Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ewa
2008-05-29, 11:17
KZK GOP
Autor Wiadomość
Tomeg 
Mieszkaniec



Imię: Ryszard Ochódzki
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 545
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-03-16, 21:49   

Zachęcam wszystkich do jazdy na rowerze. Ostatnio w piątek jechałem do centrum Bytomia na rowerze. Zajęło mi to poniżej 30 minut. Zważywszy na to, że była piękna pogoda to naprawdę było bardzo przyjemnie, zwłaszcza że znalazłem fajną trasę do Bytomia przez Dolinę Górnika, Żabie Doły i już byłem w Bytomiu. Jutro niestety będę znów skazany na KZKGOP ze względu na pogodę, ale w czwartek ma się ocieplić i rozpogodzić więc wrócę na rower :)

P.S. Dzięki za uznanie Lena :)
_________________
To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie! - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
 
 
     
Grofka 
Mieszkaniec



Imię: Piotr
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 296
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-03-26, 17:08   automaty ŚKUP

Pierwszy automat do sprzedaży biletów został odpalony na przystanku przy ZUSie.
Można zakupić narazie bilety okresowe bez karty ŚKUP.
Ciekawi mnie zysk ze sprzedaży biletu za 1,60zł za który zapłaciłem zbliżeniowo
Dopracowałbym trochę obsługę menu ale do jesieni mają czas aż ruszy ŚKUP w pełni
_________________
Otto von Bismarck: "Dajcie Polakom władze, a sami się wykończą jako naród"
Grofka: "My tu som choć niykerym wydowo sie, że nos nigdy niy było"
 
 
     
nautika 
Mieszkaniec


Imię: Ewa
Dołączyła: 09 Kwi 2014
Posty: 194
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-04-16, 12:39   

Ja też jeżdzę na rowerze codziennie do pracy.
Ale mój rower się już rozpada, jadę i modlę się, żeby koła nie odleciały po drodze :)
Od następnego miesiąca widzę szanse na dodatkowe godziny, to może i znajdą się pieniądze na naprawę tego koła, bo kolejnej zimy to chyba nie przeżyję :)
 
     
padre321 
Mieszkaniec


Imię: Michał
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 716
Skąd: Batory
Wysłany: 2014-04-16, 21:38   

To na pewno podniosą opłatę za żłobek i nici z nowego roweru... :rotfl:
 
     
treeboor 
Mieszkaniec



Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 169
Skąd: Chorzów II
Wysłany: 2014-04-18, 06:59   

Od 1 maja Chorzów zyska połączenie z Piekarami jako linia 192 która zostanie wydłużona z Bytomia do chorzowskiego rynku. Rozklad jazdy jest juz dostepny na stronie MZKP z ustawieniem daty na maj
_________________

 
     
salamandra 
Imprezowicz


Imię: Basia
Dołączyła: 17 Mar 2010
Posty: 825
Skąd: Chorzów I
Wysłany: 2014-04-18, 13:49   

treeboor napisał/a:
Od 1 maja Chorzów zyska połączenie z Piekarami jako linia 192 która zostanie wydłużona z Bytomia do chorzowskiego rynku. Rozklad jazdy jest juz dostepny na stronie MZKP z ustawieniem daty na maj


Bardzo mnie to cieszy :)

A najtańszy używany rower na "Allegro" kosztuje około 100 zł, chyba bardziej się opłaca kupić nowy niż reperować stary, który się rozpada.
 
     
nautika 
Mieszkaniec


Imię: Ewa
Dołączyła: 09 Kwi 2014
Posty: 194
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-05-01, 12:26   

padre321 napisał/a:
To na pewno podniosą opłatę za żłobek i nici z nowego roweru... :rotfl:


Mam już nowy :) A raczej mój stary rower wrócił do mnie w 100% sprawny.
 
     
Ewa 
Administrator Forum



Imię: Ewa
Wiek: 51
Dołączyła: 13 Sty 2006
Posty: 11055
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-05-06, 18:01   

taka ciekawostka... ;)

Cytat:
Rewolucja w Żorach. Darmowa komunikacja już działa

Pasażerowie autobusów kursujących po Żorach od początku maja nie muszą za to płacić nawet grosza. Niektórzy i tak narzekają - bo jeżdżą zbyt rzadko i nie tam, gdzie są potrzebne. A władze miasta, które stoją za tą rewolucją, obliczają, ile skorzystają.
Żory to jedyne jak dotąd miasto w Polsce, które na coś takiego się zdecydowało. I raczej nieprędko doczekają się, przynajmniej w naszym regionie, naśladowców.



Liczą, że liczba pasażerów się podwoi

Waldemar Socha, prezydent Żor od 16 lat, tłumaczy specyfikę rządzonego przez siebie miasta: zwarta zabudowa, a na niewielkim obszarze żyje wiele osób, więc linie autobusowe (jest ich tylko siedem) nie muszą być zbyt długie. W liczących 62 tys. mieszkańców Żorach codziennie miejskimi autobusami jeździło dotąd 1300 osób. Socha przewiduje, że w ciągu roku liczba pasażerów się podwoi, a ponieważ część przesiądzie się ze swoich aut, nad miastem będzie czyściej, a na ulicach luźniej.

Jednak - jak podkreśla gospodarz Żor - w pomyśle z darmową komunikacją chodzi nie tylko o ekologię czy starania o ograniczenie ruchu samochodowego.

- Chcemy być miastem przyjaznym dla ludzi. Dlatego np. budujemy już trzecie nowe przedszkole i zawsze przyjmujemy do nich wszystkich chętnych. Chcemy też, by ludzie częściej spędzali czas w centrum miasta. Darmowy dojazd to ułatwi. Nie chcemy, by mieszkańcy jeździli do innych miast czy do hipermarketów. Wolimy zaprosić ich tutaj - mówi Socha.

Prawie wszystko wypada na piątkę

Co na to sami zainteresowani? Autobusy wożą darmowo ludzi po Żorach od 1 maja, ale dopiero wczoraj, po długim weekendzie, można było się przekonać, jak to działa w praktyce. Mogący pomieścić 40 pasażerów autobus marki Iveco, do którego rano wsiedliśmy w okolicy dworca, zapełniony był tylko w połowie. Dla kogoś, kto ma za sobą surową szkołę w autobusach jeżdżących po aglomeracji katowickiej, prawie wszystko wypada na piątkę: w środku jest czysto, kierowcy mają firmowe ubrania i jeżdżą punktualnie. Przydałoby się tylko coś zrobić z przystankami, bo niektóre z nich to tylko słupek przy chodniku - ani wiaty, ani ławeczki.

Mieszkańcy Żor, oczywiście, zauważyli już zmianę, dotąd za przejazd musieli zapłacić 2,4 zł. Ale oprócz pochwał dla pomysłodawców zdarzało się też nam słyszeć głosy krytyczne.

Kierowcy darmowe autobusy zignorowali

- Autobusy są trochę za małe. Gdy ze szkół wracają dzieci, to jest trochę tłoczno - mówiła nam Krystyna Kulasa, ale zaraz dodała, że w Żorach wszędzie jest blisko, więc tych parę minut można wytrzymać.

Izabela Rzepecka, która mieszka poza centrum, w Kleszczówce, narzeka, że wraz ze zmianą straciła bezpośredni autobus. Teraz, żeby dojechać do pracy czy na zakupy, musi się przesiadać. - Dla starszych osób to ważne. Być może jednak jeszcze musimy się przyzwyczaić do zmian i samemu zorganizować sobie sprawne przesiadki - mówi pani Izabela.

Kierowcy aut najwyraźniej darmowe autobusy zignorowali - na rondzie Francuskim u zbiegu ul. Wodzisławskiej i al. Niepodległości tak tłoczno, że do przodu posuwaliśmy się w żółwim tempie, a przy urzędzie miejskim i wokół targowiska parkingi były zapełnione.

Darmowa komunikacja tańsza dla miasta

Decyzję o wprowadzeniu darmowej komunikacji poprzedziły staranne analizy. Socha wyliczył, że darmowa komunikacja będzie dla miasta tańsza od płatnej.

- Wcześniej rosły ceny biletów i dopłaty do komunikacji, a pasażerów nie przybywało. Teraz, gdy rozstrzygnęliśmy przetarg na obsługę siedmiu linii przez dziesięć lat, okazało się, że za kilometr przewoźnikowi płacimy 3,54 zł. Wcześniej było to aż 4,4 zł - argumentuje prezydent Żor. Wyjaśnia, że obniżenie kosztów było możliwe dzięki lepszemu ułożeniu rozkładu jazdy i dobraniu pojazdów, które wielkością są dopasowane do potrzeb. - A jeśli iveco będzie przepełnione, to zaraz za nim pojedzie drugi darmowy bus - obiecuje Socha.

Na utrzymanie swoich siedmiu linii rocznie będzie wydawać ok. 1,5 mln zł. I drugie tyle dopłaci Międzygminnemu Związkowi Komunalnemu z Jastrzębia-Zdroju.

- Gdybyśmy nadal polegali tylko na MZK, to wpłacilibyśmy w tym roku 3,3 mln zł, a oprócz tego mieszkańcy musieliby nadal płacić za bilety. Rachunek jest więc prosty - zwraca uwagę Socha.

Nie tylko dla mieszkańców

Mimo tych deklaracji daje sobie dwa lata na to, by na 100 proc. przetestować działanie systemu i jego opłacalność. Przyznaje też, że to, co jest możliwe w Żorach, gdzie indziej wcale nie musi się udać.

Choć za darmową komunikację w Żorach płacą władze tego miasta, z bezpłatnych przejazdów mogą też korzystać tu mieszkańcy innych miejscowości. Bo kontrolowanie, czy wśród jeżdżących są tylko swoi, wymagałoby zatrudnienia dodatkowych osób, więc podniosłoby koszty. Ale uwaga, płacić nie trzeba tylko w tych autobusach, które jeżdżą wyłącznie po Żorach (są specjalnie oznaczone), oraz w jednej linii, która wjeżdża też do Świerklan i Boguszowic.


źródło: http://katowice.gazeta.pl...t#ixzz30xIlHx4l
 
 
     
tier 
Junior Admin



Imię: Zwierzak
Wiek: 45
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6553
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2014-12-01, 16:31   

Cytat:
To już przesądzone. Bilety KZK GOP znów zdrożeją
PRZEMYSŁAW JEDLECKI 01.12.2014 08:47

Autobus PKM Gliwice (Fot. Gazeta.pl Gliwice)
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP kolejny rok z rzędu planuje podwyżkę cen biletów. Związek chce też mocniej niż do tej pory karać przewoźników. To wnioski, które można wyciągnąć z lektury planu finansowego KZK na 2015 r.
To będzie wyjątkowy czas dla związku, ponieważ w pierwszym kwartale ma wreszcie zacząć działać Śląska Karta Usług Publicznych. Wart łącznie 190 mln zł projekt ma zmienić sposób korzystania z komunikacji miejskiej w regionie. Wreszcie miasta aglomeracji dołączą do tych, w których powszechnie można korzystać z elektronicznych biletów.

Najdroższy bilet za 5 zł

Przy okazji KZK GOP wprowadzi nową taryfę. Cena podróży będzie zależeć od odległości. I tak najkrótszy przejazd (do 1 km) ma kosztować 2,4 zł. 3 zł trzeba będzie wyłożyć za przejechanie do 2 km, 3,6 zł za odcinek 2-5 km, a powyżej 5 km podróż ma kosztować 4 zł. Najwięcej - 5 zł - zapłacimy za przejazd powyżej 20 km.

Powyższe stawki dotyczą tylko biletów elektronicznych. Związek chce natomiast podnieść ceny biletów papierowych. O ile dokładnie?

Pierwotnie zakładano, że najtańszy bilet będzie kosztował nadal 3,2 zł, na dwa miasta ma kosztować 4 zł (teraz 3,8 zł), a na trzy i więcej 5 zł (dziś 4,8 zł). Taki cennik nie jest jeszcze przesądzony. - Czeka nas dyskusja. Decyzję podejmie już nowy zarząd KZK GOP - mówi Anna Koteras, rzeczniczka związku. Nowy zarząd zostanie wybrany po II turze wyborów samorządowych, gdy poznamy wszystkich prezydentów i burmistrzów. Dziś poza etatowymi członkami zasiadają w nim prezydenci Katowic, Gliwic, Sosnowca, Zabrza, Knurowa i Bytomia.

SMS z wirtualnym rozkładem

Z planu finansowego KZK GOP wynika, że w przyszłym roku dochody z biletów mają wynieść 253,3 mln zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w tym roku. Z kolei miasta KZK GOP zapłacą za przewozy 380,2 mln zł, czyli o 1,5 proc. więcej niż w tym roku.

Co ciekawe, planowane dochody z kar dla przewoźników oszacowano na 2,6 mln zł. To o 4,5 proc. więcej (300 tys. zł) niż w tym roku. W KZK GOP mówią jednak o tym niezbyt chętnie. - Rzecz dotyczy ŚKUP. Już teraz, choć system nie działa, widzimy, który autobus jest o czasie, a który nie. Wiemy też, czy kierowcy obsługują wszystkie przystanki. Nie da się już oszukać i powiedzieć, że np. pasażer albo nasz kontroler nie ma racji. Wiemy też, że kierowcy nie są z tego powodu zadowoleni - słyszymy w KZK GOP.

Związek zapowiada też na przyszły rok dwie nowości. Pasażerowie będą mogli wysyłać SMS-y z nazwą przystanku. W odpowiedzi dostaną wirtualną tablicę informacji pasażerskiej, z której dowiedzą się, kiedy przyjedzie każda z linii autobusowych lub tramwajowych. Z kolei w internecie na żywo będzie można śledzić trasę wszystkich pojazdów.



Cały tekst: http://gliwice.gazeta.pl

:brawo:
Paliwo coraz tańsze, a autobusem drożej! :puknij:
Po prostu jeszcze bardziej opłaca się jeździć swoim samochodem.
 
     
Tomeg 
Mieszkaniec



Imię: Ryszard Ochódzki
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 545
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-12-01, 17:33   

Ale jaja. KZK GOP kolejny raz strzela sobie w stopę. Zapewne ilość pasażerów nie zmaleje ale spadnie ilość wpływów do kasy ze sprzedaży biletów. Ja biletu nie kupiłem od ponad roku ponieważ w miesiące marzec - wrzesień jeżdżę na rowerze a od teraz w miesiącach październik - luty jeżdżę samochodem na LPG, poza tym zabieram kolegę do pracy i koszty paliwa jeszcze dzielę na dwóch. Widać, że tam jest banda oszołomów, którzy zamiast wyjść frontem do klienta i sprostać jego wymaganiom to łudzą się tym, że dzięki zwiększeniu stawki biletowej wzrosną wpływy. Może w końcu czas zrobić bojkot KZK GOP?
_________________
To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie! - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
 
 
     
qlomyoth 
Mieszkaniec
dziadostwo



Imię: Ari Gold
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 2477
Skąd: 250 metrów od najbliższej Biedronki
Wysłany: 2014-12-01, 19:04   

Darmozjadów i matołów banda.
_________________
Hej młody junaku, smutek zwalcz i strach,
przecież na tym piachu za trzydzieści lat,
przebiegnie z pewnością jasna długa prosta,
szeroka jak morze obwodnica chorzowska!


http://www.chorzowski.blogspot.com/
 
     
Tomeg 
Mieszkaniec



Imię: Ryszard Ochódzki
Wiek: 37
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 545
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-12-02, 06:08   

Cytat:
Darmozjadów i matołów banda ! Nikomu się nie chce, za przeproszeniem, siedzenia ruszyć !! ! Ja na głowie staje, pieniądze wydaje, żeby atrakcyjne treści ogłoszenia przyciągnęły jak najwięcej osób. Zjawia się wreszcie poszukiwany dubler do filmu, a film jest najważniejszą ze sztuk...I tego dublera najważniejszej ze sztuk wypuszcza się !! !


Pan Prezes KZK GOP tak samo staje na głowie jak Janek Hochwander z Misia :)
_________________
To jest miś na miarę naszych możliwości. My tym misiem otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie! - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
 
 
     
Ewa 
Administrator Forum



Imię: Ewa
Wiek: 51
Dołączyła: 13 Sty 2006
Posty: 11055
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-12-04, 12:38   

Cytat:
Specjaliści przejechali się po naszej komunikacji. Bardzo słabe noty

Autorzy raportu zwracają uwagę, że w naszym regionie jest za mało nowoczesnych tramwajów

Fachowcy oraz społecznicy przygotowali Białą Księgę Mobilności. Przy okazji oceniali jakość komunikacji w wybranych miastach naszego regionu oraz przewoźników. KZK GOP i Tramwaje Śląskie wypadły gorzej niż średnio. Pytanie, czy zasłużenie?
Artykuł otwarty
Białą Księgę Mobilności przygotowali m.in. eksperci Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, działacze organizacji Miasta dla Rowerów oraz dr Michał Beim z Uniwersytetu Rolniczego w Poznaniu, który na co dzień zajmuje się problemami komunikacji publicznej.

Wnioski z lektury nie są optymistyczne dla naszego regionu. Tramwaje Śląskie są chwalone za to, że w kilku miejscach wagony jeżdżą po ulicach, deptakach i placach, które są niedostępne dla samochodów. Podkreślono, że tramwaje na reprezentacyjnych ulicach handlowych są świetną wizytówką miasta. Ale sporo miejsca poświęcono też słabościom komunikacji tramwajowej.

Za mało nowoczesnych tramwajów

Autorzy zauważyli, że w naszym regionie wciąż jest sporo starych tramwajów, mocno wyeksploatowane są torowiska oraz rozjazdy, co wpływa na komfort podróży. Zwracają też uwagę, że tramwaje mają gorszy odbiór społeczny w porównaniu z autobusami. Nie rozwijają tego wątku, ale warto przypomnieć, że np. prezydent Gliwic, który pozbył się z miasta tramwajów, poświęcił mnóstwo energii na udowadnianie, że autobus jest lepszym środkiem transportu.

Prezydent Piotr Uszok z Katowic w odpowiedzi na apele o budowę linii tramwajowej do Piotrowic (pomysł poparło 8 tys. osób) rozesłał mieszkańcom mapkę z zaznaczonymi budynkami, które - jego zdaniem - trzeba by przy okazji wyburzyć. Pominął zapewnienia specjalistów, że wyburzeń można łatwo uniknąć. Twórcy księgi zwracają też uwagę, na wciąż dużą liczbę odcinków jednotorowych.

Ostatecznie, w skali od jeden do dziesięciu, Tramwaje Śląskie zostały ocenione na 4,2 punktu.

Za duże interwały


- Nie do końca się z tym zgadzamy. Pod uwagę wzięto bowiem m.in. rozkład jazdy i taryfę, której my, jako spółka, nie ustalamy. Stan taboru jest oceniony na 3 punkty, ale przecież połowa składów jest albo zmodernizowana, albo nowa. W podobnej sytuacji jest Warszawa, a tam tabor oceniono na 9 punktów - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Zwraca też uwagę, że w przypadku KZK GOP taryfę oceniono na 4 punkty, a w przypadku TŚ - na 5 punktów. Tyle samo tramwaje dostały za rozkład jazdy, a KZK GOP już tylko 2 punkty. - Problem w tym, że i taryfa, i rozkład zależą od decyzji KZK GOP. Skąd różne oceny? Czy to oznacza, że gorzej oceniona jest tylko komunikacja autobusowa? - zastanawia się Zowada.

Na to właśnie wygląda. KZK GOP zdobył 3,2 punktu na 10 możliwych. Dlaczego? Być może odpowiedzią jest jedna z opisanych wad KZK GOP i kursujących na jego zlecenie autobusów. "Podstawowym interwałem stosowanym w liniach autobusowych jest 30 minut w dni powszednie oraz 60 minut w dni wolne. W innych dużych sieciach komunikacyjnych taka częstotliwość kursów jest stosowana dla linii o charakterze uzupełniającym, a nie na liniach głównych" - czytamy. Stąd niskie noty naszej komunikacji.

źródło: http://katowice.gazeta.pl...l#ixzz3KvbsUVGo
 
 
     
Kama 
Mieszkaniec


Imię: Kamila
Dołączyła: 12 Sie 2011
Posty: 568
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2015-01-21, 19:59   

Bilety KZK GOP mają być tańsze
Kod:
KZK GOP zapowiada obniżkę cen biletów na autobusy i tramwaje w ramach aglomeracji śląskiej.
W ciągu ostatnich pięciu lat ceny biletów wzrastały. Podwyżki odnotowano w 2010, 2012 i 2013 roku. W tym roku bilety mają być tańsze. Jest to związane z obniżką cen paliwa.

- Rok temu myśleliśmy, że wprowadzając Śląską Kartę Usług Publicznych utrzymamy w ramach ŚKUP obecne ceny biletów, natomiast ceny biletów papierowych wyrównamy do całej złotówki, tak aby ludzie od tych papierowych szybko odeszli. Dziś nasza propozycja jest taka, aby obniżyć ceny biletów w ŚKUP-ie, a ceny biletów papierowych zostawić na obecnym poziomie. Uzyskamy ten sam efekt, a przy tym liczymy, że sprzedamy globalnie więcej biletów, więc nam się to i tak będzie opłacało - mówi Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP.

Jeszcze nie wiadomo o ile ceny biletów będą niższe i kiedy zostaną one wprowadzone.

http://www.mmsilesia.pl/a...rt,t,id,tm.html
 
     
treeboor 
Mieszkaniec



Imię: Robert
Wiek: 27
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 169
Skąd: Chorzów II
Wysłany: 2015-06-24, 11:50   

Z tego co zauważyłem na stronie KZK GOP od 1 lipca linie autobusowe nr 820 i 830 mają zatrzymywać się na przystanku Chorzów Nowa/Stabika.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11