Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa kółka
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
  Wysłany: 2007-03-15, 21:31   Dwa kółka

Yamaha YZF-R1




Yamaha YZF-R1 to legenda klasy supersport. W wersji na rok 2007 motocykl zmodernizowano.

Dyskretny facelifting obejmuje zmianę kształtu owiewek, powiększenie wlotów powietrza oraz przeprojektowanie układu wskaźników.

Standardowo motocykl wyposażony jest w sprzęgło antypoślizgowe zapewniające płynniejszą redukcję biegów i pozwalające na szybsze wejścia w zakręty.

Sterowania elektronicznie przepustnica, sprawdzona w ostatniej wersji R6 oraz w Moto GP M1 dostarcza optymalną moc.



Komputerowo sterowany układ dolotowy uruchamiany za pomocą silnika elektrycznego kontrolującego nastawne lejki dolotowe

podnosi moc i zwiększa wydajność w całym zakresie obrotów. Po raz pierwszy technologia ta dostępna jest w motocyklu produkowanym seryjnie.

Stworzony do wyścigów silnik wyposażono w tytanowe zawory o długim skoku i zupełnie nową, 16-zaworową głowicę. Moc statyczna wzrosła do 180 KM a z doładowaniem dynamicznym do 189 KM.

Wydajność zawieszenia i stabilność w zakrętach poprawiono dzięki przeprojektowanej ramie Delta Box V o zaprogramowanej sztywności, nowemu asymetrycznemu wahaczowi i nowym przednim amortyzatorom.
Cena Yamahy YZF-R1 2007 wynosi 57 900 zł.

Valentino Rossi o nowej YZF R1:


Pierwszą odczuwalną na torze różnicą jest silnik dostarczający dużo mocy od najniższych obrotów. Gdy otwierasz przepustnicę jest on zawsze gotowy do przyspieszania. Z tego punktu widzenia prowadzenie motocykla jest znacznie łatwiejsze.

W przypadku konstrukcji nadwozia odnoszę wrażenie, że motocykl jest mniejszy, bardziej kompaktowy, a co za tym idzie precyzyjny w prowadzeniu, w wchodzeniu w zakręty i pokonywaniu ich.

Motocykl daje lepsze wyczucie podczas przyspieszania, łatwiej odkręca się przepustnicę i jedzie szybciej.

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-21, 20:59   GSX-R na 100-lecie Isle of Man TT

Suzuki Great Britain oraz rząd Isle of Man postanowiły w uczcić 100-lecie legendarnego Tourist Trophy. W informacji prasowej czytamy: „ Jubileuszowe Suzuki GSX-R1000, 750 oraz 600 oferowane są w unikalnych wersjach kolorystycznych. Każdy motocykl będzie indywidualnie oznaczony i certyfikowany. Numer identyfikacyjny wraz z logiem Isle of Man Tourist Trophy umieszczony będzie na górnej półce przedniego widelca. Motocykle nosiły będą także specjalnie zaprojektowany zestaw znaków graficznych. Składają się one z przeplatających się wzajemnie znaków Isle of Man oraz oryginalnej grafiki serii GSX-R na obu bocznych owiewkach motocykli oraz na osłonie siedzenia pasażera"

Litrowy Gixxer poza jubileuszową kolorystyką otrzyma nowy wydech Yoshimura GP Evo, a do niego przyciemnianą przednią szybę. Dostępnych będzie tylko 150 egzemplarzy, każdy za cenę 9949 funtów! 750-tka w granatowo - czarnym malowaniu otrzyma poza znakami graficznymi także przyciemnianą szybę typu „double bubble" oraz trochę sportowych dodatków. Cena każdego z 200 wyprodukowanych egzemplarzy to 8199 funtów. Na koniec mamy 600-tkę w niebiesko-czarnym kamuflażu, również z dodatkami i przyciemnianą szybą. Cena to jedyne 7199 funtów, ilość ograniczona do 150 sztuk.

Ciekawe kiedy doczekamy się w Polsce imprez motocyklowych o takiej renomie, która pozwoli na przygotowywanie jubileuszowych serii topowych wyścigówek. Wiem, że to retoryczne pytanie, ale zawsze warto pomarzyć...


GSXR750



GSXR1000


źródło: scigacz.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-23, 20:45   Motocyklexpo 2007

Dziś w warszawskich halach Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego rozpoczęła motocyklowa impreza Motocyklexpo 2007.



Poza „żelaznym repertuarem”, czyli motocyklowymi nowościami marek takich jak Yamaha, Honda, Suzuki, Harley-Davidson, Kawasaki, BMW, Ducati, Triumph, nie zabraknie też akcesoriów, osprzętu, ubiorów.

Prezentują się też teamy motocyklowe np. Kawasaki, Ducati, WSM Reading Team. Suzuki pokaże wyścigowe motocykle GSX-R1000 Alstare Corona oraz GSV-R, które brały udział w ubiegłorocznych Mistrzostwach Świata Superbike oraz Moto GP. Na stosiku Hondy można będzie zobaczyć RCV211V, wyścigową maszynę, na której Nick Hayden zdobył w tym roku mistrzostwo Moto GP.



Fanów sportów ekstremalnych z pewnością zainteresuje możliwość spotkania z zawodnikami Freestyle, m.in. z mistrzem „podniebnego stylu” - Bartkiem Ogłazą.

Na widzów głosujących w konkursie Custom Bike, w którym spośród 10. propozycji wybierana jest najlepsza przeróbka motocykla, czeka do wygrania skuter Magnus.



Godziny otwarcia:
- Piątek, 23 marca, 10.00 - 18.00
- Sobota, 24 marca, 10.00 - 18.00
- Niedziela, 25 marca, 10.00 - 18.00

Bilety na targi można nabyć bezpośrednio w kasach targowych:
- Cena biletu normalnego - 20 zł
- Cena biletu ulgowego (przysługuje dzieciom do lat 14 za okazaniem legitymacji szkolnej) - 15 zł
- Wstęp gratis dla dzieci do 7 lat



źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-25, 21:15   Duss Supermoto V2: nowy litrowy model na scenie

Szwajcarski producent motocykli Roland Duss przedstawi podczas rodzimych targów pojazd z litrowym 2-cylindrowym silnikiem o mocy 120 KM.

Po tym jak austriackie KTM zaprezentowało doskonałego następcę modelu SM 950 pojawili się dwaj konkurenci w postaci BMW HP2 Megamoto i Ducati Hypermotard. Szwajcarski producent motocykli Roland Duss zorientował się, że ta klasa staje się coraz popularniejsza i już w roku 2004 zaprezentował koncepcyjnego motarda. Po trzech latach prezentuje się wersja seryjna.

Premiera Duss Supermoto V2 prawdopodobnie odbędzie się podczas szwajcarskich targów motocyklowych Swiss Moto 2008. Jak wskazuje nazwa, motocykl będzie napędzany widlastym 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 993 cm3. Jednostka z cylindrami rozwartymi pod kątem prostym oferuje 88 kW (120 KM) przy 7500 obr./min, czyli o ok. 20 KM więcej od konkurencji.

Moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni i paska zębatego. W kombinacji z masą netto 145 kg można się spodziewać, że motocykl będzie niezłą bestią. W pełni regulowane zawieszenie dostarczyła firma Öhlins: z przodu widelec upside-down o średnicy rur 43 mm, z tyłu 1-ramienny wahacz z centralnym amortyzatorem. Podstawą dobrego motocykla są również wydajne hamulce, w tym wypadku firmy Brembo z jedną tarczą o średnicy 320 mm i promieniowymi zaciskami z przodu i jedną mniejszą tarczą z tyłu.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-27, 22:16   BMW R1200S Sportboxer: maszyna do Le Mans

Niemiecki producent motocykli, spółka BMW Motorrad, zdecydował się na uczestnictwo w tegorocznych mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych serii Endurance. Jest to rewolucyjna decyzja, gdyż BMW od 50 lat nie startowało w indywidualnych wyścigach motocykli turystycznych.

Pierwszy 24-godzinny wyścig odbędzie się w dniach 21 – 22 kwietnia na torze Le Mans we Francji, gdzie zarazem odbędzie się premiera nowego motocykla wyścigowego BMW Sportboxer. Maszyna bazuje na seryjnym modelu R1200S i jest zgłoszona do kategorii Open. Na motocyklu zmieniać się będą Stéphane Mertens, Thomas Hinterreiter i Rico Penzkofer, a czwartym zawodnikiem w zespole będzie rezerwowy Marcus Barth.

Po debiucie w Le Mans BMW zaplanowało starty w długodystansowych wyścigach w hiszpańskiej Barcelonie (7 – 8 lipca), niemieckim Oschersleben (11 – 12 sierpnia) i francuskim Magny-Cours (15 – 16 września).



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-03-29, 21:28   Superbike z USA

Czyżby pierwszy od lat porządny motocykl sportowy z USA?

Walter Roehrich zaprezentował zbudowany w Stanach motocykl o nazwie Roehr. Pojazd napędzany jest silnikiem V2 pochodzącym z Harley-Davidsona V-Roda.

Projekt tego niecodziennego pojazdu był rozwijany przez kilka ładnych lat. Wreszcie w przyszłym roku motocykl trafi do produkcji, ale w bardzo krótkiej serii. Zbudowanych zostanie zaledwie 50 egzemplarzy, każdy oferowany za cenę blisko 40 000 USD. Motocykl w swej „fabrycznej" postaci produkuje 120 KM, ale może zostać podkręcony do 180 KM przy wykorzystaniu pakietu tuningowego.



źródło: scigacz.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-07, 21:38   Suzuki Hayabusa II już w roku 2008

Brytyjskie serwisy motoryzacyjne opublikowały informację, że pod koniec roku 2007 zaprezentuje się nowa generacja Suzuki Hayabusa.

Media internetowe zaczęły rozpowszechniać informację o nowej generacji Suzuki Hayabusa, która wyszła z jednego z czołowych brytyjskich serwisów motoryzacyjnych. Brytyjczykom udało się uzyskać informację od „źródła bliskiego firmie Suzuki”. Według tych pogłosek nowy „hiperbike” Hayabusa powinien zadebiutować jeszcze w tym roku na jesieni podczas jednego z salonów motocyklowych.

Dokładnych informacji na razie nie podano, ale wszyscy z napięciem oczekują czy Suzuki Hayabusa podejmie walkę z 200-konnym Kawasaki ZZR 1400 jako równorzędny konkurent czy wybierze inną drogę. Pewne jest, że nowy motocykl musi spełniać restrykcyjne normy emisji spalin Euro 3 i otrzyma promieniowe zaciski hamulcowe.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-11, 21:04   Lehman Trikes Pit Boss: masywny trójkołowiec

Amerykański producent motocyklowych trójkołowców Lehman Trikes opublikował niedawno informacje o nowym modelu Pit Boss.

Jakiś czas temu amerykańska firma Lehman Trikes zajmująca się produkcją motocyklowych trójkołowców opublikowała informacje o nowym modelu Pit Boss. Sercem tej ciekawej maszyny jest widlasty 2-cylindrowy silnik, pochodzący z choppera Kingpin firmy Victory, z którą Lehman Trikes ściśle współpracuje. Czterosuwowy silnik chłodzony powietrzem ma 1 634 cm3 (100 cali sześciennych) pojemności, średnica x skok tłoka wynosi 101 x 102 mm, a cylindry rozwarto pod kątem 50 stopni. Jednostka współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów.

Lehman Trikes Pit Boss ma 2 743 mm długości, 1 346 mm szerokości i rozstaw kół 1 664 mm. Masa całkowita wynosi 440 kg, co jest bardzo dużo, ale z drugiej strony trójkołowiec oferuje wysoki komfort podróżowania. Firma Lehman już przyjmuje zamówienia i zaliczki na model Pit Boss, pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom już latem.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-16, 21:01   Otwarcie sezonu motocyklowego 2007

Motocykliści z całej Polski przybyli do Warszawy na pierwszy w tym sezonie zlot, który jednocześnie był otwarciem sezonu.

Przede wszystkim dopisała pogoda. Ciepło i słonecznie, co miało bezpośredni wpływ na równie gorącą atmosferę. Przyjechali miłośnicy motocykli małych i dużych, skuterów, oldtimerów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się parada uczestników, która przejchała ulicami stolicy.

Na warszawskim Bemowie, gdzie zorganizowano imprezę, tym razem nie zabrakło kibiców. Właściciele jednośladów popisywali się swoimi rumakami i niekonwencjonalnymi strojami. Niektóre, te najbardziej oryginalne, wzbudzały nie tylko zachwyt, ale i zazdrość.

Na licznie zorganizowanych stoiskach można było kupić wszystko co potrzebne jest motocykliście, a wiec m.in. kaski, rękawice, kurtki, spodnie, okulary. Importerzy zorganizowali wystawy najnowszych modeli.

Oblegana płyta dawnego lotniska na Bemowe była też areną do popisów. Najwięcej emocji oczywiście wzbudzało palenie gumy.

Tym samym sezon 2007, wszyscy polscy miłośnicy dwóch kółek, mogą uważać za otwarty!



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-18, 21:01   Moto Guzzi 940 Bellagio: nowy custon na scenie

Włoski producent motocykli Moto Guzzi zaprezentował seryjną wersję swojego custom bike’u Bellagio z 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 936 cm3.

Pod koniec marca odbyła się oficjalna prezentacja dziennikarska seryjnego custom bike’u Moto Guzzi 940 Bellagio. Prototyp motocykla miał premierę obok Moto Guzzi 1200 Sport oraz Griso 8V podczas włoskich targów motocyklowych EICMA jesienią zeszłego roku.

Moto Guzzi Bellagio nawiązuje do studyjnego modelu 940 Custom. Motocykl symbolizuje wolność, technologię i włoską elegancję. Design bazuje na linii legendarnego modelu California, ale Moto Guzzi skierowało nowy model do kategorii street bike, w której dotychczas nie oferowała żadnego motocykla. Ponieważ rynek wymaga nowych koncepcji, również Moto Guzzi musiało się dostosować i z 940 Bellagio firma zrobiła bardzo dobre posunięcie.

Motocykl napędzany jest nowym silnikiem V-Twin z cylindrami rozwartymi pod kątem prostym. Jednostka ma pojemność 936 cm3, średnica x skok cylindra wynosi 95 x 66 mm, a oferowana moc to 55 kW (75 KM) przy 7200 obr./min. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 78 Nm przy 6000 obr./min, przy czym 80 procent momentu obrotowego dostępne jest już przy 2800 obr. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koło poprzez 6-biegową skrzynię biegów i wał kardana.

Rozmiary całkowite customa wynoszą 2270 x 890 x 1310 mm, a masa netto 224 kg. Podstawą motocykla jest podwójna rama kołyskowa ze stalowych rur. Zawieszenie tworzone jest widelcem teleskopowym firmy Marzocchi z rurami o średnicy 45 mm, z tyłu zastosowano wahacz jednoramienny z centralnym amortyzatorem. Układ hamulcowy dostarczyła znana firma Brembo: z przodu dwie tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu jedna o średnicy 282 mm. W Moto Guzzi 940 Bellagio zastosowano z przodu felgę o średnicy 18 cali z oponą 120/70, z tyłu pojawiła się klasyczna siedemnastka 185/55 ZR 17.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-23, 22:16   Czas na jednoślady

Na polskim rynku jednośladów powiało optymizmem. Problemów jednak nie ubywa, a do ideału jeszcze daleko.

Statystyki sprzedaży jednośladów w Polsce znowu rosną. W przypadku motocykli liczby nie zmieniły się znacząco od 2004 r. i nadal oscylują w okolicy 4000 egzemplarzy. Ale liczba rozprowadzonych w naszym kraju nowych motorowerów (w większości skuterów) wyniosła w 2006 r. ok. 10 000, dwukrotnie więcej niż przed rokiem. A sumie polski rynek wchłonął w ubiegłym roku ponad 26 000 jednośladów.



Co zmieniło się polskim rynku, że tak znacząco poprawiły się statystyki ? Wydaje się, że oprócz faktu dobrej koniunktury gospodarczej i związanym z nią powolnym wzrostem wynagrodzeń mamy również do czynienia z odkrywaniem na nowo dobrze znanych mechanizmów ekonomicznych.

W dobie drogich paliw samochody coraz częściej muszą ustąpić miejsca pojazdom, zapewniającym tani transport. Do pracy, szkoły czy po zakupy można pojechać skuterem, tanim w eksploatacji i spalającym niewiele paliwa. Polacy zaczynają się zarażać motocyklizmem. Patrząc na sąsiadów i znajomych, którzy już przekonali się do dwóch kółek i odrzucili uprzedzenia, sami pragną podróżować w taki właśnie sposób.

Będzie lepiej

Poprawę sytuacji na rynku zwiastuje także wzrost sprzedaży małych jednośladów, chociaż mało prawdopodobne jest, że tak jak 40 lat temu, masowo będziemy jeździć motocyklami do szkół, zakładów pracy czy na urlop.

Mógłby w tym pomóc z pewnością rodzima konstrukcja, ale musiałaby spełniać znacznie wyższe standardy niż te wytwarzane obecnie pod nazwą Pronar czy WFM. Być może zapewni nam to skuter Vectrix, po rozpoczęciu produkcji we Wrocławiu.

Oczywiście do motocyklowego boomu na razie nam daleko, ale wyższa sprzedaż małych jednośladów zawsze stanowi zapowiedź lepszej koniunktury także w wyższych segmentach. Kiedy i czy na pewno to nastąpi – trudno dzisiaj powiedzieć. Mamy jednak póki co pewien optymistyczny sygnał, z którego można się tylko cieszyć.



Nowe motocykle – oferta dla zamożnych

Najdroższe są sportowe motocykle o pojemnościach przekraczających często 1000 cm3. Te nafaszerowane nowoczesną technologią cuda techniki, których walory najlepiej można docenić albo na torach wyścigowych albo na niemieckich autostradach, najmocniej też rozpalają umysły jeźdźców żądnych mocnych wrażeń.

Najbardziej prestiżowe mogą kosztować nawet 240 000 - 400 000 zł. Kosztują więcej, niż najdroższe wersje legendarnego Harley’a – Davidsona. Mniej ekskluzywne bolidy to wydatek rzędu 50 000 – 60 000 zł. Jeszcze bardziej przystępne są sportowe „sześćsetki”, niezwykle szybkie i zwinne, potrafiące zapewnić podobny poziom adrenaliny, ale za mniejsze pieniądze – od 40 000 do 46 000 zł.

Popularna klasa średnia

Na największą liczbę klientów mogą liczyć jednak znacznie tańsze motocykle klasy średniej, o pojemnościach silników 500 – 600 cm3, których konstrukcja decyduje o bardziej uniwersalnym charakterze. Mają mocne silniki, niezłe osiągi, a przy tym są wygodniejsze i mniej paliwożerne kosztują 20 000 – 30 000.

Małym wzięciem cieszą się motocykle niższych klas, co wiąże się zapewne ze zbyt niskim prestiżem. Tym bardziej, że za naprawdę niewielkie pieniądze można kupić maszyny klasy 750 – 1100 cm3 sprzed 10 czy 15 lat, o dynamice niewiele gorszej od najszybszych, współczesnych maszyn.



Ich nabywcy ignorują podły stan techniczny, skupiając się na niskiej cenie i dobrych osiągach. Z kolei nabywcy motocykli nowych najczęściej nie zdają sobie sprawy z wysokich kosztów utrzymania.

Nader często bywa tak, że dwukołowy bolid kupiony za przysłowiowy „ostatni grosz” lub wręcz na kredyt wymaga rocznych wydatków idących w tysiące złotych (ubezpieczenie, obsługa, części eksploatacyjne).

Problemy z quadami

Gdy brakuje funduszy, użytkownik zaczyna najczęściej oszczędzać na serwisie. A stąd krok do technicznej degradacji motocykla. To zjawisko typowe dla polskiego rynku. Podobnie, jak coraz większa popularność pojazdów klasy ATV (quadów), konstrukcyjnie zbliżonych do motocykli ale osadzonych na czterokołowych podwoziach.

Tylko niektóre mają homologację, zezwalającą na użytkowanie w normalnym ruchu drogowym. Są rejestrowane i wymagają prawa jazdy B lub B1, albo karty motorowerowej. Pozostałe mogą się poruszać tylko poza drogami publicznymi i nie są rejestrowane.

Rosnąca liczba sprzedanych egzemplarzy zaczyna rodzić jednak poważne problemy, bowiem niektórzy miłośnicy quadów, nie bacząc na zakazy, wjeżdżają na zamknięte dla ruchu tereny leśne albo dewastują cenne przyrodniczo obszary. Zakup ATV to wydatek rzędu 8000 – 60 000 zł.

Ceny motocykli nowych

MV Agusta F4 1000 CC - 399 000 zł
Ducati Desmosedici RR - 241 400 zł
Harley-Davidson Ultra Classic Electra Glide - 150 400 zł
Yamaha YZF – R1 - 58 900 zł
Honda CBR 600 F - 39 900 zł
BMW F 800 - 38 050 zł
Harley-Davidson XL 883 Sportster - 32 800 zł
Suzuki Bandit 650 S.A. - 27 900 zł
MZ 126 RT - 14 700 zł
WFM Standard 150 - 4 500 zł

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-09, 21:11   BMW F 800 GS już w tym roku?

Bardzo popularna turystyczna terenówka BMW R 1200 GS najprawdopodobniej doczeka się mniejszego braciszka F 800 GS z rzędowym 2-cylindrowym silnikiem o mocy 62,5 kW (85 KM).

BMW już od kilku lat oferuje turystyczne enduro GS. Po modelach z silnikami o pojemności 1 100 i 1 150 cm3 w 2004 roku zaprezentowano model R 1200 GS, a rok później „wersję dla amatorów przygód” nazwaną Adventure. Jednostką napędową jest tradycyjny 2-cylindrowy bokser o pojemności 1 170 cm3, który oferuje przyjemnych 74 kW (100 KM) przy 7 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 115 Nm od 5 500 obr./min.

Zagraniczne serwisy motoryzacyjne informują, że BMW jeszcze w tym roku planuje wypuścić mniejszą odmianę popularnego enduro BMW R 1200 GS o nazwie F 800 GS. Jednostką napędową będzie najprawdopodobniej rzędowy 2-cylindrowy silnik o pojemności 798 cm3. Oczekuje się, że silnik będzie miał moc zbliżoną do modelu F 800 S, czyli ok. 62,5 kW (85 KM) przy 8 000 obr./min. Nowy motocykl otrzyma także 6-stopniową skrzynię biegów i wał kardana. Jeden z angielskich serwerów podaje, że premierę nowego modelu można oczekiwać już w najbliższym czasie. Prawdopodobnie stanie się tak na jednym z jesiennych salonów motocyklowych.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-19, 22:13   Triumph Speed Triple 1050 Special Edition

Brytyjski Triumph przygotował specjalną edycję swojego ulicznika na dwóch kółkach Speed Triple 1050. Motocykl otrzyma czarny perłowy lakier i karbonowe akcesoria.

Brytyjski producent motocykli, spółka Triumph, przygotował specjalną edycję swojego modelu Speed Triple 1050, należącego do kategorii Urban Sports/Streetfighter. Naked bike w odróżnieniu od wersji standardowej otrzymał kilka karbonowych akcesoriów, np. małą owiewkę czy przedni błotnik. Motocykl może się pochwalić także czarnym perłowym lakierem, nową tapicerką siodełka oraz kolektorem wylotowym z tuningową końcówką Arrow, który poprawia przebieg momentu obrotowego. Każdy z motocykli otrzyma plakietkę z wygrawerowanym numerem produkcyjnym.

Niestety Triumph zbudował zaledwie 50 egzemplarzy tego modelu, które zamówiono i zapłacono już w czasie produkcji. Na koniec kilka danych: Seryjny Triumph Speed Triple 1050 wyposażono w 3-cylindrowy silnik o pojemności 1050 cm3 produkujący 97 kW (132 KM) przy 9250 obr./min i 105 Nm przy 7550 obr./min.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-05-21, 21:31   Suzuki: Big Naked Bike już w Polsce

Podczas Turnieju Motocyklowych Sportów Ekstremalnych "Extreme Moto", odbywającym sie na warszawskim lotnisku Bemowo oficjalnie został zaprezentowany publiczności i mediom motocykl Suzuki Big Naked Bike.

Oczekiwany od pierwszej prezentacji podczas salonu motoryzacyjnego Tokio 2001, nowy, duży jednoślad gotów jest sprostać wymaganiom miłośników motocykli na całym świecie. Przyciąga oszałamiająco rozwiniętą stylistyką i najnowocześniejszymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.

B-King to naprawdę jest to! - twierdzili oglądający go miłośnicy motocykli. Wielki, masowo produkowany model, stworzony by zaspokoić najbardziej wyrafinowane wymagania jego posiadaczy.

Napędzany czterocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem, z dwoma wałkami rozrządu, wzorowany jest na legendarnej jednostce napędowej motocykla Hayabusa 1300. B-King ma niezrównany moment obrotowy i przyśpieszenie.

Moc powyżej 170 KM. Znakomicie zaprojektowane podwozie składa się z wielu technologicznie zaawansowanych rozwiązań, łącznie z amortyzatorem skrętu, czujnikiem sprawdzającym stan hamulca przedniego, ABS, promieniową pompą hamulcową oraz promieniowym zaciskiem hamulcowym z przodu. Zawieszenia kół przedniego i tylnego są w pełni regulowane.

Natomiast wymiary opon to z przodu 120/70 ZR17 M/C 58W, a tył 200/50 ZR17 M/C 75W. Wszystkie te cechy służą zwiększeniu zadowolenia motocyklisty z wyjątkowej mocy i osiągów motocykla B-King. B-King to jest to, niezwykły motocykl, gotów dostarczyć niezapomnianych wrażeń z jazdy. Prezentacja ostatecznej wersji produkcyjnej odbędzie się podczas konferencji prasowej Suzuki w Rzymie, 2 lipca 2007. Motocykl trafi do salonów w Polsce i na całym świecie na przełomie sierpnia i września 2007.

Na naszych łamach unikamy zdecydowanie prezentowania haseł reklamowych, ale to nam się wyjątkowo spodobało:
Wszystkim, którzy wątpili jak daleko może posunąć się człowiek,
Wszystkim, którzy kiedykolwiek odmówili w obawie przed powiedzeniem „tak”,
Wszystkim, którzy kiedykolwiek usiłowali powstrzymać marzenia innego człowieka,
Wszystkim, którzy twierdzili że czegoś takiego nie da się zrobić,
Z dumą przedstawiamy – motocykl koncepcyjny, który stał się rzeczywistością…
… Suzuki B-King, który już niebawem wyjedzie na nasze drogi.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-07-09, 21:50   KTM 950 Supermoto R mistrz driftu

Do produkcji trafia dwa lata po zwykłej wersji, a mimo to nic w nim nie zmieniono. No prawie nic.

A prawie robi w tym konkretnym przypadku dosyć subtelną różnicę. KTM 950 Supermoto to protoplasta w nowo stworzonej niszy rynkowej naprawdę dużych i lekko szalonych motocykli zdolnych do jazdy dwoma śladami. Wydawałoby się, że nic nie może być lepszego od takiego motocykla. Po wnikliwych badaniach Austriacy doszli do innego wniosku.

KTM 950 Supermoto R to właściwie ten sam motocykl. Te same zawieszenie, ta sama rama, takie same hamulce, koła, wydech, silnik, opony i osprzęt. Gdzie zatem jest to R? W geometrii. Zmieniono kanapę, ułożenie podnóżków, zbiornik paliwa i plastikowe osłony tak, by kierowca miał bardziej bezpośredni kontakt z maszyną i by mógł dowolnie balansować przy każdej prędkości. Efekt jest niewiarygodny, co potwierdzają kierowcy testowi. Wersja Supermoto R daje się idealnie kontrolować, jak żaden inny motocykl. Ma to zasadnicze znaczenie, jeśli wziąć pod uwagę, że do dyspozycji mamy prawie 100KM. Jest jedno małe „ale". Wysmuklona obudowa wymogła zmniejszenie zbiornika paliwa do pojemności zaledwie 14,5 litrów. Należy więc pamiętać, by nie wypuszczać się tym KTM-em na zbytnie odludzie, chyba że czujemy się na siłach do pchania 191kg masy.




źródło: scigacz.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10