Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Alstom-Konstal] nowe tramwaje, pociągi, metro..
Autor Wiadomość
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1110
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2012-04-21, 19:11   

W przetargu moze startowac kazdy... Najwidoczniej oferty z Chorzowa nie bylo, lub nie odpowiadala warunkom zamowienia, albo tez po prostu byla drozsza...
Nic w tym nie ma nadzwyczajnego...
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
Hubertus 
Mieszkaniec


Imię: Hubert
Wiek: 41
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 29
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2012-04-22, 07:58   

W Polsce jest takie prawo przetargowe, że preferuje kryterium cenowe. Więc jak się nie zmieni odpowiednio punktacji w SIWZ to chorzowski ALSTOM nigdy nie wygra. Warszawa sobie teraz pluje w brodę, że wybrali tanie tramwaje z bydgoskiej PESY. Wszystko zależy od SIWZ, można w niej kryterium cenowe zminimalizować, dodając wiele kryteriów, a cena będzie np. 15% decydująca. Tak zrobiło PKP i tak robi teraz GDDKiA
 
     
mark40 
Mieszkaniec



Imię: *****
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 1785
Skąd: Chorzów Batory
Wysłany: 2012-04-22, 09:26   

Hubertus napisał/a:
Nie wiecie dlaczego Tramwaje Śląskie wolą kupować złom lub tandety z Protramu Wrocław niż w pełni niskopodłogowe Citadisy z Chorzowa?
TŚ nigdy nie kupiły tramwaju z Protramu.
_________________
[Silesia '08] [Cieszyn & Český Těšín]
 
     
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1110
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2012-12-25, 18:34   

http://www.rynek-kolejowy...rzyszly_rok.htm

Cytat:
Plany Alstomu Konstal na przyszły rok

Chorzowska fabryka zajmuje obecnie drugie miejsce – spośród ośmiu najbardziej istotnych fabryk Alstomu Transport w Europie – pod względem środków przeznaczanych na inwestycje. W przyszłym roku wydatki Konstalu wzrosną dwuipółkrotnie. Ma to związek z rozpoczęciem realizacji projektu dla kolei włoskich Trenitalia.

W trwającym roku budżetowym na inwestycje w chorzowskich zakładach wydano ok. 33 mln zł. Środki zostały przeznaczone głównie na nową lakiernię i halę spawalniczo-montażową, które zostały uroczyście otwarte na początku grudnia br. Dzięki tym inwestycjom zdolność produkcyjna wzrośnie o co najmniej 50%.

Dobrze zapowiada się przyszłość chorzowskiego zakładu. Niedawno Alstom zawarł kontrakt na produkcję 70 pociągów regionalnych Coradia Meridian – w odmianie dedykowanej rynkowi włoskiemu – dla kolei Trenitalia. Ok. 70-80% zamówienia będzie realizowane w Chorzowie. – To jeden z najważniejszych projektów, który powoli zaczynamy uruchamiać i będziemy realizować w perspektywie ponad dwóch lat – mówi Radosław Banach, prezes Alstomu Konstal.

W przyszłym roku budżetowym, rozpoczynającym się 1 kwietnia 2013 r., na inwestycje zaplanowano 82 mln zł. Zostanie zbudowana nowa hala lakiernicza, która pozwoli na dalsze zwiększenie wydajności z 40 do 60 pudeł miesięcznie. Znajdzie się w niej robot do śrutowania. Rozbudowane będzie zaplecze socjalne dla nowych pracowników. Jednak przede wszystkim z myślą o projekcie dla Trenitalii siedem hal produkcyjnych zostanie zmodernizowanych. – Musimy dostosować hale do zakresu, który nie był do tej pory u nas realizowany. Oprócz samej konstrukcji i lakierowania wagonów, będziemy realizować znaczną część montażu – wyjaśnia Radosław Banach. W halach pojawi się nowe oprzyrządowanie, nowe linie montażowe. Modernizacja uwzględnia też nowe, bardziej zautomatyzowane procesy spawalnicze. Produkcja pociągów dla kolei włoskich w Chorzowie powinna ruszyć na przełomie kwietnia i maja 2013 r. Pierwsze pociągi, z uwagi na lokalizację i kompetencje, powstaną we włoskiej fabryce w Savigliano, specjalizującej się w pociągach dużych prędkości, regionalnych i podmiejskich (tu realizowane jest Pendolino dla Polski). Potem sukcesywnie zakres pracy Konstalu będzie zwiększany.

Rozwój fabryki i realizacja projektu dla Trenitalii oznacza też nowe miejsca pracy. – Obecnie zatrudniamy ok. 940 osób, ale w każdym tygodniu przyjmujemy nowych pracowników – mówi Radosław Banach. W ciągu najbliższych 12-14 miesięcy liczba zatrudnionych ma wzrosnąć do ok. 1,1 tys. osób. Warto przypomnieć, że w marcu 2011 r. Konstal zatrudniał 516 pracowników, czyli ponad połowę mniej.
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
K4r0l 
Mieszkaniec
Kierownik wycieczki



Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 417
Skąd: Chorzów os. Irys
  Wysłany: 2015-11-17, 10:06   W Chorzowie wyprodukują pociągi metra dla Arabii Saudyjskiej

Cytat:
Francuski koncern Alstom rozpoczął w swej fabryce w Chorzowie produkcję pociągów metra dla Rijadu. Chorzowski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję 69 składów o nazwie Metropolis, które trafią do stolicy Arabii Saudyjskiej.

Alstom jest jedną z firm tworzących konsorcjum FAST, któremu w 2013 r. Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) udzielił zamówienia na projekt i budowę linii metra nr 4, 5 i 6 w Rijadzie. Wartość całego kontraktu to 5,8 mld euro, a samego kontraktu dla Alstomu - 1,2 mld euro.

Jak poinformował w poniedziałek PAP Marek Gawroński z firmy Alstom, pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone ADA w 2017 roku, ostatnie - do 2018 r. Wkrótce mieszkańcom Rijadu zostanie zaprezentowana pełnowymiarowa makieta tego pociągu.

Zakład w Chorzowie, zatrudniający około tysiąca pracowników, jest jedną z największych fabryk produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Nowoczesne pociągi

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi są w 100 proc. zautomatyzowane, będą kursować bez maszynisty.

Pociągi będą miały ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy m.in. Urbalis - rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes - inżynieria, Le Creuso - wózki, Villeurbanne - system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans – silniki, Saint-Ouen - sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt - system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi - podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Jeden z największych producentów taboru kolejowego

Koncern Alstom rozwija i dystrybuuje kompleksowe usługi, urządzenia i systemy dla sektora kolejowego. Alstom zarządza systemami transportowymi, w tym taborem kolejowym, sygnalizacją, utrzymaniem, modernizacją, infrastrukturą oraz oferuje zintegrowane rozwiązania transportowe. Alstom Transport jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając 32 tys. pracowników.

W Polsce koncern reprezentowany jest przez Alstom Konstal SA z siedzibą w Chorzowie – jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników w chorzowskiej fabryce taboru szynowego oraz w Centrum Serwisowym Pendolino w Warszawie.
Prosto z www.portalsamorzadowy.pl
_________________
Opcja SZUKAJ jest za Darmo, nie na darmo.
Moje oferty na Olx.pl :)
 
 
     
prezes 
Mieszkaniec
autonomista



Imię: m...
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 1110
Skąd: SH, Praha
Wysłany: 2016-12-24, 15:22   

Cytat:
Lesław Kuzaj: Chorzowski Alstom przed szansą produkcji szybkich pociągów
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CSpamphX_DY[/youtube]
– Zakład Alstomu w Chorzowie jest w bardzo ciekawym momencie swojej historii. Po wybudowaniu dużych partii metra dla Budapesztu i Amsterdamu, szykujemy następną dostawę dla Rijadu. Mamy też na Śląsku historyczną szansę na budowę pociągów dużych prędkości – powiedział Lesław Kuzaj podczas Kongresu Kolejowego w Gdańsku.
O tym, że chorzowski Alstom wskazywany jest przez centralę koncernu jako miejsce, gdzie mogłyby powstawać pociągi high-speed, pisaliśmy już po Kongresie Transportu Publicznego, który w tym roku odbywał się w Warszawie.

Chorzów ma się stać centrum budowy szybkich pociągów klasy Intercity, które będą mogły pojechać z prędkością przynajmniej 200 km/h. To jest przełom na polskim rynku i duże wyzwanie dla załogi. Dwukrotnie powiększamy w tej chwili nasze Centrum Inżynieryjne. Chcemy, by był to silny zakład, produkujący tabor dla klientów na całym świecie, w perspektywie także dla Polski – mówił prezes polskiego oddziału Alstomu.

Pociągi dużych prędkości dla Polski?

– Alstom Konstal jest silnie powiązany z polskimi uczelniami – do tego stopnia, że kadra zarządzająca szkoli się u nas w fabryce – stwierdził Lesław Kuzaj. – Moim marzeniem jest, by Polska stała się centrum produkcji taboru w Europie. Mamy już fundamenty do tego – Pesę, Newag, Bombardiera, Stadlera i Alstom. Z samego istnienia producentów nie wyniknie jednak utworzenie takiego centrum. Potrzeba jasnego sprecyzowania takiego celu przez rządzących – zaznaczył Kuzaj podczas debaty na temat innowacyjności na Kongresie Kolejowym w Gdańsku.

Lesław Kuzaj dodał, że w przyszłości największe firmy oferujące tabor mogłyby wyprodukować pierwszy polski pociąg dużych prędkości. Najlepiej, by rozpoczęły jego budowę w konsorcjum, podobnie jak w latach 70-tych stało się we Francji (Alstom – Bombardier) przy budowie pierwszych pociągów TGV, czy ICE w Niemczech, gdzie Bombardier współpracował z Siemensem i Alstom.
– Jest to korzystne dla takiego projektu, bowiem producenci pracują nad zadaniami w zależności od posiadanych kompetencji – powiedział Lesław Kuzaj.

Kiedy zbudujemy linię KDP?

W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, firmowanej przez premiera Morawieckiego, znajduje się wzmianka o tym, że Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa będzie pracować nad polskim KDP. – Przed 2020 rokiem chcemy zaproponować pewien wariant ich rozwoju – powiedział Mateusz Morawiecki na spotkaniu z posłami w ramach Komisji Gospodarki i Rozwoju.

– Wiemy, że dzisiaj na nie nas nie stać, ale nie chcemy, aby one istniały w przyszłości. Polska jest krajem płaskim, terytorialnie niezbyt wielkim, dlatego szybkie koleje są tu potrzebne. Nie zapisaliśmy ich jako sztandarowy projekt, bo w ślad za tym musielibyśmy pokazać kilkadziesiąt miliardów na sfinansowanie ich budowy. Tego dzisiaj nie mamy, ponieważ przyjęliśmy też pewien plan wydatków jeśli chodzi o unijne środki – dodał premier.

Prace studialne nad projektem kolei dużych prędkości w Polsce zakończyły się na przełomie 2015 i 2016 roku. Więcej na ten temat piszemy tutaj.


http://www.rynek-kolejowy...film-79394.html
_________________
PORADZILIMY!
PORADZYMY DALIJ?
NO TOĆ!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10