Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moto - sport
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-26, 22:10   Apetyt Golloba na koronę

W najbliższą sobotę wieczorem na stadionie Pista Santa Marina w Lonigo turniej o Grand Prix Włoch zainauguruje batalię o tytuł indywidualnego mistrza świata.

Wśród 15. finalistów walczących o medale jest czterech biało-czerwonych: Tomasz Gollob, Jarosław Hampel, Wiesław Jaguś i Rune Holta, Norweg mający od pięciu lat polski paszport.

Tomasz Gollob, najlepszy polski żużlowiec, ma w kolekcji cztery medale IMŚ (1 srebrny i 3 brązowe). Kapitanowi narodowej reprezentacji brakuje tylko tego najcenniejszego, z najszlachetniejszego kruszcu.

– Zobaczycie mnie w takiej formie jak osiem lat temu, kiedy zostałem wicemistrzem świata. Będę jeździł dynamicznie jak wtedy, ale na pewno bezpiecznie – deklarował Tomasz Gollob podczas żużlowej gali w Ostrowie.

Urodzony w Bydgoszczy znakomity żużlowiec definitywnie rozstał się z czeską Jawą i ścigał się będzie na GM.

– Niech Jason Crump uważa na mnie i Golloba. Nie będzie mu łatwo obronić złoty medal – twierdzi Duńczyk Nicki Pedersen, największy twardziel wśród finalistów.

W sobotę 36. urodziny świętował będzie idol leszczyńskich kibiców Leigh Adams. Australijczyk też zgłasza mistrzowskie aspiracje.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-27, 22:10   Rusza Rajd Elmot

Po długiej, niemal trzymiesięcznej przerwie załogi rajdowe staną dziś na starcie drugiej rundy mistrzostw Polski - Rajdzie Elmot-Remy.

Na klasycznych odcinkach w Górach Sowich będą rywalizowali m.in. zwycięzca rozpoczynającego sezon Rajdu Magurskiego - Tomasz Kuchar (Subaru Impreza) oraz obrońca tytułu Leszek Kuzaj (Subaru Impreza), który w pierwszym tegorocznym rajdzie zajął dopiero 16. miejsce. Kuzaj ubiega się o czwartą wygraną w ostatnich pięciu edycjach tej imprezy.

Rekordzistami Elmotu pozostają niezapomniani Marian Bublewicz i Janusz Kulig - pięciokrotnie najszybsi w tym rajdzie. Andrzej Koper wygrał cztery Elmoty, Kuzaj trzy, Stawowiak, Przybylski i Hołowczyc po dwa.

Walkę o czołowe lokaty zapowiadają także Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer), Tomasz Czopik (Volkswagen Polo S2000), Grzegorz Grzyb (Suzuki Swift S1600 oraz Michał Sołowow i Maciej Lubiak (obaj w Fiatach Grande Punto S2000).

Na trasie przygotowano cztery odcinki specjalne, które podczas sobotniego etapu będą pokonywane w odwrotnym kierunku. Nowy odcinek Świdnica - Burkatów sprawi, że rajdowa kawalkada pięciokrotnie przejedzie ulicami XIII-wiecznego miasta nad Bystrzycą.

35. Rajd Elmot Remy będzie także pierwszą w tym sezonie rundą Rajdowego Pucharu Peugeot. Podobnie jak w pięciu poprzednich latach, zawodnicy startować będą w modelu 206 XS.
W ubiegłym sezonie tytuł w pięknym stylu zdobyli Łukasz Habaj i Jacek Spentany, którzy w całym sezonie nie ponieśli ani jednej porażki.

Do Rajdu Elmot-Remy zgłosiło się siedem załóg: Kamil Butruk i Maciej Wilk, Marcin i Michał Dobrowolscy Kacper Puszkiel i Alicja Konury, Grzegorz Kostka, Michał Streer i Grzegorz Dachowski, Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz, Janusz Majek oraz Sławomir Jarek i Michał Grudziński.

PROGRAM RAJDU

Trasa 35. Rajdu Elmot-Remy biegnie po drogach asfaltowych i liczy łącznie 506,51 km.

Etap I - 27 kwietnia 2007 r.

Start Rajdu do etapu 1, Świdnica ul. Rynek 16:00
Park Serwisowy, Świdnica, parking Elmot-Remy 16:15 19:59
OS 1/5 Świdnica - Burkatów 17:08 19:34
OS 2 Kamionki - Sokolec 17:47
OS 3 Walim Grn. - Michałkowa 18:16
OS4 Olszyniec - Dziećmorowice 18:55
Meta Etap I Świdnica, parking Elmot-Remy 21:02
Etap II - 28 kwietnia 2007 r.

Start Rajdu do Etapu II, parking Elmot-Remy 7:00
Park Serwisowy, Świdnica, parking Elmot-Remy 7:00 10:24 13:48 17:12
OS 6/10/14 Burkatów - Świdnica 7:41 11:05 14:29
OS 7/11/15 Dziećmorowice - Olszyniec 8:14 11:38 15:02
OS 8/12/16 Michałkowa - Walim Grn. 8:46 12:10 15:34
OS 9/13/17 Sokolec - Kamionki 9:26 12:50 16:14
Meta Rajdu - Świdnica ul.Rynek 17.50



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-11, 22:15   I Integracyjny Rajd Monte Cassino w Warszawie

W niedzielę, 13 maja 2007 r. nastąpi start do I Integracyjnego Rajdu Monte Cassino.

Będzie to jednocześnie II Eliminacja o Puchar Prezesa Automobilklubu Polski oraz II Eliminacja o Puchar Towarzystwa Klasycznych Porsche 911.

Rajd organizowany jest przez Automobilklub Polski - Towarzystwo Klasycznych Porsche 911 z okazji 63 rocznicy wydarzeń: w hołdzie Polakom walczącym w bitwie o Monte Cassino w 1944 roku.

Honorowy patronat nad Rajdem objął Prezes AP, Romuald Chałas.

W sład Zespołu Sędziów Sportowych wchodzą: Marek Pawłowski, Paweł Ćwil i Stanisław Wierzba. Komandorem jest Leszek Borkowski, Dyrektorem Sportowym - Wiesław Leśniak, członkami Komitetu Organizacyjnego: Bogdan Kuczyk, Władysław Paszkowski, Tadeusz Maldis, Jan Makarewicz i Mirosław Toczydłowski.

Udział w rajdzie, obok członków TKP 911 i Koła Seniorów AP, wezmą niestowarzyszeni posiadacze samochodów Porsche, którzy będą klasyfikowani w kategori "Goście".

Start do rajdu nastąpi w niedzielę, 13 maja o godzinie 9.30 z Terenu AP przy ulicy Powstańców Śląskich 127 na Bemowie. W harmonogramie zawodów jest złożenie wieńców przed pomnikiem Bohaterów Monte Cassino w Warszawie.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-11, 22:37   Druga runda KIA Lotos Cup

Za tydzień na torze w Poznaniu odbędzie się druga odsłona tegorocznego serialu KIA Lotos Cup.

Na czwartek, 18 maja, zaplanowano treningi bez pomiaru czasu oraz badania techniczne samochodów. Rywalizacja rozpocznie się następnego dnia treningami z pomiarem czasu, od których zależy, kto i jakie miejsce zajmie na polach startowych.

Dla tych, którym nie uda się uzyskać czasów gwarantujących start w sobotnim wyścigu odbędzie się finał B, zwany treningiem ostatniej szansy. Pięcioro najlepszych z tego wyścigu uzupełni stawkę finału A, dla pozostałych zawody się skończą bez punktów.

Po pierwszej rundzie KIA Lotos Cup liderem jest Igor Gregorczyk. Po 8 punktów tracą do niego Kamil Raczkowski i Maciej Steinhof. W ścisłej czołówce są również Wojciech Herban (58 pkt.), Mariusz Sikora (54 pkt.), Bartłomiej Bakalarz (53 pkt.), Maciej Ostoja Czyżyński (52 pkt.) i Rafał Grzesiński (51 pkt.). Najwyżej sklasyfikowana pani, Klaudia Podkalicka zajmuje 15. miejsce i traci do lidera 29 punktów.



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-17, 21:35   Rajd Sardynii 2007

Już dziś oficjalnie rozpocznie się Rajd Sardynii – ósma runda Rajdowych Mistrzostw Świata sezonu 2007.

Przez wiele lat Włochy w kalendarzu WRC reprezentował Rajd San Remo, jednak już czwarty rok z rzędu rolę tę pełni runda organizowana w północno-wschodniej części Sardynii, nazywanej La Costa Smeralda – Szmaragdowe Wybrzeże.

Ta urokliwa nazwa dobrze oddaje krajobraz zieleni morza i malowniczych zatoczek wśród skalnych klifów koło Porto Cervo, ale prawdziwy rajd rozstrzyga się w głębi wyspy, w zupełnie innej scenerii.

Piątkowe odcinki specjalne wytyczone są w prowincji Nuoro, na południowym skraju obszaru rajdu, sobotnie w La Gallura położonej na jego północnym krańcu, a niedzielne w okolicy Olbia i Tempio, w partii środkowej i wschodniej.

Park serwisowy znajduje się w miejscowości portowo-przemysłowej Porto Cocciani. Podobnie jak w poprzednich latach, bazę rajdu ulokowano w Ośrodku Wypoczynkowo-Konferencyjnym Melià Olbia.

Łączna długość trasy rajdu to 1 061,84 km, w tym 342,86 km jazdy na czas, podzielonej na 18 odcinków specjalnych (9 różnych).

Uroczystość rozpoczęcia rajdu wraz ze startem odbędzie się dziś wieczorem, a sam rajd zakończy się w niedzielę 20 maja po południu. Tak, jak w poprzednich edycjach, start i meta znajdują się Porto Cervo di Arzachena (Marina Vecchia).

Etap 1: piątek 18 maja: na dystansie 392,72 km, w tym 6 odcinków specjalnych (w układzie 2x3) o łącznej długości 145,40 km. Wyjazd samochodów z parc fermé, godz. 8:30; OS1: Crastazza 1 (31,13 km); OS2: Terranova 1 (21,21 km); OS3: Monte Olia 1 (20,36 km); Komasacja w Olbia (12:50, 20 min.), Serwis A (13:10, 30 min.); OS4: Crastazza 2; OS5: Terranova 2 (21,21 km); OS6: Monte Olia 2; Serwis B (18:00, 45 min.); ostatni samochód w parc fermé o 21:00.

Etap 2: sobota 19 maja: na dystansie 402,90 km, w tym 6 odcinków specjalnych (w układzie 2x3) o łącznej długości 142,72 km. Wyjazd z parc fermé na serwis C (8:00, 10 min.); OS7: Loelle 1 (22,57 km); OS8: Monte Lerno 1 (29,31 km); OS9: Su Filigosu 1 (19,48 km); Komasacja w Olbia (12:40, 20 min.); Serwis D (13:00, 30 min.); OS10: Loelle 2; OS11: Monte Lerno 2; OS12: Su Filigosu 2; Serwis E (18:00, 45 min.); ostatni samochód w parc fermé o 21:00.

Etap 3: niedziela 20 maja: na dystansie 266,22 km, w tym 6 odcinków specjalnych (w układzie 2x3) o łącznej długości 54,74 km. Wyjazd z parc fermé na serwis F (7:00, 10 min.); OS13: S. Giovanni 1 (10,66 km); OS14: Monte Nuragone 1 (7,67 km); OS15: Braniatogghiu 1 (9,04 km); Komasacja w Arzachena (10:13, 20 min.); OS16: S. Giovanni 2; OS17: Monte Nuragone 2; OS18: Braniatogghiu 2; Komasacja w Arzachena (13:15, 45 min).



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-21, 21:48   Sardynia dla Gronholma

Marcus Gronholm z Timo Rautiainenem zwyciężyli w Rajdzie Sardynii. Wielkimi pechowcami zawodów okazali się Sebastien Loeb z Danielem Eleną.

Prowadzący przez dwa dni zawodów Loeb i Elena na pierwszym z niedzielnych OS-ów popełnili błąd, który wyeliminował ich z walki. Citroen C4 WRC, którym jechali, uderzył w głaz i nie był w stanie jechać dalej.

- Od startu do tego odcinka nie mogłem złapać rytmu. Czułem, że jadę nieskutecznie i że muszę zwiększyć tempo. To na chwilę pomogło, ale w połowie OS-u, na szybkiej partii, którą przeszacowałem w notatkach, za szybko wyszedłem ze szczytu i zanadto odciążyłem koła. Straciłem przez to właściwy tor na następny prawy zakręt. Jedną stroną auta złapałem pobocze, a próbując wrócić na trasę uderzyłem lewym przednim kołem w duży kamień. W pierwszej chwili chciałem jechać dalej, ale urwane koło podwinęło się pod samochód. Dalsza jazda była niemożliwa, musiałem się zatrzymać – mówi Sebastien Loeb.

Z pecha Francuza skorzystał zajmujący wcześniej drugą pozycję Marcus Gronholm (Ford Focus RS WRC), który ostatecznie stanął na najwyższym stopniu podium. Na drugim miejscu uplasowała się załoga Mikko Hirvonen z pilotem Jarmo Lehtinenem (Ford Focus RS WRC), a na trzecim Daniel Sordo i Marc Marti (Citroen C4 WRC).



Klasyfikacja końcowa Rajdu Sardynii:

1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3 h 48 min 42 s
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 29,2 s
3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 1 min 21,8 s
4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 1 min 36,6 s
5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 34,2 s
6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 5 min 02,1 s
7. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5 min 28,6 s
8. J. Hanninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 9 min 31,7 s
9. J-M Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 11 min 27,7 s
10. C. Atkinson/S. Prévôt (Subaru Impreza) + 16 min 19,4s

Klasyfikacja generalna kierowców po 7. z 16. rund Rajdowych Mistrzostw Świata:

1. Marcus Grönholm, 55 pkt;
2. Sebastien Loeb, 48 pkt;
3. Mikko Hirvonen, 44 pkt;
4. Daniel Sordo, 28 pkt;
5. Petter Solberg, 20 pkt;
6. Henning Solberg, 20 pkt;
7. Chris Atkinson, 12 pkt;
8. Jari-Matti Latvala, 12 pkt;
9. Daniel Carlsson, 9 pkt;
10. Manfred Stohl, 8 pkt;
11. Toni Gardemeister, 8 pkt;
12. Gigi Galli, 5 pkt;
13. Jan Kopecky, 2 pkt;
14. Matthew Wilson, 1 pkt;
15. Juho Hanninen, 1 pkt.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-31, 22:33   54. Rajd Akropolu

W sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata 2007 zbliża się kilkutygodniowa przerwa, ale zanim to nastąpi, zespoły rywalizować będą w Grecji, gdzie dziś wieczorem rozpocznie się Rajd Akropolu.

W ubiegłym roku organizatorzy postanowili zlokalizować bazę tej historycznej rundy w Atenach. Tym razem będzie podobnie, choć rajd rozlokuje się nie na stadionie olimpijskim, lecz w ośrodku jazdy konnej, zbudowanym na igrzyska w 2004 r. Fot. Citroen

Kolejną nowością będzie trasa rajdu, w tym sto kilometrów nowych odcinków specjalnych. Pierwszy i trzeci etap wytyczono na północny wschód od Aten. Drugi, najdłuższy, odbędzie się w okolicach Loutraki, gdzie znajdować się będą dwa wysunięte punkty serwisowe.

Kulminacją sobotniego programu będą dwa przejazdy długiego, liczącego 48,88 km odcinka specjalnego „Agii Theodori” (OS10/14). Sądząc po tym, jak trudne są greckie drogi, będzie to ciężki tor przeszkód.

Trasa edycji 2007 liczy 1 572,33 km długości, w tym 334,44 km jazdy na czas, podzielonej na 21 odcinków specjalnych (10 różnych).

Etap 1 : Czwartek, 31 maja i piątek 1 czerwca: dystans 563,20 km, w tym 8 odcinków specjalnych (5 różnych) o łącznej długości 109,42 km.

Czwartek: o godz. 18:50 start do rajdu z bazy w Markopoulo. OS1: „Superoes hipodrom 1” (3,20 km). Wjazd do parc fermé o 19:15.

Piątek: wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis A (godz. 7:50/10 min.); OS2: „Schimatari 1” (11,57 km), OS3: „Thiva 1” (23,76 km), OS4: „Agia Sotira 1” (15,20 km), OS5: „Tereny olimpijskie 1” (5,16 km). Komasacja w Markopoulo (12:54/18 min.). Serwis B (13:12/30 min.). OS6: „Schimatari 2”, OS7: „Thiva 2”, OS8: „Agia Sotira 2”. Serwis C (18:19/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 0:00.

Etap 2 : sobota 2 czerwca: dystans 580,05 km, w tym 8 odcinków specjalnych (5 różnych) o łącznej długości 146,08 km.

Wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis D (7:30/10 min.). OS10: „Agii Theodori 1” (48,88 km). Serwis wysunięty w Loutraki (10:06/15 min.). OS11: „Loutraki 1” (9,18 km), OS12: „Agia Triada 1” (10,80 km), OS13: „Tereny olimpijskie 2. Komasacja w Markopoulo (13:08/18 min.). Serwis E (13:26/30 min.). OS14: „Agii Theodori 2”, OS15: „Loutraki 2”, OS16: „Agia Triada 2”, OS17: „Superoes hipodrom 2”. Serwis F (19:32/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 1:15.

Etap 3 : niedziela 3 czerwca: dystans 429,08 km, w tym 5 odcinków specjalnych (3 różne) o łącznej długości 78,94 km. Wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis G (6:15/10 min.). OS18: „Avlonas 1” (20 km), OS19: „Assopia 1” (17,87 km). Komasacja w Markopoulo (9:46/41 min.). Serwis H (10:27/30 min). OS21: „Avlonas 2”, OS22: „Assopia 2”, OS23: „Superoes hipodrom 3”. Zakończenie rajdu o 14:45.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-06-08, 21:37   Rajd Polski 2007: tragiczny wypadek na odcinku testowym

Podczas odcinka testowego Platinum 64. Rajdu Polski, eliminacji Mistrzostw Europy i rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, doszło do tragicznego wypadku.

Załoga Jakub Wysocki i Maciej Kluziński wypadła z trasy. Mitsubishi Lancer Evo IX potrącił dwóch kibiców.

Według informacji organizatora, jeden z kibiców był przewożony do szpitala karetką pogotowia. Był przytomny, poinformował lekarzy, że w przeszłości przeszedł dwa zawały serca. W pewnym momencie mężczyzna stracił przytomniość i mimo godzinnej akcji reanimacyjnej zmarł.

Drugi poszkodowany przebywa w szpitalu, jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Na odcinku specjalnym inna załoga, Rafał Maliński i Mirosław Wdzięczkowski rolowała, rozbijając Hondę Civic. Zawodnikom nic się nie stało, prawdopobobnie pojadą w zawodach samochodem rezerwowym.

źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-07-13, 21:54   Kuchar najszybszy na prologu

Tomasz Kuchar z pilotem Jakubem Gerberem (Subaru Impreza) wygrali prolog inaugurujący Subaru Poland Rally, czwartą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Odcinek specjalny biegnący przez Most Kotlarski w Krakowie, już tradycyjnie zgromadził tłumy widzów, którzy podziwiali popisy czołówki naszych rajdowców.

Tomasz Kuchar wyprzedził o sekundę startującego także na Subaru, Sebastiana Frycza. Trzeci był Michał Sołowow (Mitsubishi Lancer), a za nim sklasyfikowano Leszka Kuzaja (Subaru Impreza), Bartłomieja Grzybka (Mitsubishi Lancer) i Pawła Dytko (Mitsubishi Lancer). Siódmy w klasyfikacji generalnej, Maciej Lubiak (Fiat Punto), był najszybszy w klasie Super 2000.

Pecha mieli zwycięzcy tegorocznego Rajdu Elmot, załoga Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski, którzy urwali prawe tylne koło w Mitsubishi Lancerze i musieli się wycofać z imprezy.




źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-07-19, 22:15   BMW 1 Monster Truck: Na trasie Monachium - Dakar

Ta "jedynka" jest zdolna do wszystkiego. Co potrafi kolejna wersja BMW 1? Z powodzeniem pokonuje piaskowe pustynie i potrafi przeskoczyć przez znaczne nierówności na trasie.

W momencie, gdy świat obiegły fotografie nowego BMW 1 Coupé, a także spekulacje i zdjęcia szpiegowskie tego modelu z odkrywanym dachem, to grupa Francuzów pod kierownictwem Pascala Bouteta wymyśliła jak będzie wyglądało BMW X1.

I to nie tylko teoretycznie na desce kreslarskiej czy monitorze komputera. Do startu w przyszłorocznym rajdzie do Dakaru został przygotowany trzydrzwiowy terenowy pojazd o długości całkowitej 4,2 metra o nazwie Trio.

Co prawda niektóre zewnętrzne elementy sa zgodne z najmniejszym modelem marki BMW, to na zgrabnym podowoziu z napędem czterech kół zamontowana została zgrabna laminatowa karoseria. Sztywność zapewnia specjalna rama rurowa, która została ukryta pod plastikowymi elementami wnętrza pojazdu. Masa tego auta wynosi 1900 kg. wynika z tego, że to BMW ma tyle wspólnego z autem seryjnym, co pojazd startujący w wyścigach NESCAR. Napędzający obie osi silnik ma pojemność skokową 3,0 l i współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów. Turbodoładowany silnik wysokoprężny ma moc 195 kW (265 KM) i pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 185 km/h.




źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-08-06, 22:05   Laury dla Gronholma

Marcus Gronholm zwyciężył w Rajdzie Finlandii zaliczanym do Rajdowych Mistrzostw Świata 2007 i umocnił się na pozycji lidera klasyfikacji generalnej kierowców.

Gronholm doskonale znający drogi swojego rodzinnego kraju nie dał praktycznie szans rywalom notując najlepsze czasy na 17. z 23. odcinków specjalnych (1 ex aequo). Drugie miejsce w zawodach zajął jego kolega z zespołu Forda Mikko Hirvonen, a trzecie Sebastien Loeb reprezentujący barwy Citroena.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1: Chris Atkinson (Subaru Impreza); OS2: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS3: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS4: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS5: M. Grönholm; OS6 : M. Grönholm i M. Hirvonen; OS7, 8, 9, 10 i 11: M. Grönholm.

Etap 2: OS12: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS13, 14, 15, 16, 17 i 18: M. Grönholm; OS19 i OS20: M. Hirvonen.

Etap 3: OS21, 22 i 23: M. Grönholm.

Najskuteczniejsi:

M. Grönholm, 17 najlepszych czasów (1 ex aequo); M. Hirvonen, 4 (1 ex aequo); S. Loeb, 1; C. Atkinson i JM Latvala po 1.

Klasyfikacja końcowa 57 Rajdu Finlandii:

1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 2 h 57 min 26,1 s
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 24,2 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 1 min 09,9 s
4. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 3 min 02,8 s
5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4 min 29,4 s
6. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 7 min 00,5 s
7. U. Aava/K. Sikk (Mitsubishi Lancer) + 7 min 39,6 s
8. M. Östberg/K. Unnerud (Subaru Impreza) + 9 min 31,9 s
9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 8 min 39,4 s
10. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 11 min 13,4 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 9/16:

1. Ford, 132 punkty;
2. Citroën, 92 pkt;
3. Subaru, 48 pkt;
4. Stobart, 45 pkt;
5. OMV Kronos Citroën, 27 pkt;
6. Munchis, 6 pkt.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 9/16:

1. M. Grönholm, 75 punktów;
2. S. Loeb, 62 pkt;
3. M. Hirvonen, 57 pkt;
4. D. Sordo, 28 pkt;
5. P. Solberg, 26 pkt;
6. H. Solberg, 28 pkt;
7. C. Atkinson, 20 pkt;
8. JM. Latvala, 12 pkt;
9. M. Stohl, 9 pkt;
10. D. Carlsson, 9 pkt;
11. T. Gardemeister, 8 pkt;
12. G. Galli, 5 pkt;
13. J. Kopecky, 4 pkt;
14. Pons, 3 pkt;
15. U. Aava, 2 pkt;
16. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, 1pkt.




źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-08-10, 23:16   Prolog dla Kuchara



40 załóg stanęło na starcie 6. Rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajdu Rzeszowskiego. Podobnie jak w roku ubiegłym, podczas prologu najszybszy był Tomasz Kuchar .

Wrocławianin uzyskał najlepszy czas na 5,2-kilometrowej trasie w rzeszowskiej dzielnicy Podpromie. Start i metą zlokalizowano na Moście Zamkowym.

Lider klasyfikacji RSMP, Tomasz Kuchar wyprzedził o 0,7 sekundy obrońcę tytułu Leszka Kuzaja. Trzeci czas uzyskał Sebastian Frycz, a cztery najszybsze załogi startowały w samochodach Subaru Impreza.

Zwycięzca poprzedniej rundy mistrzostw Polski, Zbigniew Gabryś (Mitsubishi Lancer) był piąty, a Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) zajął 16. lokatę.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-03, 23:32   Rajd Katalonii: Michał Kościuszko pojedzie Swiftem ze Zlina

W 12 tegorocznej eliminacji RSMŚ i 6 eliminacji FIA JRC wystartuje także polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak.

Do Rajdu Katalonii 2007 zgłoszonych zostało 102 zawodników reprezentujących 84 zespoły rajdowe. Dla Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka jest to piąty start na trasach Mistrzostw Świata. Pierwszy raz w tym sezonie załoga pojedzie samochodem Suzuki Swift z 38 numerem startowym.

Michał Kościuszko powiedział: „Przed nami dwie ostatnie rundy tegorocznych mistrzostw. Weekend po weekendzie startujemy na asfaltowych trasach Katalonii a później Korsyki. W obu rajdach pojedziemy znanym mi z ubiegłorocznych startów Suzuki Swiftem. W ubiegłym tygodniu odbyliśmy pierwsze testy tym samochodem i muszę przyznać, że od razu poczułem się w nim „jak w domu”. Jestem przekonany, że wcześniejsze doświadczenia zdobyte w tym samochodzie pomogą nam w walce o kolejne punkty w klasyfikacji. Lubię szybkie asfaltowe trasy Katalonii, które częściowo są mi znane z ubiegłorocznego startu. W trakcie trzech dni rajdu do przejechania mamy 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 352,87 kilometrów oesowych. Zapoznanie z tegorocznymi trasami w regionie Tarragona rozpoczęliśmy wczoraj. Liczę na to, iż jak co roku na trasach Rajdu Katalonii nie zabraknie również kibiców z Polski.”

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak po przejechaniu 4 rajdów w Mistrzostwach Świata na swoim koncie mają 6 punktów w klasyfikacji FIA JRC. Samochód do Rajdu Katalonii 2007 został wypożyczony ze zlińskiej firmy JM Engeeniering.




źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
  Wysłany: 2007-10-10, 22:07   Legendarny Carlos Sainz wystartuje Fabią WRC!



Światowa legenda rajdów Carlos Sainz ponownie usiądzie za kierownicą samochodu WRC. Tym razem będzie to Škoda Fabia WRC!

Dwukrotny mistrz świata w rajdach samochodowych, Hiszpan Carlos Sainz, podczas Rajdu Katalonii 2007 odwiedził czeski zespół CRT - Kopecký. pogratulował Janowi Kopeckiemu zdobycia piątej pozycji w tym rajdzie i życzył dalszych sukcesów. Głównym celem wizyty było jednak omówienie szczegółów startu w hiszpańskim Rally Shalumar i Sainz chciał zobaczyć samochód, którym w tym rajdzie pojedzie. El Matadore 24 listopada pojedzie w tym rajdzie samochodem Škoda Fabia WRC.

Po raz pierwszy rajdowemyuświatu Carlos Sainz w 1980 roku zaprezentował się właśnie w Rally Shalymar.

W tym roku za kierownica Fabii WRC pojawi się jako "zerówka". Pierwotnie miał by to ten sam egzemplarz, którym Kopecký startował w Rajdzie Katalonii 2007, ale ze względu na inne starty czeskiej załogi ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-31, 22:48   Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GT - klubowa rakieta



Prośby członków klubu właścicieli SLR zostały wysłuchane. We współpracy z RML Group (Ray Mallock Ltd) przygotowano limitowaną edycję wyścigowej wersji SLR.




W porównaniu do seryjnej wersji duże coupe SLR 722 GT poddano gruntownym modyfikacjom, które dostosowały go do trudnych warunków wyścigowych. Nowych czy wzmocnionych części jest ponad 400. Pozbyto się zbędnych elementów, co pozwoliło uzyskać masę 1390 kg, które napędza mechanicznie doładowany silnik V8.

Zmieniona aerodynamika auta pokazuje, że w zwykłym ruchu ulicznym Mercedes SLR nie miałby szans. Masywne spojlery, poszerzone błotniki ukrywające koła z wyczynowymi oponami i dokładnie dopracowana aerodynamika podwozia, która optymalizuje przepływ powietrza pod autem, poprawiają obciążenie osi, sterowność i przeniesienie napędu.

Sprężarka mechaniczna pozwala uzyskać maksymalne ciśnienie 1,75 barów, silnik o pojemności 5,5 l oferuje moc maksymalną 500 kW (680 KM) i moment obrotowy 830 Nm. Nowy filtr powietrza i sportowy układ wydechowy poprawiają reakcje silnika na polecenia kierowcy. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h, ale o wiele ważniejsze będzie przyśpieszenie i szybkość osiągana na zakrętach. Od 0 do 100 km/h Mercedes-Benz SLR McLaren 722 GT rozpędza się w 3,3 s.

Nowe zawieszenie charakteryzuje się wyścigowymi właściwościami, regulować można odchylenie kół i sztywność amortyzatorów osobno dla każdej fazy resorowania koła. Osiemnastocalowe koła otrzymały centralne mocowanie, by ułatwić pracę mechaników w boksach.

Wyścigowy bolid również dysponuje 5-biegowym automatem, w którym biegi zmienia się manetkami pod kierownicą. Na tylnej osi znajdziemy dyferencjał o zwiększonym tarciu. Układ hamulcowy odpowiada regułom FIA GT i charakteryzuje się zoptymalizowanym chłodzeniem i regulacją siły hamowania.

Wewnątrz znajdziemy dwa fotele kubełkowe z 6-punktowymi pasami, wyczynową kierownicę i klatkę bezpieczeństwa.

Dwadzieścia jeden bolidów zostanie sprzedanych wyłącznie właścicielom SLR zarejestrowanym w klubie SLR. Dla jego członków producent organizuje m. in. SLR SAFETY & SPEED ACADEMY, gdzie pod okiem doświadczonych kierowców wyścigowych można uzyskać licencję klasy A upoważniającą do ścigania się na torach wyścigowych. Między nauczycielami znajdziemy takie osoby jak David Coulthard, Klaus Ludwig, Jochen Mass czy Christina Surer.


 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11