Formule 1 gwałtownie wzrosło zainteresowanie wyścigami samochodowymi w naszym kraju. Niestety, jak dotąd nie przekłada się to ani na poziom krajowych imprez, ani na jakość naszych torów wyścigowych, na których częściej odbywają się giełdy samochodowe, niż imprezy sportowe.

Kluby musza jednak z czegoś żyć, bo krajowe zawody profitów nie przynoszą, a imprezy międzynarodowe, nawet niższej rangi, nie mogą się odbywać na kiepsko przygotowanych obiektach.

Jest jednak nadzieja, że już niedługo ten stan rzeczy może się chociaż częściowo zmienić.

Tak przynajmniej wynika z krótkiej wizyty w Polsce amerykańskiego menagera Claytona Talmona i byłego kierowcy Formuły 1 Niemca Jochena Massa. Obaj panowie pod szyldem ASCE (American Stock Car Europe) zamierzają przeszczepić na kontynent europejski NASCAR, czyli wyścigi specjalnie skonstruowanych do tego celu aut, których jedynie karoseria musi przypominać seryjne modele.

Tego typu zawody mają w USA już ponad 50-letnia historię i cieszą się tam znacznie większa popularnością niż Formuła 1. Wielomilionowa publiczność śledzi zmagania pojazdów tak znanych firm jak Ford, Chrysler, Chevrolet i Toyota (dołączyła w tegorocznym sezonie), a kierowcy z czołówki są nie mniej rozpoznawalni i zamożni niż gwiazdy Hollywood.

Mimo kilku prób (w ostatnich latach na owalnych torach w niemieckim Lausitz i angielskim Corby) dotąd nie udało się spopularyzować tej kategorii wyścigów Europie. Teraz ma być inaczej – podczas spotkania z dziennikarzami Jochen Mass zapewnił, że ma to być serial ogólnoeuropejski, który uwzględni także kraje byłego bloku wschodniego.

W tym sezonie kierowcy serii ASCE będą się ścigać na takich torach jak Zandvoort, Hockenheim, Lausitz czy Corby, ale w przyszłym roku kalendarz rozgrywek ma być rozszerzony o Hungaroring, Brno i być może Poznań! Przedstawiciele ASCE już wizytowali tor w Przeźmierownie i według ich opinii, po niewielkich poprawkach, można na nim rozgrywać tego typu wyścigi. – NASCAR w Stanach należy do najpopularniejszych sportów, więc dlaczego nie spróbować w Europie?

Takie kraje jak Polska, Węgry i Czechy nie organizują u siebie aż tak wielu imprez wyższej rangi, a dzięki ASCE będą miały okazję zobaczyć na swoim terenie emocjonujące wyścigi, które są o wiele ciekawsze niż większość europejskich zawodów. – tłumaczy Jochen Mass.





źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-27, 22:02   Rajd Portugalii 2007: Ford gotowy do walki

Lider klasyfikacji rajdowych mistrzostw świata, zespół BP-Ford World Rally Team odwiedzi w nadchodzący weekend Portugalię, gdzie rozegrana zostanie piąta runda serialu. Rajd Portugalii (29 marca – 1 kwietnia) powraca do kalendarza po pięcioletniej przerwie. Chociaż impreza należy do grona szutrowych klasyków WRC, przeszła po powrocie gruntowne zmiany. Rajd odbędzie się w turystycznym regionie Algarve, na południowym wybrzeżu Portugalii. Luźne nawierzchnie praktycznie nie znanych kierowcom dróg mogą sprawić, że rajd okaże się bardzo wymagający.

W pierwszych czterech rundach mistrzostw, kierowcy zespołu BP-Ford siedmiokrotnie stawali na podium, w tym dwa razy na najwyższym stopniu. Pozwoliło to na zajęcie pozycji lidera i uzyskanie 15-punktowej przewagi nad drugim zespołem w tabeli. Marcus Grönholm i Timo Rautiainen zajmują pierwszą pozycję w klasyfikacji kierowców, a sześć punktów za nimi plasują się ich koledzy z zespołu, zajmujący trzecie miejsce Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen.

W przeszłości Rajd Portugalii sześciokrotnie otrzymywał tytuł najlepszego rajdu mistrzostw świata, kiedy rozgrywany był na mieszanych, asfaltowo-szutrowych nawierzchniach. W 2002 roku rajd stracił status rundy WRC. W tym roku powraca do kalendarza, ale mocno odmieniony w regionie Algarve, do tej pory raczej nie kojarzonym ze sportami motorowymi. Trasy, na których rywalizować będą kierowcy łączą w sobie szybkie, otwarte sekcje, jak też bardziej techniczne fragmenty prowadzące po twardym szutrze. Jeżeli spadnie deszcz, odcinki mogą stać się bardzo śliskie.

Baza rajdu będzie się znajdować na skraju miasta Faro, na Estádio Algarve, który został wybudowany na potrzeby mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2004 roku. Znajdą się tam park serwisowy oraz biuro rajdu. Na stadionie odbędzie się też szutrowy Super OS. Start do próby będzie znajdował się wewnątrz obiektu, a następnie zawodnicy wyjadą na zewnątrz by pokonać krótką pętlę i powrócić na płytę stadionu, gdzie zaplanowano metę.

Marcus Grönholm dwukrotnie stawał na podium Rajdu Portugalii, ale tak jak większość kierowców nie zna dróg regionu Algarve. „Rajd Portugalii był rundą mistrzostw świata ostatni raz w 2001 roku. Pogoda była wówczas niesamowita” powiedział 39-letni Grönholm. „Ulewny deszcz, mnóstwo błota, gęsta mgła – po prostu koszmar! Ale moje wspomnienia z tej imprezy są w sumie pozytywne. Pierwszy raz wystartowałem w Rajdzie Portugalii w 1995 roku. Pierwszych czterech startów nie ukończyłem, ale później zająłem drugie miejsce w 2000 i trzecie w 2001 roku. Bazą rajdu było wówczas Porto. Pamiętam klasyczne OS-y, takie jak Fafe czy Arganil.”

„Tłumy entuzjastycznych kibiców zawsze tworzyły wspaniałą atmosferę. Tegoroczny rajd będzie zupełnie inny. Zostanie rozegrany na południowym wybrzeżu Portugalii. O odcinkach nie wiemy praktycznie nic. Dla większości z nas trasy będą nowe, jednak jestem pewien, że znów będziemy oglądać przy nich tysiące kibiców”.

Hirvonen jest jednym z zaledwie trzech kierowców światowej czołówki, którzy znają nieco trasy Rajdu Portugalii. Młody Fin zajął drugie miejsce w 2005 roku, kiedy rajd kandydował do mistrzostw świata. „Trasy podobały mi się. Kręte sekcje były pomieszane z prostymi, szybkimi partiami. Drogi były w dobrym stanie i pozostały w miarę równe nawet na drugi przejazd” powiedział Hirvonen.

„Nawierzchnie były szorstkie i przyczepne, a to może oznaczać bardzo trudne zadanie dla opon. Ich dobór nie będzie jednak trudny, bo kiedy trasy są suche, jedynym właściwym ogumieniem są opony z twardej mieszanki.”

„Nie przypominam sobie zbyt dobrze szczegółów charakterystyki tras, jednak OS-y pierwszego etapu są identyczne jak te, które pokonywałem w 2005 roku, więc będę mógł korzystać ze starych notatek. Trzeba je będzie dobrze sprawdzić. Impreza będzie pod tym względem podobna do Rajdu Norwegii, gdzie także nikt nie miał wcześniejszych doświadczeń. W Norwegii wygrałem, więc powtórka wyniku w pełni by mi odpowiadała” dodał z uśmiechem.



źródło: roadlook.pl
  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11