Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nawigacja GPS
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
  Wysłany: 2007-04-16, 21:20   Nawigacja GPS

Dziś otwieram kolejny dział poświęcony Gp-esom ;)

Nawigacja satelitarna dla motocykli


Firma TomTom, producent systemów nawigacji satelitarnej, wyprodukowała pierwszy, jak twierdzi, system nawigacji dla motocykli. RIDER przeznaczony jest do montowania na kierownicy motocykla i został wyposażony w ekran dotykowy, którym można sterować dłonią ubraną w rękawicę.

RIDER korzysta też z interfejsu Bluetooth i mikrofonu z technologią redukcji szumów którego można używać w czasie jazdy do wydawania systemowi komend głosowych.

Cały system jest wodoodporny, a gdy motocykl znajduje się w ruchu, menu na wyświetlaczu automatycznie się zmniejsza, pozostawiając więcej miejsca na pokazywanie informacji ważnych dla motocyklisty.

Rzecznik prasowa Królewskiego Towarzystwa Zapobiegania Wypadkom stwierdziła: Systemy nawigacji satelitarnej mogą być przydatne przy planowaniu podróży. Nie powinny jednak zbytnio rozpraszać kierującego. Nasze badania wykazały, że motocykliści powinni uważać na to, co dzieje się wokół nich i na pewno nie próbować sterowania systemem podczas jazdy.





źródło: kopalniawiedzy.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-18, 21:23   Nowe mapy TomToma

TomTom przedstawił nowe uaktualnienia dla map znajdujących się w ofercie firmy. Klienci będą je mogli pobrać przez oprogramowanie TomTom HOME lub ze strony internetowej www.tomtom.com.

Nowe mapy zawierają uaktualnione informacje o regionach znajdujących się w Europie, Azji, USA i Kanadzie. Dostępna będzie też całkiem nowa mapa Południowej Afryki. Ponadto zaktualizowano sieci dróg i Użyteczne Miejsca w całej Europie.

Uaktualnione mapy są kompatybilne z całym portfolio produktów TomTom m.in. z liniami TomTom GO, TomTom ONE, TomTom RIDER i TomTom NAVIGATOR 6.

Mapy można nabyć poprzez stronę internetową TomTom lub poprzez TomTom HOME – bezpłatne oprogramowanie, które pozwala użytkownikowi na zarządzanie, pobieranie, przechowywanie i przesyłanie informacji z komputera na urządzenie TomTom.

Ceny map:

Mapy regionalne: 39.95 - 59.95 euro
Mapa Zachodniej Europy: 99.95 euro
Mapa Polski, Czech, Węgier i Słowacji: 59.95 euro
Mapa Południowej Afryki – 99.95 euro
Mapa Hong Kongu – 39.95 euro
Mapa Singapuru – 39.95 euro
Mapa USA i Kanady: 99.95 euro

źródło: motofakty.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-04-19, 21:32   AutoMapa: W jaki sposób tworzy się mapy nawigacji GPS?

W jaki sposób powstają jednak mapy cyfrowe, które następnie wykorzystywane mogą zostać w urządzeniach używanych do nawigacji GPS?

Rosnące zainteresowanie systemami do nawigacji sprawia, iż przestają być one traktowane jako luksusowy gadżet, a zaczynają jako niezwykle przydatne urządzenie, wykorzystywane zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. W jaki sposób powstają jednak mapy cyfrowe, które następnie wykorzystywane mogą zostać np. urządzeniach używanych do nawigacji GPS? Myślę, że mało kto zna odpowiedź na to pytanie. Poniższy tekst ma za zadanie przybliżyć niezwykle skomplikowany proces tworzenia cyfrowych map.

W procesie przygotowywania map cyfrowych wykorzystywane są obrazowania Ziemi w postaci zdjęć lotniczych i scen satelitarnych poparte następnie zwiadem terenowym. Zdjęcia wykonywane są przy różnych parametrach spektralnych, gdyż wykorzystywane one będą w różnych celach. Kolejnym krokiem jest przesłanie fotografii do obróbki cyfrowej obejmującej m.in. korekcję radiometryczną i korekcję geometryczną.

Korekcja radiometryczna usuwa efekty zakłóceń spowodowanych wadliwą pracą detektorów, wpływami atmosfery i topografii (zachmurzenie, różnice w oświetleniu wynikające z obiektów terenowych, np. cień rzucany przez góry). Korekcja geometryczna eliminuje zniekształcenia obrazu wynikające z ruchu sensorów oraz fakt Bardzo ważny w tym procesie jest wybór odpowiedniego odwzorowania kartograficznego i systemu odniesień przestrzennych. Niezbędna jest również tzw. ortorektyfikacja usuwająca zniekształcenia kształtów obiektów widocznych na obrazie spowodowane wpływem rzeźby terenu. Korekcja geometryczna zdjęć lotniczych i satelitarnych wymaga znajomości dokładnych współrzędnych wybranych punktów.

AutoMapa Polska XL powstała na bazie danych wektorowych udostępnionych przez Zarząd Geografii Wojskowej Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. W kolejnym etapie dane zostały zweryfikowane na podstawie scen satelitarnych z indyjskiego satelity IRS o rozdzielczości terenowej 5,8 m. Na tym samym podkładzie powstały dodatkowe elementy treści topograficznej takie jak lasy, jeziora, rzeki, koleje, a nawet obrysy budynków.

Szczegółowe plany dużych miast tworzone są inaczej. Jako dane pierwotne służą specjalnie w tym celu pozyskiwane zdjęcia lotnicze i wysoko rozdzielcze sceny satelitarne satelitów IKONOS i QuickBird. Po przetworzeniu do postaci wektorowej odpowiadają pod względem dokładności mapom topograficznym w skali 1:5000. Ważną zaletą tak przygotowywanych map są obrysy poszczególnych budynków wykonane z dokładnością do 1m, uzupełnione w trakcie zwiadu terenowego o precyzyjne punktowe adresowe.

Przy tworzeniu map nawigacyjnych nie można zapomnieć o bazie „Punktów Użyteczności Publicznej”(POI- Points Of Interest) czyli o miejscach o szczególnym znaczeniu takich jak np. stacje benzynowe, hotele i restauracje. Niemniej istotna jest kategoria punktów związanych z bezpieczeństwem jazdy a wśród nich przede wszystkim te, w które ze względu na częstość wypadków policja decyduje się oznaczyć jako tzw. Czarne Punkty lub monitorować z użyciem radarów i fotoradarów. Baza POI w AutoMapie obejmuje już 68 tys. punktów zbieranych przede wszystkim metodą zwiadu terenowego oraz dzięki współpracy z odpowiednimi organizacjami i służbami. Dodatkowe 53 tys. punktów można znaleźć w serwisie mobilne.net, które tworzone są przez użytkowników dla użytkowników AutoMapy. Oprócz obszernej bazy punktów użyteczności publicznej i precyzyjnych adresów mapa nawigacyjna musi oczywiście zawierać informacje o położeniu każdej ulicy oraz o tym, jakie manewry są na niej dozwolone, czyli informacje o organizacji ruchu zbierane przede wszystkim przy pomocy zwiadu terenowego.

Finalny efekt to precyzyjna mapa, dzięki której można łatwo odnaleźć adres i trafić w pożądane miejsce sprawnie poruszając się w gąszczu ulic.

Jednak tak naprawdę prace nad mapą nigdy się nie kończą, ponieważ nawet najdokładniejsze mapy nawigacyjne tracą swoją przydatność, jeśli nie są często aktualizowana.

Przygotowanie aktualizacji map to bardzo rozbudowany proces. W pierwszej kolejności nanoszone są poprawki wynikające z porównania map z nowymi zdjęciami satelitarnymi lub lotniczymi. Część pracy nad zdjęciami odbywa się przy pomocy specjalnych okularów, które umożliwiają widzenie stereoskopowe (przestrzenne) i dzięki temu ułatwiają identyfikację i dopasowanie obiektów widocznych na zdjęciach do odpowiednich elementów mapy.

Po naniesieniu poprawek operator pracujący nad danym sektorem mapy analizuje kolejno zgłoszenia uwag przesłanych przez użytkowników AutoMapy i sprawdza czy uwagi te są nadal aktualne, czy też zostały już uwzględnione i skorygowane na poprzednich etapach pracy. Zdjęcia satelitarne i lotnicze wykonywane są pod różnym kątem, przy różnych warunkach pogodowych i różnych warunkach oświetlenia. Dlatego nawet doświadczony operator potrzebuje czasu, by dostosować swoją percepcję wizualną i przestawić mózg na analizę kolejnej partii zdjęć. Jest to jeden z powodów, dla których opracowanie aktualizacji map odbywa się regionami a nie według kolejności otrzymanych zgłoszeń. Jeśli przy opracowaniu zdjęć lub uwag od użytkowników operator natrafia na wątpliwości lub, jeśli zmiany obejmują również organizację ruchu operator przekazuje sygnał do uruchomienia zwiadu terenowego.

Jednak czas nie stoi w miejscu, rośnie moc obliczeniowa przenośnych urządzeń nawigacyjnych, dlatego stopniowo mapy wzbogacane będą w elementy obrazowania trójwymiarowego. Pierwszy element wizualizacji przestrzennej dostępny w nawigacji satelitarnej na komputerach kieszonkowych typu PocketPC to tzw. pseudo-perspektywa nazywana potocznie widokiem 3D. Pozwala kierowcy widzieć dalej do przodu oraz ułatwia orientację w przestrzeni dzięki podobieństwu obrazu na ekranie nawigacyjnym do widoku postrzeganego przez szybę pojazdu. Jednak tak na prawdę przyszłością nawigacji GPS jest „funkcja on-line”, dzięki której kierowca będzie miał bezpośredni dostęp takich informacji jak np. korki na drodze, drobne naprawy drogowe co na pewno ucieszy wielu kierowców, którzy mają dosyć stania w wielogodzinnych zatorach drogowych.



źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-06-18, 22:11   Nowoczesny telefon z nawigacją satelitarną

Od dziś w Orange klienci mogą kupić nowoczesny multimedialny telefon wyposażony w kompletny system nawigacji satelitarnej GPS. Możliwości aparatu łączą funkcjonalność telefonu multimedialnego, palmtopa i odbiornika GPS. W ofercie Orange dla Firm nowy telefon będzie dostępny już za złotówkę.

Wprowadzanym do oferty Orange telefonem jest SPV M650 zaliczany do kategorii PDA (Personal Digital Assistant), czyli małych, przenośnych komputerów osobistych - palmtopów. Korzystają z nich zarówno użytkownicy biznesowi, jak i ceniący wygodę i szerokie możliwości użytkownicy prywatni.

Telefon oferuje funkcje znacznie przekraczające możliwości większości nowoczesnych aparatów komórkowych. W jednym mieszczącym się w kieszeni urządzeniu zainstalowano wielozakresowy telefon multimedialny, komputer osobisty oraz odbiornik GPS wraz z systemem nawigacji satelitarnej, dzięki któremu szybko i bezpiecznie można dotrzeć w dowolne miejsce w kraju i za granicą.

Ważną cechą odróżniającą ofertę Orange od innych dostępnych na rynku jest zastosowanie w systemie nawigacji satelitanej pełnej wersji oprogramowania - AutoMapa XL, uznawanego za najlepsze w kraju.

Korzystając z oferty Orange klient nabywa wraz z telefonem kartę pamięci zawierającą oprogramowanie ze stale aktualizowanymi, najdokładniejszymi drogowymi mapami cyfrowymi i planami wszystkich polskich miast. W ten sposób, w każdej chwili może korzystać z nawigacji bez konieczności pobierania map z sieci operatora. Posiadając licencję na oprogramowanie nawigacyjne, klient ma także możliwość uaktualniania map, dodawania osobistych znaczników, lokalizowania poszukiwanych punktów (stacje benzynowe, restauracje, bankomaty, itp.), a w przypadku wyjazdu za granicę rozbudowy aplikacji o mapy krajów Europy.

Prócz możliwości navigacyjnych SPV M650 zapewnia łatwy dostęp do funkcji biurowych niezbędnych do pracy, czy korzystania z internetu i poczty elektronicznej w czasie podróży służbowych oraz prywatnych. W telefonie zastosowano szereg aplikacji Windows Mobile 5.0, między innymi klienta poczty e-mail - Outlook® Mobile, przeglądarkę dokumentów - Office Mobile oraz nowy Windows LiveTM. Korzystając z zainstalowanego oprogramowania użytkownik może bezpiecznie i w każdej chwili korzystać z:

Dostępu do firmowej poczty elektronicznej, odbierania wiadomości bezpośrednio dzięki technologii Microsoft Direct Push i zarządzania wieloma kontami e-mail jednoczesnie, Możliwości przeglądania i edycji załączników Office, które zostały udostępnione zdalnie lub przesłane do użytkownika,
Zalet Windows Live, (min. dostępu do serwisu internetowego Windows Live, komunikatora Windows Live Messenger, poczty Windows Live Mail, Hotmail i wyszukiwarki Windows Live Search),
Rozszerzonej kontroli, bezpieczeństwa i lepszej współpracy z Exchange Server oraz innymi systemami IT.

Telefon jest wyposażony w łącza Bluetooth, IrDA oraz USB pozwalające na synchronizację z komputerem PC i innymi urządzeniami bezprzewodowymi co pozwala na wymianę plików i współpracę z bezprzewodowym zestawem słuchawkowym.

Dopełnieniem wszechstronnych zastosowań urządzenia jest aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 Mpix z możliwością nagrywania i odtwarzania sekwencji wideo, odtwarzacz plików muzycznych mp3, radio oraz czytelny ekran dotykowy zastępujący klasyczną klawiaturę alfanumeryczną.

Zakresy GSM: 850/900/1800/1900,
Navigacja GPS: wbudowany odbiornik GPS z programem AutoMapa Polska XL), WLAN, EDGE,
MMS, JAVA,
Aparat fotograficzny 2Mpx,
Odtwarzacz MP3/Wideo, radio FM,
Ekran: 2,8"; 240x320 - 65 000 kolorów,
Klient e-mail,
Bluetooth, IrDA,
Gniazdo karty pamięci MicroSD,
ActiveSync, POP3, IMAP4
Wymiary: wys. 108 mm, szer. 58 mm, gr. 16,8 mm
Waga - 130 g (z akumulatorem).
Rodzaj i pojemność baterii - 1200 mAh, litowo-jonowa
Max. czas czuwania - do 200 godz.,
Max. czas rozmowy - do 5 godz.,
Max. czas nawigacji - do 5 godz. (przy zastosowaniu ładowarki samochodowej - nieograniczony).

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-07-10, 09:57   Nowa nawigacja VW RNS 510 (Škoda Trinax)

Volkswagen będzie wabił nowych klientów za pomocą zaawansowanych systemów nawigacji, które dysponują szybszym procesorem i twardym dyskiem mogącym archiwizować duże objętości danych.

Szybko rozwijający się rynek małych przenośnych systemów nawigacji zmusza producentów samochodów do konkurowania im, jeśli nie ceną, to przynajmniej poziomem zaawansowania technologicznego. Aktualnie ruch jest po stronie koncernu Volkswagen, którego dotychczasową nawigację RNS MFD DVD, znaną z modeli Golf, Jetta, Eos czy Passat, zastąpi nowość o podobnie enigmatycznej nazwie RNS 510. I trzeba przyznać, że system wprowadza zupełnie nowe standardy.

Nowe urządzenie to w rzeczy samej system multimedialny z twardym dyskiem o pojemności 30 GB, a kolejne zasoby można stworzyć na kartach pamięciowych SD. Mogłoby się wydawać, że wypalanie muzyki na płytach CD powoli odchodzi do lamusa, jednak RNS 510 liczy na taką możliwość i dlatego wyposażono go w możliwość odtwarzania płyt CD z plikami MP3 i WMA. Bez możliwości odtwarzania DVD nie można już sobie dzisiaj wyobrazić nowoczesnego systemu multimedialnego, jednak z powodów bezpieczeństwa filmy można odtwarzać wyłącznie na postoju.

Historycznie po raz pierwszy Volkswagen zastosował w swoich samochodach wyświetlacze dotykowe, chociaż nadal trzeba polegać także na klasycznych przyciskach (osiem z zaprogramowanymi funkcjami, zamiast dotychczasowych dziesięciu z możliwością ustawienia funkcji). Dzięki mocniejszemu procesorowi nawigacja jest w stanie szybciej obliczyć wybraną trasę, która wyświetli się na monitorze szerokokątnym 16:9 również z perspektywy ptaka.

Nowy system RNS 510 najpierw pojawił się w modelu Volkswagen Touran, ale stopniowo trafi także do pozostałych modeli VW.

W Octavii jako Trinax

Dla modelu Škoda Octavia nowy system nawigacji oferowany będzie pod nazwą Trinax. Od listopada 2007 zastąpi dotychczasową nawigację Nexus. Użytkownikom zaoferuje kompleksowe, a zarazem komfortowe sterowanie funkcjami komunikacyjnymi, nawigacyjnymi i multimedialnymi. Urządzenie umożliwia automatyczne skopiowanie danych nawigacyjnych z DVD na twardy dysk o pojemności 30 GB, po czym można wyjąć płytę DVD i system wykorzysta skopiowane dane. Po włożeniu płyty ze zaktualizowanymi danymi system przeprowadzi aktualizację zapisanych na dysku plików. Twardy dysk umożliwia także odtwarzanie muzyki w formacie MP3 i zapisanie plików MP3 z CD lub karty SD.

Napęd DVD umożliwia nie tylko odtwarzanie płyt z danymi do nawigacji, ale także formatów Audio CD, CD-ROM, CD-R, CD-RW, CD z zapisanymi plikami MP3 czy WMA oraz odtwarzanie filmów zapisanych na DVD-Video.


[URL=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+EOS-1D+Mark+II&make=Canon]


: źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-07-20, 22:17   NAVIGON 7100 – nieograniczona mobilna nawigacja

W tym roku firma NAVIGON, ekspert w dziedzinie innowacyjnego oprogramowania nawigacyjnego, zamierza po raz pierwszy wyznaczyć własne trendy w świecie urządzeń GPS. Takim urządzeniem jest NAVIGON 7100.

Wyrafinowana technologia oraz przykuwająca uwagę oryginalna estetyka – NAVIGON 7100 oferuje więcej niż inne systemy nawigacji.

Dzięki „Podglądowi Rzeczywistemu“ (Reality View*) oraz „Asystentowi Pasa Ruchu“ (Lane Assistant*), NAVIGON 7100 oferuje więcej niż jakikolwiek inny system nawigacji na rynku – nieznaną wcześniej przejrzystość skrzyżowań drogowych. Niezwykle inteligentny nawigator potrafi realistycznie wyświetlić skrzyżowania autostrad. Ponadto „Asystent Pasa Ruchu” pomaga użytkownikowi odnaleźć drogę i czyni każdy wyjazd bezpiecznym. Strzałka na 4,3 calowym ekranie dotykowym wskaże prawidłowy pas ruchu, co jest szczególnie przydatne, gdy do wyboru jest kilka z nich.

Dzięki automatycznemu systemowi informacji o korkach (TMC*), bez wysiłku można ominąć każdy zator na drodze. Oprogramowanie zna ponad 2 miliony niezwykłych miejsc (POI - Points of Interest). Dzięki zintegrowanemu zestawowi słuchawkowemu Bluetooth, nic nie stoi na przeszkodzie do wygodnej i bezpiecznej komunikacji z telefonem komórkowym. Kod dostępu PIN zapewnia optymalną ochronę przed kradzieżą. Każdą trasę można obliczyć biorąc pod uwagę cztery kryteria – najszybsza, najkrótsza, optymalna lub najbardziej malownicza. Zależnie od preferencji użytkownika zostanie ona wyświetlona w wersji 2D, 3D lub jako praktyczny podgląd mapy.

Dla tych, którzy podróżują służbowo, przyda się rejestrator jazdy, który zapisuje przejechaną trasę w pamięci urządzenia. Przed rozpoczęciem podróży wystarczy wybrać czy jedziemy prywatnie, czy służbowo. Później zapisane dane można wywołać i przetworzyć w programie Excel.

Serce bystrego skauta to 400 MHz procesor i 256 MB pamięci ROM / 64 MB pamięci RAM, które gwarantują szybkie obliczenie trasy. Nowoczesny moduł odbiornika GPS SIRFStar III GPS zapewnia dokładną lokalizację. Przez ponad 4 godziny urządzenie może być zasilane akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1200 mAh.

Dzięki rozmiarom 92x130x23 milimetrów oraz masie 195 gram, NAVIGON 7100 jest bardzo poręcznym systemem nawigacji, który pasuje do niemal każdej kieszeni. Wersja z mapami 19 krajów Europy Wschodniej kosztuje 1699 PLN. Identyczny pod względem konstrukcji NAVIGON 7110 zna drogi 37 krajów Europy i jest dostępny w cenie 1999 PLN. Więcej informacji na stronie www.nawigon.pl




źródło: roadlook.pl
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-17, 21:50   Wielkie fuzje na rynku GPS



Sensacją ostatnich dni są dwie operacje przejęcia kontroli nad producentami map do odbiorników GPS. Dotychczas firmy te tworzyły oprogramowanie dla wielu odbiorców - czy teraz zostaną oni z niczym?

Nokia, wiodący producent telefonów, ostatnio z umiarkowanymi sukcesami startujący na rynku GPS, wykupiła za 8,1 miliarda dolarów większość akcji firmy Navteq. Mapy tej firmy znajdowaliśmy dotychczas w urządzeniach Garmin i Navigon oraz wielu wbudowanych, samochodowych systemach nawigacyjnych.

W ciągu najbliższych tygodni miała się ukazać nowa wersja mapy Europy Garmina, bazująca jak zwykle na danych Navteqa. Chociaż firma ta zapewnia, że wykupienie przez Nokię nie zmieni warunków współpracy z dotychczasowymi kontrahentami, rynek akcji zareagował gwałtownie i wartość giełdowa Garmina spadła o ponad 10 proc.

Pewne jest natomiast, że Nokia tym śmiałym posunięciem zapewniła sobie dostęp do najlepszych map elektronicznych na świecie. Nie ulega zatem wątpliwości, w którą stronę pójdzie rozwój jej oferty.

Na drugiego mapowego giganta, firmę Tele Atlas, chrapkę ma znany producent odbiorników GPS, TomTom. Ten ostatni już od dawna korzystał z map Tele Atlasu, spotykanych także m.in. w urządzeniach Beckera, GeoSata, Navigona czy MyGuide i programach Destinator, Route 66, iGo czy MioMap. TomTom złożył ofertę zakupu akcji za sumę 2,5 miliarda dolarów już po raz drugi, jednak pod wpływem transakcji Nokii z Navteq’em ceny akcji Tele Atlasu wzrosły i prawdopodobnie TomTom będzie musiał podnieść ofertę.

Obie transakcje mogą poważnie przebudować światowy rynek GPS, promując konsolidujące się firmy kosztem tych, które w fuzjach nie wzięły udziału. Skutki są trudne do przewidzenia - pewny jest wzrost atrakcyjności oferty Nokii, jednak przy osłabieniu konkurencji sytuacja klientów może okazać się gorsza.


 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-22, 20:41   

Zapraszam na test nawigacji: NavRoad NR430BT ;)
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2007-10-29, 22:50   AutoMapa z wirusem



Producent AutoMapy, wykorzystywanej w nawigacji samochodowej, ostrzegł przed pirackimi wersjami oprogramowania z załączonym wirusem.

Dostępne w Internecie nielegalne odmiany AutoMapy zawierają tzw. konia trojańskiego, który ma zaprogramowany moduł pobierający hasła, PIN-kody, numery kart kredytowych oraz kont, zapisane w pamięci Pocket PC lub komputera. W przypadku komunikacji z siecią, wirus wysyła dane na zewnętrzny serwer, co może skończyć się np. kradzieżą środków z rachunku bankowego.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-03-13, 12:27   AutoMapa: system omijania korków na drodze



Pierwsza wersja systemu informacji o korkach drogowych trafi do testów na wybranej grupie użytkowników już za kilka dni.

AutoMapa uruchamia system AutoMapa Traffic pozwalający na zbieranie danych o aktualnej sytuacji drogowej i umożliwiający ominięcie zatorów drogowych.

Dzięki niej możliwe będzie anonimowe zbieranie od użytkowników informacji o ruchu drogowym.

„- Od dawna przygotowywane przez nas rozwiązanie będzie jednym z najbardziej zaawansowanych i kompletnych systemów informacji o ruchu drogowym. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowatorskiego i działającego w oparciu o najnowsze rozwiązania techniczne systemu, który już wkrótce pozwoli użytkownikom AutoMapy na niezwykle sprawne omijanie zatorów drogowych.” – powiedział Jędrzej Szynkarczuk, dyrektor marketingu Automaty.

Dane zbierane od użytkowników, stanowiące istotną część pozyskiwanej informacji są non-stop analizowane wraz z danymi z innych źródeł tworząc szczegółowy obraz sytuacji na drodze o każdej porze dnia. System pokieruje kierowcę do celu za pomocą komunikatów głosowych i wizualnych w oparciu o najdokładniejsze mapy Polski. Po zakończeniu testów funkcjonalność AutoMapa Traffic zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom AutoMapy posiadającym ważną licencję.
 
 
     
zygamar 
Mieszkaniec



Imię: Zygamar
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 977
Skąd: Bismarckhütte
Wysłany: 2009-03-13, 15:22   

A ciekawe kiedy uruchomia ten system RDS do np Tomtoma gdzie bedzie na bierząco informować o korkach itd . :)
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-03-24, 20:58   Nowa nawigacja dla ciężarowych Mercedesów



Dla Mercedesów z serii Atego, Axor i Actros przygotowano nowy fabryczny system nawigacji. Zawiera on mapy 26 krajów europejskich i oferuje 15 wersji językowych. Nowa nawigacja jest dopasowana do indywidualnych parametrów pojazdów użytkowych. Zawiera min. dane o ograniczeniach na trasie związanych z dopuszczalną masą, wysokości i szerokości pojazdów, a także o specjalnych trasach dla samochodów ciężarowych w miastach.

Nowy system pokazuje trasę za pomocą świetlnych sygnałów na tablicy rozdzielczej oraz informacji prezentowanych na mapie 6,5-calowego wyświetlacza. Dynamiczne wyznaczanie trasy z pomocą systemu TMC w który wyposażono nawigację, informuje o utrudnieniach na trasie takich jak objazdy czy korki, co pozwala na znacznie szybsze i lepsze planowanie trasy. System polepsza też poziom bezpieczeństwa dzięki przekazywaniu wskazówek kierunkowych bezpośrednio na deskę rozdzielczą. Nowa nawigacja jest montowana w fabryce Mercedesa w Wörth, nie ma zatem potrzeby indywidualnego doposażania ciężarówek. System nawigacji można zamówić wraz z radiem CD, radiem CD z Bluetoothem lub radiem CD z Bluetoothem wyposażonym w zamontowany na stałe telefon.

Jak zapewniają przedstawiciele koncernu, podstawową zaletą systemu jest prostota obsługi, funkcjonalność i dokładność. Zestaw map (Tele Atlas) dla 26 krajów dostarczany jest na płycie DVD jako standard a z menu można wybrać jeden z 15 języków dla instrukcji głosowych. Przed wyruszeniem w trasę, za pomocą osobnego panelu sterowania kierowca wprowadza wszelkie dane na temat pojazdu: szerokość, wysokość, długość, maks. masa dopuszczalna, maks. nacisk na oś, ADR i wybiera rodzaj trasy: najszybszą, najkrótszą oraz własną z postojami.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-28, 08:58   Becker Traffic Assist Z302 Truck



Pojawiły się pierwsze „szpiegowskie” informacje o najnowszym urządzeniu firmy Harman/Becker przeznaczonym dla kierowców ciężarówek i autobusów.



Becker Traffic Assist Z302 Truck zostanie wyposażone w atrybuty nawigacyjne Navteq dla samochodów ciężarowych pozwalające m.in. na omijanie niskich mostów, tonaży oraz zakazów wjazdu z materiałami niebezpiecznymi.

Producent przygotował również specjalne udogodnienie dotyczące sterowania urządzeniem oraz nowy wzór obudowy. Zapowiada się przełom na rynku nawigacji dla transportu ciężkiego.

Premiera Becker Traffic Assist odbędzie się już za niecałe dwa miesiące na wrześniowych targach IFA w Berlinie.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-05, 13:29   Naucz nawigację języka



Fabryczne nawigacje w samochodach są z reguły bardzo kosztownym wydatkiem. Mają jednak niekwestionowane zalety jak wygoda, łatwość obsługi, szybkość działania czy bezpieczeństwo. Jednak problemem który dotyczy wielu urządzeń jest brak języka polskiego. Jednak jest na to sposób.

Nawigacja satelitarna to urządzenie, które ostatnimi czasy jest już na porządku dziennym w niemal każdym samochodzie. Montowana seryjnie nawigacja w większości przypadków to bardzo drogi dodatek. Jednak nie każdy kto chce mieć wirtualną mapę w samochodzie musi być od razu poliglotą. Z innego założenia wychodzą producenci samochodów, którzy nierzadko mając duży udział sprzedaży na rynku polskim, nadal odwlekają próby stworzenia odpowiedniej lokalizacji dla oprogramowania nawigacji.

Na szczęście w naszym kraju mamy sporo zdolnych programistów, którzy bez wielkich budżetów i korporacyjnych biurowców potrafią stworzyć polską wersję językową długo przed oficjalnym wydaniem (o ile w ogóle ono nastąpi). Co prawda jest to dość pracochłonne zajecie, dlatego też od razu ne pojawiają się spolszczenia do wszystkich możliwych wersji nawigacji danej marki. Samo przetłumaczenie z reguły nie załatwia sprawy. Programista musi pilnować żeby dopasować się wyświetlanego miejsca na ekranie i nierzadko niektóre funkcje są określane skrótami, gdyż ze względu na charakterystykę naszego języka po prostu by się nie zmieściły.

Oczywiście usługi wgrania polskiego języka na próżno szukać w ASO. Kilka minut w globalnej sieci wystarczy by odnaleźć w naszym mieście firmę zajmującą się instalowaniem polskiego oprogramowania. Oferty zaczynają się już od kilkuset złotych, a wielu specjalistów oferuje nawet bezpłatny dojazd. Jednak nim skusi nas bardzo atrakcyjna cena warto jest skorzystać z usługi takiej firmy, która funkcjonuje pod jakimś konkretnym adresem, na usługę może wystawić rachunek i oferuje gwarancję. Gdyby wystąpiły jakieś problemy będziemy mogli zwrócić się bezpośrednio do fachowców.

Domorosłych specjalistów jest na rynku bardzo dużo, a używając niesprawdzonego oprogramowania możemy się narazić na wysokie koszty. To uwaga także do użytkowników, którzy czując się na siłach próbują na własną rękę ściągać z internetu i instalować spolszczone oprogramowanie. Zła wersja oprogramowania lub błąd przy instalacji mogą uszkodzić nasz sprzęt, a operacja przywracania oryginalnego oprogramowania może być bardzo droga lub nawet niemożliwa.

Gdy umówimy się na wizytę w renomowanym serwisie powinniśmy zarezerwować sobie około pół godziny czasu. Tyle z reguły trwa aktualizacja oprogramowania. Zwykle cała operacja odbywa się poprzez włożenie do czytnika specjalnie nagranej płyty CD, która zostaje rozpoznana przez urządzenie. Wtedy rozpoczyna się proces odświeżania. Nie wolno wtedy przerywać tego procesu ani kręcić kluczykiem w stacyjce. Po kilku lub kilkunastu minutach wszystko wraca do normy i możemy się cieszyć polskimi napisami na wyświetlaczu.

Bardzo często okazuje się, że prócz języka polskiego w menu dostępne inne ulepszenia, bowiem nowe lokalizacje językowe są przygotowywane przez specjalistów na najświeższej wersji oprogramowania.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-21, 11:21   Mio Technology liderem rynku GPS



Wyniki Raportu GfK za pierwsze półrocze 2009 r. potwierdzają, że tytuł lidera rynku urządzeń GPS zarówno w regionie Europy Środkowo – Wschodniej, jak i w Polsce należy do Mio Technology.



Zgodnie z danymi, których dostarcza najnowszy Raport GfK, Mio Technology zakończyło pierwsze półrocze 2009 r. z ponad 23% udziałem w rynku urządzeń do nawigacji, co zapewnia producentowi niekwestionowaną pozycję lidera w Europie Środkowo – Wschodniej.

Raport GfK potwierdza również, że Mio zachowało najwyższą pozycję na rynku urządzeń do nawigacji w Polsce - w czerwcu udziały w sprzedaży wynosiły prawie 30% .

„Tak wysoki wynik w naszym regionie to dla nas wyróżnienie i powód do dumy. 30% udział w rynku i pozycja lidera sprzedaży urządzeń do nawigacji w Polsce jest rezultatem naszej kilkuletniej pracy i ciągłych starań o najwyższą jakość produktu i wsparcia dla użytkowników. Sukces ten znaczy dla nas bardzo wiele, gdyż został osiągnięty w trudnych okolicznościach rynkowych. Stanowi dla nas świadectwo zasadności dotychczasowej strategii i podjętych decyzji biznesowych. Pozycja rynkowa zobowiązuje nas również do systematycznej i intensywnej pracy w przyszłości” – mówi Mariusz Manowski, Dyrektor Generalny oddziału Mio Technology, Polska.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10