Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moto - sport
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-22, 22:39   Rajd Dakar 2008



Wczoraj, jednocześnie w dwóch miastach patronackich, w Paryżu i Lizbonie organizatorzy pustynnego Rajdu Dakar zaprezentowali trasę przyszłorocznej edycji tej imprezy. W ciągu 15 dni (05.01-20.01.08) zawodnicy pokonają 9273 kilometrów. To o blisko 1500 km więcej niż w roku 2007, a także 1000 km więcej niż w 2006.

Większość odcinków specjalnych zawodnicy przejadą w arcy-trudnych warunkach w Maroku, Mauretanii i Senegalu. Jedynie dwie początkowe próby zostaną rozegrane w Europie. Cała trasa liczt 9273 km, z czego 5736 km stanowią próby sportowe. Najdłuższy, siódmyy etap nadchodzącej edycji Rajdu Dakar wynosi 829 km (w tym 619 km odcinka specjalnego) i wiedzie przez Mauretanię z miejscowości Smara do Ataru.

Na liście zgłoszeń 31. Rajdu Dakar widnieje aż 580 pojazdów. Na czele znalazł się tegoroczny zwycięzca i rekordzista imprezy, Francuz Stephane Peterhansel, który tradycyjnie wystartuje za kierownicą Mitsubishi. Peterhansel startował w Dakarze zarówno motocyklem i samochodem. Za kierownicą tego pierwszego wygrał pustynny klasyk cześć razy, zaś jadąc samochodem trzykrotnie zajmował najwyższe miejsce na podium. Wśród potencjalnych tryumfatorów wymienia się ponownie znane grono kierowców: Francuzi Luc Alphand (zwycięzca w 2006 roku) i Jean-Louis Schlesser, Hiszpan Carlos Sainz, Japończyk Hiroshi Masuoka.

Wśród załóg startujących samochodami znalazła się także pokaźna grupa polskich zawodników. Czterema terenówkami pojadą Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin (Nissan Navara), Łukasz Komornicki i Rafał Marton (Buggy SMG), Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk oraz Robert i Ernest Góreccy (oba duety pojadą w Land Rover'ach). Mały akcent także w klasyfikacji samochodów ciężarowych. MAN-em pokieruje trzyoosobowy skład: Grzegorz Baran, Andrzej Grigorjew i jedyna kobieta w całej dakarowej ekipie z Polski, Klaudia Podkalicka.

Mocna reprezentacja z naszego kraju także wśród motocyklistów. Jacek Czachor, Marek Dąbrowski, Jakub Przygoński i Krzysztof Jarmuż dosiądą motyckle marki KTM.

Start Rajdu Dakar 2008 nastąpi 5. stycznia w Lizbonie. Jednocześnie przy okazji konferencji prasowych potwierdzono, że rajdowa ekspedycja w 2009 roku również wyruszy z portugalskiej stolicy.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-11-27, 22:38   Volkswagen: rusza Puchar Jetty



Model Jetta, zdobywa coraz to większą popularność w motorsporcie. W szczególności tyczy się to rynku amerykańskiego, gdzie ten seryjny samochód jest bardzo popularny i stanowi 80 procent sprzedanych aut Volkswagena.




W przyszłym roku rozpocznie się nowy rozdział w amerykańskim motorsporcie, bowiem uruchomiony zostanie puchar samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Autem, które wybrane zostało do rywalizacji w tym pucharze jest wspomniany wyżej VW Jetta.

Sytuacja ta bardzo przypomina tą, którą mieliśmy w roku 2005 w Polsce, kiedy to ruszył zorganizowany przez Volkswagen Racing Polska puchar Golfów V TDI. Dzięki głównym postaciom tej firmy czyli: Januszowi, Adamowi i Marcinowi Gładyszowi, Polska była jednym z pierwszych krajów, gdzie zorganizowano puchar samochodów z silnikiem wysokoprężnym. O tym jak udany to był pomysł świadczy chociażby fakt, iż obecnie pionierskie działania klanu Gładyszów wykorzystywane są przy organizacji pucharu VW Golfa V TDI w Holandii.

Obecnie samochody z silnikiem TDI stały się głównym motorem napędowym rywalizacji w motorsporcie. Sukcesy w wyścigach serii Le Mans czy WTCC, świadczą, że to właśnie do jednostek wysokoprężnych należy przyszłość dyscypliny. Możemy się zatem poszczycić faktem, że w Polsce szybciej niż w USA rozgrywano puchar aut z jednostką wysokoprężną.

Jak podano w informacji prasowej, pucharowa Jetta będzie napędzana 170-konnym silnikiem TDI. Zmiana przełożeń będzie się odbywała za pomocą skrzyni DSG - dobrze znanej zawodnikom startującym tak jak bracia Gładyszowie SEAT-em Leonem Supercopą. Dodatkowo Jetta będzie posiadała sportowy ABS. Jest to rozwiązanie sprawdzone w wyścigowych bojach, bowiem używane było w samochodach startujących w takich pucharach jak VW Polo Cup czy Lupo Cup.

Jetta przeznaczona do startów na amerykańskich torach przeszła już pierwsze torowe testy, które wypadły bardzo obiecująco.

- Jest to wspaniałe, że Volkswagen będzie reprezentowany przez serię wyścigową na tak ważnym rynku jakim jest ten w USA – powiedział Kris Nissen, dyrektor oddziału VW Motorsport.

Opiekę nad amerykańskim pucharem będzie sprawował Sports Car Club of America (SCCA) Pro Racing Inc.

Niebawem testy zaliczy też samochód przygotowywany przez Volkswagen Racing Polska. Jak już informowaliśmy wcześniej na stronie zespołu GRT, ekipa z Tarnowa otrzymała zlecenie również z kontynentu amerykańskiego na zbudowanie Jetty w specyfikacji przygotowanej do startów w wyścigach długodystansowych.

- Miałem przyjemność zobaczyć tą Jettę podczas ostatniej wizyty w Niemczech - mówi Adam Gładysz. Nie był tam jeszcze włożony silnik i zawieszenie, ale muszę przyznać, że jest to ciekawa konstrukcja. Interesującą sprawą jest fakt, że samochód posiada skręcaną klatkę bezpieczeństwa. Nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Jetta będzie posiadała silnik wysokoprężny. Obecnie dużo marek zaczyna z nich korzystać. W organizowanym przez nas pucharze VWCC, jednostki TDI bardzo dobrze się sprawdzały. Podobnie ma to miejsce w serii FIA WTCC, gdzie z dużym powodzeniem startują Leony S2000 zaopatrzone w silniki wysokoprężne. Myślę, że organizacja takiego pucharu w USA będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Powinien to być fajny cup dla kierowców, którzy już wcześniej mieli okazję ścigać się na torach. Nie jest jeszcze tylko do końca sprecyzowany regulamin zawodów i nie wiadomo czy kierowcy będą startowali w sprintach czy w rywalizacji długodystansowej.

- Dzięki zaproszeniu jakie otrzymaliśmy od VW Motorsport, mieliśmy okazję zobaczyć w Niemczech VW Jette - dodaje Marcin Gładysz. Jest to samochód bardzo fajnie przygotowany, który posiada duże tarcze hamulcowe. Klatka bezpieczeństwa pochodzi z tej samej firmy co te montowane w pucharowych Golfach startujących wcześniej w Polsce, a obecnie w Holandii. Myślę, że puchar ten przyjmie się na kontynencie amerykańskim. Z pewnością rywalizacja samochodów z silnikiem wysokoprężnym będzie tam nowością, ale takie samochody są teraz na topie.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-12-06, 22:45   Pożegnanie z rajdowym Pajero Evolution



Rajd Dakar 2008 jest ostatnim, w którym Mitsubishi wystawi model Pajero Evolution. Rok później na trasach zawodów pojawi się zupełnie nowy samochód.




Zgodnie z zapowiedziami firm Mitsubishi Motors i Ralliart, w Dakarze 2009 zobaczymy pojazd z nowym silnikiem wysokoprężnym konstrukcji Mitsubishi. Jednostka napędowa będzie testowana pod względem osiągów i trwałości, dostarczając niezbędnych danych do wprowadzenie rodziny diesli japońskiego producenta.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-09, 22:32   Suzuki SX4 WRC - oficjalne zdjęcia



Nie ma już żadnych tajemnic. Japoński producent ujawnił wszystkie szczegóły nowego samochodu rajdowego.




Kilka dni temu opublikowaliśmy pierwsze zdjęcia Suzuki SX4 WRC, które zobaczymy w sezonie 2008. Nie były to jednak jeszcze zdjęcia ukazujące ostateczny wygląd samochodu. Tym razem japoński producent na kolejnych fotografiach ukazuje auto ze wszystkich stron.

Takie auto zobaczymy na trasie kolejnych eliminacji RSMŚ 2008.

Kierowcami samochodów Suzuki SX4 WRC w sezonie 2008Toni zostali Toni Gardemeister oraz Per-Gunnar Andersson.




Wybierając dwójkę kierowców ze Skandynawii, Suzuki postanowiło sięgnąć po jedną z najbardziej znanych twarzy w świecie WRC, a także dać szansę w najbardziej prestiżowej serii rajdowej utalentowanemu juniorowi, zgodnie z zasadami swej strategii korporacyjnej w sporcie motorowym.

Dwójka kierowców oraz ich piloci Tomi Tuominen i Jonas Andersson zadebiutują za kierownicą SX4 WRC w Rajdzie Monte Carlo 24 stycznia 2008, którym Suzuki rozpocznie swój pierwszy pełny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-10, 22:46   Jettą na tor



Na sportowym salonie motoryzacyjnym w brytyjskim Birmingham Volkswagen zaprezentował wyścigową wersję modelu Jetta.




Samochód bazuje na wersji z podwójnie doładowanym (turbosprężarka i sprężarka mechaniczna) silnikiem 1,4 l TSI o mocy 170 KM. W efekcie modyfikacji, polegających m.in. na zmianach w komputerze sterującym, jednostka napędowa osiąga 230 KM.




Przeprojektowano także układ wydechowy i hamulcowy stosując z przodu wentylowane tarcze o średnicy 360 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami i odłączając ABS. W zawieszeniu wykorzystano sportowe amortyzatory i sprężyny. Wagę auta zmniejszono z 1348 do 1223 kg pozbywając się m.in. zbędnych elementów wnętrza.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-16, 22:56   Nissan GT-R w specyfikacji GT500



Nissan GT-R w specyfikacji GT500, szykowany do startu w serii wyścigów Super GT 2008, zadebiutował na dwóch największych pokazach samochodów nieseryjnych w Japonii.




Nowe barwy fabryczne, które będą wykorzystywane przez Nissana we wszystkich imprezach sportu samochodowego w sezonie 2008 – zostały pokazane na aucie przeznaczonym do wyścigów torowych.

Charakterystyczny motyw „pociągnięcia pędzla”, taki sam, jak na dotychczasowym wyścigowym Fairlady Z, został przeniesiony także na nowego GT-R. Pas barw firmowych – intensywnej czerwieni i czerni – ciągnie się od tyłu do przodu samochodu.

Dalsze szczegóły dotyczące Nissana GT-R GT500, w tym dane techniczne, zostaną ogłoszone pod koniec stycznia.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-19, 22:03   Rajd Dakar 2008: w przyszłym roku pojadą w Ameryce Poł.



Chilijski rząd oficjalnie zaproponował organizatorom Rajdu Dakar przeniesienie tej imprezy w przyszłym roku do Ameryki Południowej.

Tegoroczny rajd odwołano z powodu zagrożenia terrorystycznego na Saharze.

- Polityczna decyzja została podjęta przez rząd i osobiście przez panią prezydent - oświadczył rzecznik pałacu prezydenckiego, Francisco Vidal.

Rajd miałyby przygotować rządowe agencje sportowe i turystyczne, przy pełnym poparciu prezydent Michelle Bachelet. Minister sportu Jaime Pizarro udał się do Paryża z listem prezydent Chile do organizatora Rajdu Dakar, francuskiego stowarzyszenia ASO, i z plenipotencjami do prowadzenia negocjacji.

Według hiszpańskich mediów Ameryka Południowa jest poważną alternatywą dla Dakaru, a rajd miałby prowadzić przez trzy kraje - Brazylię, Argentynę i Chile. W Chile zawodnicy rywalizowaliby na najbardziej suchej pustyni na świecie - Atacamie, a w Argentynie m.in. w Patagonii. Na tych terenach jest organizowany tradycyjny rajd Atacama-Patagonia.

Rajd Dakar, organizowany od 1979 roku, został 4 stycznia odwołany z powodu zagrożenia terrorystycznego na terytorium Mauretanii. Organizatorzy twierdzą, że nie chcą opuścić afrykańskich tras, ale nie brak głosów, że impreza może być przeniesiona na inny kontynent. Chętnych nie brakuje. Oprócz Ameryki Południowej wśród kandydatów wymienia się Rosję, Chiny i Australię.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-28, 22:29   Rajd Szwecji 2008: Colin's Crest Award



W celu uczczenia pamięci tragicznie zmarłego w minionym roku znakomitego kierowcy rajdowego Colina McRae podczas Rajdu Szwecji 2008 odbędzie się Colin‘s Crest Award. To niecodzienny konkurs skoków...samochodem.

Takie skoki na hopach kierowcy wykonują podczas prawie każdego rajdu. Statystycy odnotowują najlepsze wyniki. Już podczas najbliższego Rajdu Szwecji 2008 na słynnym odcinku specjalnym Vargasen organizatorzy imprezy przeprowadza po raz pierwszy niecodzienny konkurs. W 1995 roku Colin McRae w Subaru wykonał tutaj prawdziwy lot w powietrzu.

Aktualny nieoficjalny rekord tej hopy należy do Mikko Hirvonena, który w 2006 roku pokonał Fordem Focusem w powietrzu odległość 40,8 metra. Przed rokiem najdalej skoczył Thomas Schie, który swojego Focusa utrzymał w powietrzu do odległości 37,5 metra.

Czy w tym roku rekord zostanie pobity? O tym przekonany się już za parę tygodni.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-01-28, 22:40   Ścigaj się w pucharze pro_cee'd!



Ostre picanto to za mało! Dlatego w sezonie wyścigowym 2008 Kia zorganizuje jeszcze jeden puchar. Kierowcy mają rywalizować za kierownicą większego i szybszego pro_cee'da.




Nowe przedsięwzięcie nazwano puchar pro_cee’d. W pierwszym sezonie o laury powalczy do 35 kierowców. Ktoś chce spróbować swoich sił? Mamy dobrą wiadomość - lista uczestników nie została jeszcze zamknięta, zostało kilka wolnych miejsc (szczegóły na stronie internetowej www.ceed-cup.pl).

Skąd wziąć wyścigowego pro_cee’da? Kierowcy, którzy w sezonie 2007 startowali w Kia Lotos Cup, kupują samochód za 59 900 zł. Pozostali chętni płacą o 7 tys. zł drożej. Kalendarz 2008 zakłada sześć rund. Trzy w Polsce, reszta w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.

Kierowcy ścigać się będą o tytuły mistrza i wicemistrzów Polski. Mało tego, będą też atrakcyjne nagrody finansowe - pula na każdy wyścig to 15 000 zł, na cały sezon około 100 000 zł.

Nagroda główna? Nowiutka kia pro_cee’d, która w salonie może kosztować niemal 90 tysięcy złotych. Jest o co walczyć!
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-02-05, 22:34   Rajd Monte Carlo Historique 2008



Trwa 11. Rallye Monte Carlo Historique, w którym uczestniczy pięć polskich załóg. Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski w Fiacie 126p zajęli dziewiąte (!) miejsce na dziewiątym odcinku specjalnym.




Polacy występują jako Team Poland w składzie: Piotr Zalewski i Tomasz Osterloff (Polonez z 1978 roku), Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Fiat 125p z 1972 roku), Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Fiat 125p z 1976 roku), Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski (Fiat 126p z 1978 roku) oraz Wojciech i Jerzy Walentowiczowie ze Szwecji (Alfa Romeo 2000 GTV Bertone z 1972 roku).

Polskie załogi w komplecie ukończyły etap klasyfikacyjny Valence - Valence. Na 103 miejscu, najwyższym z naszych załóg, widnieją Wojciech i Jerzy Walentowiczowie. Załoga Andrzej Lubiak i Piotr Zaleski złapała 18 minut spóźnienia, a na PKC w Valence po błędzie pilota, samochód wjechał o pięć minut za wcześnie... Andrzej - były Mistrz Polski właśnie w "Maluchu" nie mógł startować ze swoim dawnym partnerem Maćkiem Wisławskim, gdyż ten w ostatni weekend uczestniczył w Rajdzie Magurskim, pierwszej rundzie RSMP (towarzyszył Kajetanowi Kajetanowiczowi).

Za Andrzejem Lubiakiem znajdują się jednak w klasyfikacji tak znani kierowcy Bruno Saby, Vic Elford, Erik Comas.

Po czterech odcinkach specjalnych na czele rajdy znajdują się Jose Lareppe i Christophe Hayez jadący Toyotą Celicą 2000 GT rocznik 1977. Belgowie wyprzedzają Ernsta Jüntgena i Marcusa Müllera z Niemiec w Mercedesie - Benz 300 SE.

Liderzy w polskiej ekipie mają spore doświadczenie - startują w zawodach już po raz czwarty. Jak twierdzili podczas spotkania w Pruszkowie w styczniu - jako, że są jedyną ekipą ze Szwecji, towarzyszy im wielkie zainteresowanie skandynawskich mediów.

Wyniki podawane są z dużym opóźnieniem.

Po odcinku siódmym, według niepełnych wyników Wojciech i Jerzy Walentowiczowie zajmują 175 miejsce, Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski - 179, Andrzej Postawka i Julian Obrocki - 228, a Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski - 257. W wynikach brak Piotra Zalewskiego i Tomasza Osterloffa, ale oni jadą dalej...

Sensacyjne czasy uzyskali nasi reprezentanci na dziewiątym odcinku specjalnym (2,69 kilometra) , na którym liczony był czas. Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski w Fiacie 126p na lodowym torze Serre - Chevalier zajęli dziewiąte (!) miejsce, tracąc do zwycięzcy 9 sekund. Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Polski Fiat 125p) sklasyfikowani zostali na czternastej pozycji - plus piętnaście, a Wojciech Walentowicz/ i erzy Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV) na piętnastej (plus 25).

Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Polski Fiat 125p - plus 188) zajęli 123 miejsce, a Piotr Zaleski - Tomasz Osterloff (Polonez 2000 - plus 211) - 136.

Próbę wygrali Gianmaria Aghem i Diego Cumino (Lancia Fulvia HF), a drugi czas uzyskali 2. Albert Vicentini i Kurt Waldmeier (Fiat 850 Coupe - plus 1).

We wtorek rano ekipy wystartowały do dwóch odcinków specjalnych. Niestety organizatorzy mają wciąż duże problemy z przekazem wyników.

Wieczorem rozpocznie się decydujący etap - słynna Noc Turini.

Czołówka Rallye Monte Carlo Historique 2008 po 4 odcinkach specjalnych:

1. Jose Lareppe i Christophe Hayez (Belgia - Toyota Celica 2000 GT 92);
2. Ernst Jüntgen i Marcus Müller (Niemcy - Mercedes-Benz 300 SE) - strata 19 pkt.;
3. Manfred Schürmann i Frank Wiest (Niemcy - Volvo 121) - 42 pkt.;
4. Monty Karlan i Oddvar Moland (Norwegia - Opel Ascona 1.9 S) - 50 pkt.;
5. Rolf Kienen i Oliver Kienen (Niemcy - BMW 1800) - 52 pkt.;
6. Gonzalo Rico-Avello i Secundino Suarez (Hiszpania - Lancia Fulvia HF 1.6) - 59 pkt.;
103. Wojciech Walentowicz i Jerzy Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV - 433 pkt.;
128. Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Polski Fiat 125p) - 623 pkt.;
202. Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Polski Fiat 125p) - 2388 pkt.;
217. Piotr Zaleski i Tomasz Osterloff (FSO Polonez 2000) - 2885 pkt.;
242. Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski (FSM Fiat 126p) - 6295 pkt


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-02-11, 22:12   Škoda rozpoczęła testy Fabii S2000



Nowy samochód rajdowy jest już gotowy i Škoda rozpoczęła testy pierwszego egzemplarza.




Kierownictwo Škoda Auto potwierdziło, że jest już gotowy pierwszy egzemplarz prototypu samochodu Škoda Fabia Super 2000. Wszystko zostało przygotowane zgodnie z zasadami przespisów FIA i w połowie roku auto z dwulitrowym silnikiem benzynowym, sześciostopniową przekładnią sekwencyjną, trzema dyferencjałami i napędem na cztery koła, powinno otrzymać homologację.

"Rozpoczęliśmy już testy Fabii S2000. W tym roku chcemy to auto homologować, by można było nim startować w międzynarodowych rajdach," powiedział dr Eckhard Scholz, członek zarządu Škoda Auto, odpowiedzialny za rozwoj techniczny producenta. "Konkretnego terminu premiery jeszcze nie mamy, bo to uzależnione jest od efektów testów. Planujemy zaoferowanie tego samochodu prywatnym zespołom, które będziemy wspomagać naszym serwisem."

Škoda wierzy, że nowy samochód rajdowy stanie się pomocny w promocji marki na całym świecie.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-02-11, 22:21   Radj Dakar 2009: jest decyzja - pojadą w Ameryce Południowej



Rajd Dakar 2009 odbędzie się od 3 do 18 stycznia w Argentynie i Chile.

Uczestnicy imprezy wystartują z Buenos Aires i po pokonaniu dziewięciu tysięcy kilometrów wrócą na metę do tego miasta - poinformowali w organizatorzy.

Niespełna półtora miesiąca po anulowaniu tegorocznego Dakaru z przyczyn bezpieczeństwa organizatorzy imprezy podjęli decyzję o zmianie lokalizacji, zastrzegając jednocześnie, że rajd nie straci całkowicie swego pustynnego charakteru.

Szczegóły organizacyjne zostaną podane w Buenos Aires podczas wspólnej konferencji francuskich i argentyńskich organizatorów.

Według przecieków start do rajdu nastąpi w Buenos Aires, potem kierowcy wjadą do Chile, by powrócić do stolicy Argentyny. Warunki na trasie mają być jeszcze trudniejsze niż w Afryce, bowiem uczestników oczekują różne niespodzianki.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-02-20, 22:17   



Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w niedzielę w Wieliczce

Dziś mija piętnaście lat od tragicznej śmierci Mariana Bublewicza. 13 lutego obchodziliśmy rocznicę śmierci Janusza Kuliga. Środowisko pamięta o obu wielkich Sportowcach!

Podobnie jak przed rokiem, w najbliższą niedzielę, 24 lutego najlepsi polscy kierowcy spotkają się na imprezie, której celem jest uczczenie pamięci ich śp. Kolegów.

Automobilklub Krakowski przy współudziale Stowarzyszenia Miłośników Sportu Samochodowego w Wieliczce, Burmistrza Miasta i Gminy Wieliczka, Starosty Powiatu Wielickiego organizuje na ulicach Wieliczki SUPER OS - 2. Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.

Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia i składa się z jednego przejazdu zapoznawczego oraz dwóch przejazdów odcinka specjalnego z pomiarem czasu. Długość trasy wynosi 1,75 kilometra.

A jednak dla tak krótkiego przejazdu na starcie zobaczymy wielu znanych i utytułowanych kierowców! Chcą oni, wraz z przybyłymi z całego kraju kibicami, złożyć hołd tragicznie zmarłym: Januszowi Kuligowi i Marianowi Bublewiczowi....

Na liście zgłoszeń widnieje 29 załóg (organizator wyprowadził limit zgłoszeń). Wystartują m. innymi Leszek Kuzaj (Subaru Impreza), Krzysztof Hołowczyc (Subaru Impreza), Mariusz Małyszczycki (Toyota Corolla WRC), Michał Bębenek, Paweł Dytko, Stefan Karnabal, Sławomir Sawicki, Mariusz Stec, Grzegorz Duda (wszyscy Mitsubishi Lancery), Janek Chmielewski, Ariel Piotrowski (Citroëny C2 R2), Paweł Kosmowski, Monika Zawodny (Peugeoty 106 Rallye).

Dyrektorem zawodów jest Andrzej Borowiczka, jego zastępcami Paweł Owczyński, Paweł Wójtowicz, Andrzej Garycki, Anna de Lorme.

Samochody zostały podzielone na trzy klasy: do 1600 cm3, do 2000 cm3 i powyżej 2000 cm3.

W niedzielę o godzinie 10.00 nastąpi wyjazd wszystkich załóg kolumną na dwa okrążenia zapoznawcze. O godz.10.30 wyjadą w odstępach dwuminutowych na trasę, w kolejności od najwyższych do najniższych numerów startowych.

Zapraszamy wszystkich kibiców do Wieliczki!

Mija piętnaście lat

Dziś mija piętnaście lat od tragicznej śmierci śp. Mariana Bublewicza.




Marian pamiętamy o Tobie! I nie zapomnimy!

A Marek Pawłowski, który w 1981 roku jechał z Tobą w Rajdzie Warszawskim - w tym roku jest Dyrektorem Rajdu Warszawskiego...

Zmienność historii i pewna symbolika!
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2008-02-21, 23:02   Fiat PandaCup 2008: debiut w Rajdzie Elmot, nagrodą samochód



Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania.




Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi PandaCup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach...

Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności.

Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei PandaCup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach.

Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji Kit Car (Grupa A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym.

Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 procent (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.

Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.

Jak poinformował Damian Jurczak, który jest osobą odpowiedzialną za puchar, samochód kosztować będzie około 35 tysięcy euro, w zależności od wyposażenia.

Styl prowadzenia samochodu Grupy A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu Grupy N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki.

Jedynym kryterium startu w PandaCup jest posiadanie aktualnej licencji rajdowej RI i badań lekarskich.

Na zwycięzcę rozgrywek czeka Fiat Panda 100 HP.

Kalendarz PandaCup:


Rajd Elmot (9 - 10 maja);
Rajd Subaru (4 - 6 lipca);
Rajd Rzeszowski (8 - 10 sierpnia);
Rajd Karkonoski (29 - 30 sierpnia);
Rajd Wisły (5 - 6 września);
Rajd Dolnośląski (10 - 11 października).


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-02-25, 15:50   F1: Nowy zespół F1 potwierdzony



USF1 to nowy zespół, który zamierza wystawić swoje bolidy w Formule 1. Bazą amerykańskiej ekipy będzie miasto Charlotte w Karolinie Północnej, a jednym z kierowców... być może kobieta.



USF1 dołączy do rywalizacji dopiero za rok. W sezonie 2010 zespół wystawi dwa bolidy, które posiadać będą autorskie konstrukcje. Jedynie silnik będzie pochodził od zewnętrznego dostawcy. Wiele wskazuje na to, że będą to jednostki Ferrari. Głównym dowodzącym USF1 będzieKend Anderson, który znany jest doskonale w środowisku amerykańskiego odpowiednika F1 - Formuły Indy oraz w wyścigach płaskich serii NASCAR. W zarządzaniu zespołem pomagał mu będzie Peter Windsor, który w latach 80-tych XX. wieku był menadżerem Williamsa.

Według doniesień medialnych roczny budżet amerykańskiego teamu będzie oscylował w granicach 70 mln Dolarów. Sprawą otwartą pozostaje na razie obsada obu miejsc w wyścigówkach. Szefowie chcą zatrudnić jednego kierowcę z USA i jednego doświadczonego pilota, znającego dobrze tory Formuły 1. Kandydatów na miejsce numer jeden jest kilku, a jedną z poważniejszych jest Danica Patrik, która gdyby dostała angaż w USF1, zapisałaby się w kartach historii F1 jako pierwsza kobieta startująca w tych rozgrywkach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10