Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Alstom-Konstal] nowe tramwaje, pociągi, metro..
Autor Wiadomość
qlomyoth 
Mieszkaniec
dziadostwo



Imię: Ari Gold
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 2502
Skąd: 250 metrów od najbliższej Biedronki
Wysłany: 2010-02-19, 10:07   [Alstom-Konstal] nowe tramwaje, pociągi, metro..


Fabryka w Chorzowie zbuduje wagony dla metra w Amsterdamie

19 lutego 2010

Chorzowski Alstom Konstal zrealizuje samodzielnie kontrakt za około 200 mln euro - wynika z informacji "Parkietu".

Zlecenie obejmuje dostawę 23 pociągów metra w Amsterdamie. Pierwszy sześciowagonowy pociąg ma trafić do klienta w październiku przyszłego roku. Ostatni - w marcu 2014 r. Wszystkie pociągi, które pojadą do Holandii, pochodzą z rodziny Metropolis - podobnie jak wykorzystywane w warszawskim metrze.

Alstom pokonał w przetargu czołówkę światowych producentów wagonów - wśród konkurentów były Siemens czy Bombardier. Obecnie Konstal realizuje dostawę wagonów do metra dla Budapesztu - pisze "Parkiet".

http://biznes.onet.pl/fab....,1,prasa-detal
_________________
Hej młody junaku, smutek zwalcz i strach,
przecież na tym piachu za trzydzieści lat,
przebiegnie z pewnością jasna długa prosta,
szeroka jak morze obwodnica chorzowska!


http://www.chorzowski.blogspot.com/
 
     
Matiz 
Mieszkaniec



Imię: Matiz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 63
Skąd: Chorzów wodociągi
Wysłany: 2010-02-19, 13:05   

Obyśmy mogli być z nich dumni :) Choć do naszego Karlika mam mieszane uczucia- moim zdaniem jest za twardy jak na nasze tory i troche za ciasny :/
_________________
Bike riding in Upper Silesia
http://vimeo.com/channels/jesiotrpictures
 
     
Rafał 
Mieszkaniec



Imię: Rafał
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 3192
Skąd: Chorzów - Klimzowiec
Wysłany: 2010-02-19, 15:13   

Matiz napisał/a:
Choć do naszego Karlika mam mieszane uczucia- moim zdaniem jest za twardy jak na nasze tory i troche za ciasny


Znalazłoby się trochę więcej mankamentów. Myślę, że kolejne składy będą ich pozbawione. Niestety jeszcze trochę poczekamy zanim ruszy wymiana taboru.
_________________
"Tolerancja jest cnotą ludzi bez przekonań" - Gilbert Chesterton
 
 
     
qlomyoth 
Mieszkaniec
dziadostwo



Imię: Ari Gold
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 2502
Skąd: 250 metrów od najbliższej Biedronki
Wysłany: 2010-02-20, 08:04   

Mark na innym forum wrzucił trochę obszerniejszy tekst

Alstom Konstal: Zakład w Chorzowie zbuduje wagony dla metra w Amsterdamie

Chorzowski Alstom Konstal zrealizuje samodzielnie kontrakt za około 200 mln euro – wynika z naszych informacji.



Zlecenie obejmuje dostawę 23 pociągów metra w Amsterdamie. Pierwszy sześciowagonowy pociąg ma trafić do klienta w październiku przyszłego roku. Ostatni – w marcu 2014 r. Wszystkie pociągi, które pojadą do Holandii, pochodzą z rodziny Metropolis – podobnie jak wykorzystywane w warszawskim metrze.

Alstom pokonał w przetargu czołówkę światowych producentów wagonów – wśród konkurentów były Siemens czy Bombardier. – Nasz sukces polega na tym, że goszcząc w listopadzie klienta i prezentując zakład, udowodniliśmy, że fabryka w Chorzowie spełnia najwyższe światowe standardy – mówi Teresa Kłusek, szefowa Alstom Konstal. Wyjaśnia, że choć Konstal jest w grupie Alstomu już od 1997 r., i produkuje kompletne pojazdy wykorzystywane w całej Europie, to zgodnie z procedurami przy każdym nowym zleceniu fabryka najpierw musi przejść rygorystyczne testy.

Obecnie w chorzowskim zakładzie pracuje około 500 osób. Zatrudnienie w najbliższych latach ma rosnąć. – Musimy powiększyć park maszynowy tak, by moce produkcyjne fabryki wzrosły trzykrotnie. Kolejne lata zapowiadają się jako okres wzmożonej pracy nie tylko przy kontrakcie dla amsterdamskiego metra, ale też kilku innych, jeszcze większych – mówi szefowa Alstom Konstal.

Obecnie Konstal realizuje dostawę wagonów do metra dla Budapesztu (także Metropolis), tramwajów nowej generacji dla Stambułu. Fabryka w Chorzowie uczestniczy także w realizacji kontraktu na pociągi regionalne dla Melbourne.

Alstom jest wskazywany jako jeden z wytwórców taboru mogących dostarczyć wagony dla drugiej linii metra w Warszawie. Wartość tego przetargu szacuje się na nawet 250 mln euro.

http://www.parkiet.com/artykul/7,898838.html
_________________
Hej młody junaku, smutek zwalcz i strach,
przecież na tym piachu za trzydzieści lat,
przebiegnie z pewnością jasna długa prosta,
szeroka jak morze obwodnica chorzowska!


http://www.chorzowski.blogspot.com/
 
     
mark40 
Mieszkaniec



Imię: *****
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1785
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2010-02-20, 12:19   

Szkoda tylko, że nie kupimy tramwajów z naszego konstalu. Kupimy z... Wrocławia :twisted: :? :(
_________________
[Silesia '08] [Cieszyn & Český Těšín]
 
     
Kolberger 
Mieszkaniec


Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 244
Skąd: Königshütte
Wysłany: 2010-04-02, 00:16   

mark40 napisał/a:
Szkoda tylko, że nie kupimy tramwajów z naszego konstalu. Kupimy z... Wrocławia :twisted: :? :(


Lepiej z Wrocławia niż używany szmelc z Niemiec.

Matiz napisał/a:
Choć do naszego Karlika mam mieszane uczucia- moim zdaniem jest za twardy jak na nasze tory i troche za ciasny :/


Te tramwaje są całkiem dobre. Największą zaletą jest to, iż duża część konstrukcji jest z aluminium i są one dość lekkie. We Wrocławiu kupili stalowe ciężkie Skody i rozpędza się to trochę jak pociąg... do tego często się coś psuje.
Dodatkowo z punktu widzenia pasażerów te Skody mają siedzenia w większości wzdłuż tramwaju, co wygląda tak, że jak ktoś chce przejść to depcze Ci po butach jeśli siedzisz,a stać też nie ma gdzie pomiędzy tym rzędem siedzeń - totalny bezsens. Druga rzecz, której nie ma w tych Skodach w stosunku do Karlików to, że drzwi nie zamykają się automatycznie po kilku sekundach jak tramwaj jest dłużej na przystanku i nikt nie wsiada - w zimę po prostu jest ciągle chłodno. No i są produkowane w Czechach a nie w Polsce :P

Tylko żeby te tramwaje na Śląsku miały po czym jeżdzić... a do tego jedyny region gdzie się likwiduje linie tramwajowe. Przykład Gliwic to jest totalna porażka...
 
     
mark40 
Mieszkaniec



Imię: *****
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1785
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2010-04-02, 17:32   

Kolberger napisał/a:
Lepiej z Wrocławia niż używany szmelc z Niemiec.
Nie mogę sie zgodzić ;) Przeznaczenie tych tramwajów używanych jak i nowych jest zupełnie inne. Zaletą używanych jest ich dwukierunkowość i to, ze sa tanie. Przyjmuje się, ze nie pojeżdżą one długo (max. kilka lat), przez ten okres dzięki temu, ze sa to wagony zadbane i wygodne zasilą nasz zdeastowany tabor. Tymczasem nowe tramwaje z Wrocławia oparte na archaicznej konstrukcji, posiadując tylko 22% niskiej podłogi przy jednym wejściu będą u nas jeździć w przybliżeniu 40 lat co jest krokiem wstecz. Takich wagonó nikt nie kupuje. Jedynie Wrocław, ale Protram to jego spółka powiązana z MPK wiec nie ma się co dziwić. Wrocław kupuje oprócz tego skody, protramy nie stanowią wiec podstawowego zakupu, ale są uzupełnieniem. Nie tak jak u nas, gdzie maja być zakupem podstawowym i jedynym w najbliższych latach.
_________________
[Silesia '08] [Cieszyn & Český Těšín]
 
     
Adi 
Mieszkaniec



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 83
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-04-02, 18:16   

mark40 napisał/a:
Kolberger napisał/a:
Lepiej z Wrocławia niż używany szmelc z Niemiec.
Nie mogę sie zgodzić ;) Przeznaczenie tych tramwajów używanych jak i nowych jest zupełnie inne. Zaletą używanych jest ich dwukierunkowość i to, ze sa tanie. Przyjmuje się, ze nie pojeżdżą one długo (max. kilka lat), przez ten okres dzięki temu, ze sa to wagony zadbane i wygodne zasilą nasz zdeastowany tabor. Tymczasem nowe tramwaje z Wrocławia oparte na archaicznej konstrukcji, posiadując tylko 22% niskiej podłogi przy jednym wejściu będą u nas jeździć w przybliżeniu 40 lat co jest krokiem wstecz. Takich wagonó nikt nie kupuje. Jedynie Wrocław, ale Protram to jego spółka powiązana z MPK wiec nie ma się co dziwić. Wrocław kupuje oprócz tego skody, protramy nie stanowią wiec podstawowego zakupu, ale są uzupełnieniem. Nie tak jak u nas, gdzie maja być zakupem podstawowym i jedynym w najbliższych latach.


A skąd informacje, że TŚ zamierzają kupić właśnie ten tramwaj? To, że parę dni jeździł taki po torach jeszcze nic nie znaczy.
 
     
mark40 
Mieszkaniec



Imię: *****
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1785
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2010-04-02, 18:33   

O używane tramwaje pytasz? To chociażby stąd http://katowice.gazeta.pl...pozytywnie.html
_________________
[Silesia '08] [Cieszyn & Český Těšín]
 
     
Adi 
Mieszkaniec



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 83
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2010-04-02, 20:19   

mark40 napisał/a:
O używane tramwaje pytasz? To chociażby stąd http://katowice.gazeta.pl...pozytywnie.html


O nowe.
 
     
Mirenium 
Przyjaciel forum



Imię: ***
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 5149
Skąd: SH
Wysłany: 2010-06-26, 06:04   



Koniec spektakularnego kontraktu Alstomu. Są jednak kolejne zlecenia

Lada dzień z chorzowskich zakładów Alstom Konstal wyjedzie ostatni tramwaj dla Istambułu. W ciągu trzech lat zatrudniający ponad pięciuset pracowników zakład wyprodukował na zlecenie tureckiego przewoźnika 37 pojazdów typu Citadis 301. Część z nich wozi pasażerów w słynnej dzielnicy Złoty Róg.

Zamówione przez Turków tramwaje to znacznie nowocześniejsze konstrukcje aniżeli te, które kursują na torowiskach naszego regionu - mają nowszej generacji silnik i system hamulcowy, niską podłogę na całej długości pojazdu, a ponadto wszystkie wagony wyposażono w klimatyzację i system kamer monitorujących wnętrze. W odróżnieniu od stalowego "Karlika" jeżdżącego w miastach aglomeracji górnośląskiej tramwaje dla Turcji zbudowane są z aluminium. Każdy z nich składa się z trzech modułów i dostosowany jest do przewozu 246 pasażerów.

Jak tuż przed wysyłką do klienta wygląda nowy Citadis i jak sprawuje się na torach, przekonać będą się mogli jutro pracownicy fabryki oraz ich rodziny. Reszcie pozostanie wybrać się do Istambułu tropem chorzowskiego Citadisa. Jego podróż nad Bosfor potrwa tydzień.

- Najpierw na specjalnie do tego celu przeznaczonym ciągniku siodłowym z 40-metrową platformą tramwaj zostanie przewieziony do włoskiego Triestu, a tam czeka go przeładunek na prom - tłumaczy Monika Kościelna, rzeczniczka chorzowskich zakładów.



Kontrakt dla Istambułu był jednym z bardziej spektakularnych zleceń, jakie ostatnimi laty zdobył Alstom. Co stanie się z zakładem po jego zakończeniu? - Na brak zleceń nie narzekamy - zapewnia Teresa Kłusek, prezes Alstom Konstal. Konkrety?

- Obecnie realizujemy kontrakt na dostawę 37 pociągów dla metra w Budapeszcie, a już od września 2011 roku rozpoczniemy budowę pociągów dla nowej linii metra w Amsterdamie. Pierwsze z nich dostarczymy wiosną 2012 roku, zaś całe obejmujące 23 pociągi zlecenie zostanie zrealizowane do roku 2014. Poza tym firma produkuje komponenty do taboru szynowego dla kolei francuskich, włoskich i australijskich oraz podwozia dla wszystkich tramwajów z rodziny Citadis - wylicza prezes Kłusek. Jak dodaje, wartość podpisanego kilka miesięcy temu kontraktu dla stolicy Holandii wynosi ok. 200 milionów euro (tyle kosztować będą 23 pociągi). W umowie zamieszczono też opcję dodatkowej
dostawy pociągów dla kolejnej linii, jeśli pojazdy z Chorzowa przypadną Holendrom do gustu.

Na tle zakupów, jakie czynią na Śląsku Turcy, Węgrzy czy Holendrzy, dość ubogo prezentują się inwestycyjne plany obsługującej aglomerację spółki Tramwaje Śląskie. W perspektywie najbliższych kilku lat zamierza ona kupić trzydzieści nowiutkich, niskopodłogowych wozów. Dla porównania cała obecna flota tego przewoźnika liczy blisko 350, przeważnie 20-30 letnich pojazdów.

Michał Wroński
 
     
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1115
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2012-04-21, 15:48   

wiadomosc z tych dobrych:
http://www.rynek-kolejowy..._na_Konstal.htm
Cytat:
Alstom stawia na Konstal

Francuski koncern Alstom zainwestuje ponad 200 mln zł w swój polski zakład w Chorzowie. Inwestycja przewiduje rozbudowę infrastruktury produkcyjnej oraz zwiększenie zatrudnienia. Łącznie Alstom zwiększy liczbę pracowników w Polsce niemal o połowę.

– Bardzo wyraźnie widać, że przenosi się środek ciężkości z krajów, w których są wysokie koszty wytwarzania do Polski. Polska jest postrzegana jako obszar, na którym gwarantowana jest dobra jakość produkcji, a relacje ze związkami zawodowymi są wyraźnie lepsze niż we Francji czy w Niemczech – mówi Jakub Radulski, prezes Alstom Polska.

W efekcie chorzowski zakład stał się już w ramach całego koncernu Alstom głównym centrum produkcyjnym budowy wagonów metra. – Taka specjalizacja już się wytworzyła. Wprawdzie wagony nie będą produkowane na polski rynek, ale zaczyna się nowy kontrakt Budapesztu i trwa budowa wagonów metra dla Amsterdamu – wyjaśnił Radulski. – To wszystko wymaga przestrzeni do wyposażania tych pociągów. Dlatego dobudowujemy halę i rozbudowujemy te istniejące – dodał.

W związku z tym francuski koncern przewiduje podwojenie wydatków inwestycyjnych w Konstalu. – W ubiegłym roku było to ponad 20 mln euro, a w tym będzie to ponad 50 mln euro – ujawnił prezes Alstom Polska. Kwota ta pozwoli na dokończenie budowy oraz wyposażenie nowej hali o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych. Jej oddanie do użytku planowane jest na przełom czerwca i lipca.

Zwiększenie technicznych zdolności jeszcze w tym roku przełoży się na zwiększenie zatrudnienia w chorzowskim zakładzie i nie tylko. - Obecnie w Alstomie pracuje ok. 600 osób, a już w przyszłym roku będzie tam pracowało ok. 1000 osób, w tym 150 w centrum serwisowania pociągów Pendolino zamówionych przez PKP Intercity – wyjaśnił Jakub Radulski.

Chorzowski Konstal nie będzie się jednak ograniczał tylko do budowy pudeł do wagonów metra. – W Chorzowie powstanie centrum konstrukcji pudeł w ramach koncernu Alstom. Oprócz tego będziemy tam jeszcze produkować wagony metra, może tramwaje, być może także lokomotywy oraz pociągi regionalne, ale takie bardzo skomplikowane jednostki, jak na przykład człony pociągów dużych prędkości byłoby tam trudno produkować – przyznał dyrektor ds. rozwoju biznesu w Alstom Transport, Nicolas Halamek.

To też tłumaczy, dlaczego francuski producent taboru kolejowego nie będzie produkował w Polsce nadwozia do polskich składów Pendolino. – Po pierwsze to są duże jednostki, a takich się jeszcze nie robiło w Konstalu. Poza tym zamawiający nałożył na nas w przetargu wymóg, aby wyprodukować te pociągi jak najszybciej. Jeżeli mielibyśmy dokonać transferu technologii do Polski, to potrzebujemy czasu. To z kolei wymaga szkoleń personelu oraz odpowiednich przygotowań. Nie byliśmy w stanie tego zrobić w czasie wymaganym przez zleceniodawcę. Ponadto, taki transfer wiąże się ze zwiększonymi kosztami. Przy ich uwzględnieniu bylibyśmy mniej konkurencyjni niż przy pozostawieniu produkcji we Włoszech – wyjaśnił Halamek.


wytluszczone daja dobre perspektywy na przyslosc!
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
Rafal.Adamus 
Mieszkaniec
regionalista


Imię: Rafał Adamus
Wiek: 45
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 32
Skąd: Królewska Huta
Wysłany: 2012-04-21, 16:15   

prezes napisał/a:
wiadomosc z tych dobrych:


Powiedziałbym, że z tych bardzo dobrych. Oprócz wymienionych wyżej zalet, należy podkreślić, że choć Konstal należy do międzynarodowego koncernu, to siedziba spółki w dalszym ciągu mieści się w naszym mieście. Bardzo często zdarza się, że spółka założona w Polsce przez jakiegoś światowego giganta ma siedzibę w Warszawie, choć 99% działalności prowadzi na Śląsku, w Wielkopolsce czy Pomorzu. I - zgodnie z siedzibą - podatek dochodowy CIT odprowadza w Warszawie zamiast w miejscu prowadzenia działalności. Na nasze szczęście Alstom Konstal odprowadza CIT do naszego Urzędu Skarbowego.
 
     
mark40 
Mieszkaniec



Imię: *****
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1785
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2012-04-21, 18:14   

Rafal.Adamus napisał/a:
Na nasze szczęście Alstom Konstal odprowadza CIT do naszego Urzędu Skarbowego.
Tak na marginesie. Raczej nie trafiają do naszego US. Tak duże firmy podlegają pod główny Urząd Skarbowy w wojewódzwie, który jest w Sosnowcu. Niemniej podatki wracają do Chorzowa.
_________________
[Silesia '08] [Cieszyn & Český Těšín]
 
     
Hubertus 
Mieszkaniec


Imię: Hubert
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 29
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2012-04-21, 20:02   

Nie wiecie dlaczego Tramwaje Śląskie wolą kupować złom lub tandety z Protramu Wrocław niż w pełni niskopodłogowe Citadisy z Chorzowa? Może nasi radni i posłowie podziałają, abym w końcu po śląsku jeździł nowoczesną baną z Chorzowa. Przecież Kopel jak i Prezydent Kotala mają wpływ na Zarząd tej komunalnej spółki!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10