Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trochę nowości :)
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-03, 10:28   Oto nowe Subaru Legacy



Tak będzie wyglądać nowa generacja Subaru Legacy, którego premiera światowa będzie miała miejsce już za tydzień na wystawie samochodowej w Nowym Jorku. Auto będzie się jednak nieco różnić od pokazanego w Detroit czy Genewie konceptu.



Nowe Legacy będzie już piątą generacją tego modelu, który na rynku obecny jest już od 20 lat. Debiutujący latem br., początkowo na rynku amerykańsim, Legacy ma zachować wszystkie najważniejsze cechy, z jakich znanych jest ten model - bardzo dobre właściwości jezdne, wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Oczywiście nie zabraknie typowych rozwiązań dla Subaru, a więc silnika typu boxer, czy też napędu na wszystkie koła (symmetrical All-Wheel-Drive) oraz nowości w postaci przekładni Lineartronic CVT (continuosly variable transmission).

W porównaniu do poprzednika piąta odsłona Legacy, zbudowana na całkowicie nowej platformie podłogowej, jest dłuższa o 35 mm (4.735 mm), szersza o 90 mm (1.820 mm) oraz wyższa o 80 mm (1.505 mm). Znacznie bardziej w porównaniu do całkowitej długości auta zwiększył się za to rozstaw osi, bo aż o 80 mm (2.750 mm), a to kosztem krótszych o 45 mm zwisów przedniego i tylnego. Niestety, pod względem stylistycznym auto zostało mocno stonowane w porównaniu do konceptu, który można było zobaczyć już na kilku tegorocznych imprezach.



Wnętrze nowego Legacy, dzięki większemu rozstawowi osi, będzie teraz dużo bardziej przestronne, co zapewni więcej miejsca szczególnie na nogi. Wykończenie wnętrza, deski rozdzielczej, konsoli centralnej podkreśla również bardziej dynamiczny charakter auta. Wprowadzenie elektronicznego hamulca umożliwiło likwidację hamulca ręcznego, co z kolei dało sporo miejsca w konsoli centralnej m.in. na uchwyty na napoje oraz większy podłokietnik.

Nowe Subaru Legacy na rynku amerykańskim oferowane będzie w trzech wersjach silnikowych. Podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 2,5 litra dysponuje mocą 170 KM oraz maksymalnym momentem 230 Nm. Wersja ta dostępna jest do wyboru z 6-biegową skrzynią manualną bądź przekładnią CVT. Silnik o tej samej pojemności, ale z turbodoładowaniem dysponuje z kolei mocą 265 KM i maksymalnym momentem 350 Nm. Silnik współprcuje tylko z 6-biegową skrzynią manualną. O 9 KM słabszy będzie największy z motorów, 6-cylindrowy o pojemności 3,6 litra, który zastąpi dotychczasową jednostkę trzylitrową. Silnik ten dostępny będzie tylko i wyłącznie z pięciobiegową przekładnią automatyczną.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-05, 10:35   Samsung SM3: zwiastun nowego Renault Megane Sedan



Interesy koncernu Renault-Nissan w Korei reprezentowane są przez markę Samsung. do Europy ten producent dostarcza takze samochody Renault Koleos.



Najnowszym przedstawicielem Samsung Motors jest trójbryłowy sedan klasy niższej średniej, który wywodzi się z najnowszej rodziny Renault Megane. Jednak w niektórych szczegółach auto w wersji koreańskiej różni się od europejskiej.

W Europie nowy sedan pojawi się w drugiej połowie roku. Nowością ma także być zmieniona nazwa, która będzie przejęta od studyjnej wersji Fluence. Pojazd ma długość całkowitą 4,61 m, a produkcja na rynek europejski będzie realizowana w Turcji.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-05, 10:38   Ford Focus X Road - kolejne kombi w stylu off-road



Podczas salonu samochodowego AutoRAI 2009 w Amsterdamie Ford zaskoczył wszystkich prezentacją modelu Focus X Road, czyli uterenowioną wersję kompaktowego kombi.




Ford Focus X Road bazuje na wersji kombi, od której różni się panelami ochronnymi z czarnego plastiku, które znalazły się na dolnej części przedniego zderzaka, nadkolach, progach, dolnej części drzwi oraz dolnej części tylnego zderzaka. Spód przedniego i tylnego zderzaka dodatkowo zdobią panele z szarego plastiku. Przednie i tylne lampy przeciwmgielne otrzymały nowe ramki.

Do napędu auta służy wolnossąca jednostka benzynowa 1,8 Flexifuel o mocy 92 kW (125 KM) przy 6000 obr./min i momencie obrotowym 150 Nm przy 4000 obr./min. Silnik przystosowano do spalania nie tylko benzyny, ale także biopaliwa E85 lub mieszanki obu paliw. W odróżnieniu od Octavii Scout czy Audi A4 allroad quattro Ford Focus X Road nie może pochwalić się zwiększonym prześwitem ani napędem na cztery koła.

Ford nie planuje masowej produkcji tego modelu, a powodem, dla którego auto zadebiutowało na salonie samochodowym w Amsterdamie jest fakt, że Focus X Road powstanie w ilości 300 egzemplarzy przeznaczonych wyłącznie na rynek holenderski.

  
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-05, 10:43   Geely GE: Rolls-Royce po chińsku



Podczas salonu samochodowego w Szanghaju zaprezentowana zostanie limuzyna o długości 5,3 m z układem siedzeń 2+1. Samochód dla wybranych czerpie inspirację u brytyjskiej spółki Rolls-Royce.



Chińskie Geely chce pokazać swoje możliwości, tak więc podczas salonu samochodowego w Szanghaju przedstawi swoją wizję luksusowej limuzyny. Auto, które bez wątpienia kopiuje rozwiązania stylizacyjne modelu Phantom marki Rolls-Royce ma długość 5,3 m i rozstaw osi 3,1 m. Rozmiarami bliżej mu jednak do modeli Bentley Continental Flying Spur czy koncepcyjnego Rolls-Royce 200EX.

Szkoda, że Chińczycy tak bardzo zainspirowali się Phantomem. W ten sposób powstała raczej parodia luksusowej limuzyny. W Geely skopiowali podstawowy kształt karoserii, zrezygnowano jednak z drzwi otwieranych w przeciwnych kierunkach. Inspiracja brytyjską limuzyną widoczna jest również po przetłoczeniu ciągnącym się wzdłuż całego auta czy przednim i tylnym zderzaku. Elementem, który w Geely wygląda najśmieszniej, jest atrapa chłodnicy z kopią statuetki Spirit of Ecstasy.



Wewnątrz podobnie jak w pierwowzorze znajdziemy podsufitkę z imitacją nocnego nieba. Tylna część kabiny w stylu najbardziej ekskluzywnych limuzyn oddzielona została od miejsca pracy kierowcy ścianką. Unikatowym rozwiązaniem jest zamontowanie w części pasażerskiej tylko jednego fotela. Tak więc VIP jadący z tyłu będzie mógł się rozkoszować nadmiarem przestrzeni.

Salon samochodowy w Szanghaju przebiegać będzie od 20 do 28 kwietnia. Do najważniejszych premier należeć będzie seryjne Porsche Panamera.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-07, 09:12   Alfa Romeo 159 1750 TBi - powrót słynnej nazwy



Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie włoskie Alfa Romeo przedstawiło nową wersję benzynową modelu 159, ale dopiero teraz opublikowano kompletne dane techniczne dopełnione o nową fotogalerię.



Nowy silnik oznacza dla Alfa Romeo 159 nowe oznaczenie 1750 TBi, które liczbą odwołuje się do modelu 1750 Berlina z roku 1968. Samochód, który widnieje na fotografiach obok 159 1750 TBi, bazował na modelu Giulia, a karoserię zaprojektował Bertone.

Pod maską klasycznej Alfa Romeo 1750 Berlina pracował wolnossący 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1779 cm3 produkujący 87 kW (118 KM) przy 5500 obr./min, który w połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów i masą 1060 kg zapewniał autu o długości 4390 mm prędkość maksymalną ponad 180 km/h.

Nowe Alfa Romeo 1750 TBi również należy do mocniejszych w ramach gamy silnikowej. Do napędu zastosowano 4-cylindrowy silnik o pojemności 1742 cm3 z dwoma turbosprężarkami, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych. Jednostka dysponuje mocą 147 kW (200 KM) przy 5000 obr./min i momentem obrotowym 320 Nm przy 1400 obr./min. Standardem jest 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.

Alfa Romeo 159 1750 TBi z karoserią o długości 4660 mm osiąga masę 1430 kg, prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 7,7 s. Zużycie paliwa w mieście sięga 11,8 l/100 km, poza miastem 6,0 l/100 km, a w cyklu mieszanym auto potrzebuje średnio 8,1 l/100 km.

Na rodzimym rynku Alfa Romeo 159 1750 TBi z karoserią sedan i Sportwagon zadebiutuje w tym miesiącu, po czym stopniowo będzie wprowadzana na kolejne rynki.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-08, 08:58   Freightliner Innovation Truck - koncepcyjny ciągnik dla USA



Spółka Daimler Trucks North America zaprezentowała pod tradycyjną marką Freightliner na Mid-America Trucking Show koncepcyjny ciągnik siodłowy z udoskonaloną aerodynamiką.



Klasyczne amerykańskie ciężarówki nigdy nie wyróżniały się dobrymi właściwościami aerodynamicznymi. Koncept Freightliner Innovation Truck pokazuje, że nawet zachowując klasyczną sylwetkę amerykańskiego ciągnika można osiągnąć niższy opór powietrza.

W odróżnieniu od seryjnych modeli koncept ma zmieniony przód, który zdobi nowy zderzak, zmodyfikowano również boki pomiędzy przednimi i tylnymi kołami. Główną zmianą jest jednak zakrycie tylnych kół, dzięki czemu powietrze może lepiej opływać koło pojazdu z przyczepą i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Obniżenie oporu powietrza uzyskano również zastępując lusterka wsteczne kamerami oraz wygładzając podwozie.

Koncept nie pokazuje tylko nową aerodynamikę, otrzymał także nowy system nawigacji z grafiką trójwymiarową czy system monitorujący ciśnienie w oponach oszczędzający paliwo, podobnie jak regulacja prześwitu w zależności od trybu jazdy. Freightliner Innovation Truck może podczas jazdy autostradą zmniejszyć prześwit, zmniejszając zarazem powierzchnię przodu oraz niepotrzebny przepływ powietrza pod ciągnikiem.

Niektóre z nowości, m.in. system nawigacji, pojawią się w seryjnych modelach marki Freightliner.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-08, 09:03   GMC Terrain - nowy pięciomiescowy crossover



Marka GMC należąca do koncernu General Motors przedstawi na salonie samochodowym w Nowym Jorku swój nowy model – 5-drzwiowy crossover.



GMC Terrain jest bliźniakiem nowej generacji SUV-a Chevrolet Equinox, z którym wspólną ma platformę podwoziową, jednostki napędowe, skrzynie biegów, osie i napęd przednich lub wszystkich kół. Od swojego nieco starszego rodzeństwa odróżnia się natomiast wyglądem nadwozia, które jest bardziej kanciaste. Wnętrze nowości oferuje miejsce dla pięciu pasażerów i ich bagaży.

Pod maską GMC Terrain może ukrywać się jeden z dwóch oferowanych wolnossących silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pierwszym z nich jest 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,4 l oferująca moc 136 kW (182 KM) przy 6700 obr./min i moment obrotowy 236 Nm przy 4800 obr./min. Drugim oferowanym silnikiem będzie 3,0 V6 o mocy 197 kW (264 KM) przy 6950 obr./min i momencie obrotowym 301 Nm przy 5100 obr./min.



Oba silniki połączono z 6-biegowym automatem, przy czym 4-cylindrowy silnik współpracuje z przekładnią Hydra-matic 6T45, 6-cylindrowy z typem 6T70 umożliwiającym manualną zmianę biegów. Obie jednostki są do dyspozycji zarówno z napędem na przód, jak i na wszystkie koła.

Pięciodrzwiowy pięciomiejscowy crossover ma 4705 mm długości, 1850 mm szerokości, 1684 mm szerokości, a długość rozstawu osi wynosi 2857 mm. Za drugim rzędem siedzeń znajduje się bagażnik o pojemności do 894 l, a po złożeniu tylnej kanapy można zwiększyć go do 1809 l.

Premierę nowości zaplanowano na 9 kwietnia.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-11, 10:53   Nowy Opel Astra nieoficjalnie oficjalny



Niemieckie wydanie magazynu Auto Motor i Sport opublikowało pierwsze, oficjalne zdjęcia nadchodzącej generacji Opla Astry, która będzie produkowana w Gliwicach.



Stylistyka czwartej generacji samochodu została zainspirowana modelem Insignia, który zdobył zaszczytną nagrodę Samochodu Roku (World Car of the Year). Dzięki temu przedstawiciel klasy kompakt wygląda teraz bardziej dostojnie, idąc ewidentnie w kierunku segmentu premium. Jednak wygląd zewnętrzny nie ominęła fala krytyki. Przednia część samochodu opada dość nisko w dół, co jednak zostało podyktowane względami bezpieczeństwa pieszych.

Podstawową jednostką w nowej generacji Astry będzie silnik o pojemności 1,4 litra produkujący moc 90 koni mechanicznych. Standardowo zostanie wyposażony w technologię Stop/start. Dla kierowców oczekujących sportowych osiągów zostanie przygotowana wersja tej jednostki z kompresorem, dzięki któremu jej moc maksymalna podskoczy do 180 koni mechanicznych. W gamie nie zabraknie również jednostek wysokoprężnych oraz znanego silnika o pojemności 1,7 litra (110KM).

Póki co dokładniejsze dane techniczne samochodu są raczej skrzętnie ukrywane. Można się jednak spodziewać, że auto wydłuży się o jakieś 15cm. Prawdopodobnie w nowej generacji pojawi się napęd na wszystkie koła oraz system amortyzatorów o zmiennym tłumieniu. Na liście wyposażenia pojawią się takie elementy jak elektryczny hamulec parkingowy, system adaptacyjnego oświetlenia czy asystent parkowania.

Nowa Astra będzie dostępna w kilku wersjach nadwozia. Na pewno pojawi się Astra Sport Tourer oraz Astra GTC, z nowym sześciocylindrowym silnikiem. Oficjalny debiut samochodu jest przewidziany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Produkcja samochodu będzie się nadal odbywać w śląskich Gliwicach.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-11, 10:59   Subaru Outback na nowo



Wystawa samochodowa w Nowym Jorku jest miejscem światowej premiery nie tylko nowej generacji modelu Legacy, ale i uterenowionej wersji kombi, czyli, oferowanego obecnie już jako odrębny model, Outbacka.




Subaru Outback to jeden z twórców segmentu crossoverów, czyli aut zbudowanych na bazie zwykłych modeli osobowych, ale którymi można bez większego strachu zapuścić się w nieco mniej wymagający teren. Od 1994 roku, kiedy to na rynku pojawiła się pierwsza generacja Outbacka, auto zyskało solidną reputację za swoje właściwości jezdne i komfort typowy dla aut osobowych oraz właściwości terenowe porównywalne do SUV-ów.

Czwarta generacja Subaru Outbacka została zbudowana na tej samej, nowej płycie podłogowej, na której powstało nowe Legacy. Mimo zwiększenia rozstawu osi o 7 cm (2.750) nadwozie zostało skrócone o 20 mm i wynosi obecnie 4.780 mm. To m.in. dzięki skróconym zwisom łącznie o 90 mm. Na szerokość Outback zwiększył się o 5 cm (1.820 mm), zaś na wysokość o 10,5 cm (1.670 mm). Większy teraz jest także prześwit, który wynosi 220 mm.



Stylistycznie Subaru nie zdecydowało się jednak na jakieś radykalne kroki. Auto wygląda solidnie, niewiele w sumie różni się od poprzednika, absolutnie nie znajdziemy tu żadnych ekstrawagancji. Zmiany, jakie zaszły wewnątrz Outbacka, powinny wpłynąć na wzrost komfortu. Większy rozstaw osi przełożył się na większą przestrzeń, przede wszystkim na nogi dla osób siedzących na tylnej kanapie. Więcej miejsca znajdziemy teraz również w bagażniku, w którym bez problemów mają się zmieścić nawet 4 dużych rozmiarów walizki podróżne.

Oczywiście, jak w poprzedniku, Subaru Outback dysponuje stałym napędem na cztery koła, co w połączeniu z niemałym prześwitem pozwoli wjechać tam, gdzie większość aut osobowych nie będzie w stanie przejechać. Z przodu auta zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu układ wielowahaczowy. W zależności od wersji silnikowej Outback będzie oferowany z 16- lub 17-calowymi felgami z oponami o rozmiarze 215/70R16 bądź 225/60R17.

Wszystkie wersje standardowo wyposażone będą w system ABS z EBD oraz asystentem hamowania. Standardowy hamulec ręczny został zastąpiony elektronicznym hamulcem postojowym. Standardowym wyposażeniem będzie też układ ESP.

Na rynku amerykańskim, gdzie nowy Subaru Outback zadebiutuje w pierwszej kolejności, dostępne będą dwie wersje silnikowe, obie oczywiście typu bokser. Jednostka 2,5i dysponuje mocą 170 KM i może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź bezstopniową przekładnią CVT. Topowy silnik, o pojemności 3,6 litra, rozwija maksymalną moc 256 KM i współpracuje wyłącznie z pięciostopniowym automatem.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-11, 11:06   Nissan 370Z Roadster: nowa zetka bez dachu



Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku jedną z wielu premier jest Nissan 370Z Roadster, którego sprzedaż w USA rozpocznie się pod koniec lata 2009 roku.



statecznie Nissan wybrał klasyczne rozwiązanie i wersja okryta modelu 370Z może używać nazwy roadster. Składanie brezentowego dachu trwa 20 sekund. Jest on po wewnętrznej stronie pokryty materiałem chroniącym przed hałasem z zewnątrz, a tylna szyba jest ogrzewana.

Także Roadster otrzymał silnik najnowszej generacji oraz mniejszą i lżejsza karoserię. Rozstaw osi jest krótszy o 10 cm i ma obecnie 2550 mm. Długość całkowita zmniejszyła się o 66 mm do 4313 mm. Drzwi i pokrywa silnika wykonane zostały z aluminium, co także zmniejszyło masę całkowita pojazdu.



Standardem na rynek USA będą 18-calowe koła z oponami o rozmiarze 225/50 z przodu i 245/45 z tyłu. Tarcze hamulcowe na obu osiach mają średnicę 350 mm oraz dwa zaciski. Silnik benzynowy o pojemności skokowej 3,7 l V6 znany z Nissana 370Z i Infiniti G37, może współpracować z sześciostopniowa przekładnią manualną lub siedmiostopniową automatyczną. Moc maksymalna 244 kW przy 7000 obr./min, ale ogranicznik umożliwia osiągniecie 500 obr./min więcej. Maksymalny moment obrotowy 366 Nm przy 5200 obr./min. Dla porównania model 350Z miał silnik o mocy 225 kW przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 363 Nm przy 4800 obr./min.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-14, 16:01   Grand Cherokee 2011 już gotowy



Mimo dość znacznie stonowanego wyglądu nowy Jeep Grand Cherokee ma równie dobrze, jeśli nie lepiej spisywać się w terenie. Premiera nowej generacji tego SUVa właśnie miała miejsce na wystawie w Nowym Jorku, jednak na europejskim rynku auto pojawi się najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.



Jeep Grand Cherokee po raz pierwszy na rynku pojawił się przed 18 latami, tworząc wówczas segment premium SUV. Od tego momentu na drogi wszystkich kontynentów trafiło łącznie ponad 4 miliony egzemplarzy tego modelu, zaś do dziś trudno znaleźć zbyt wielu rywali, którzy mogliby równać do Grand Cherokee i pod względem właściwości jezdnych w terenie, i pod względem luksusu oraz komfortu jazdy.

Zmiany stylistyczne w nowym Grand Cherokee są dosyć spore, jednak nie aż tak rewolucyjne, byśmy mieli kłopoty z rozpoznaniem na drodze, z jakim autem mamy do czynienia. Bardziej wygładzone kształty, mniej kanciasta sylwetka to efekt walki o jak najlepsze właściwości aerodynamiczne. Efekt? Poprawa wartości współczynnika Cd z 0,404 w dotychczasowej generacji modelu do 0,37 w nadchodzącym Grand Cherokee. Oczywiście nie zabraknie najbardziej charakterystycznych elementów stylistycznych zarówno dla marki, jak i modelu - siedmiożebrowa osłona chłodnicy, okrągłe reflektory czy też kanciaste nadkola w kształcie trapezu. Całość nieznacznie urosła, zwiększył się rozstaw osi, dzięki czemu auto oferuje również więcej przestrzeni w kabinie (szczególnie na nogi pasażerów tylnej kanapy).



>Jeep Grand Cherokee 2011 na rynku amerykańskim oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych. Standardową jednostką będzie nowy, 6-cylindrowy silnik Pentastar o pojemności 3,6 litra, mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm (przy 4.800 obr/min). Silnik ten współpracujący z pięciostopniowym automatem ma zużywać o 11% mniej paliwa w porównaniu z obecnie dostępnym silnikiem V6.

Drugą dostępną jednostką będzie 5,7-litrowy silnik V8 typu HEMI, która w porównaniu do poprzednika poddana została niewielkim zmianom. Jej maksymalna moc wynosi teraz 360 KM, a moment obrotowy 520 Nm (przy 4.250 obr/min). Tak jak w poprzedniku, w momencie gdy silnik nie będzie maksymalnie obciążony, odłączany będzie jeden rząd cylindrów.

W zależności od rynku nowy Grand Cherokee dostępny będzie również z innymi silnikami. Można być niemal w 100% pewnym, iż na europejskim rynku pojawi się w ofercie również i diesel.

Wspomniane na początku równie dobre, jeśli nie lepsze właściwości jezdne w terenie zapewnić mają nowemu Grand Cherokee takie systemy jak Quadra Lift, Selec-Terrain czy oczywiście napęd 4x4. System Quadra Lift, czyli pneumatyczne zawieszenie, zwiększa bądź zmniejsza w zależności od potrzeb prześwit nadwozia. Standardowo prześwit wynosi 20,5 cm, dwa tryby terenowe pozwalają go zwiększyć w sumie jeszcze o dodatkowe 7,5 cm. W trybie parkowania, w celu łatwiejszego wysiadania i wsiadania, auto obniża się o 3,8 cm.

Z kolei system Selec-Terrain pozwala na wybór odpowiedniego trybu w zależności od warunków drogowych. Łączy on w sobie 12 różnych układów odpowiedzialnych za pracę silnika, hamulców czy zawieszenia. Dzięki temu Grand Cherokee doskonale może sobie poradzić na takim podłożu jak śnieg, błoto, piasek czy kamienie, nie tracąc zbyty wiele z właściwości jezdnych na asfalcie.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-21, 17:39   Mercedes-Benz GL: drobny retusz nadwozia i wnętrza



Do nowości, które w ostatnich tygodniach ogłosił Mercedes-Banz należy także modernizacja GL-Klasy. Największy SUV w ofercie przeszedł facelifting i otrzymał zmodernizowane silniki, spełniające normę Euro 5.



Co prawda w przypadku Mercedesa GL użycie słowa facelifting, to lekka przesada, bo zmiany są stosunkowo niewielkie.

W przedniej części nadwozia pozostały te same reflektory, nieznacznie zmienił się kształt wlotu powietrza chłodnicy, ale nowy jest przedni zderzak.

Dotychczasowe światła mgłowe wyparły nowoczesne paski diod, które spełniają także rolę świateł dziennych. Lusterka boczne otrzymały zintegrowane kierunkowskazy, które znamy już z najnowszych modeli niemieckiej marki.



W tylnej części auto otrzymało nowy zderzak z elementami chromowanymi oraz zmodyfikowane światła zespolone. W ofercie pojawił się nowy asortyment 18- do 21-calowych kół.

Zmodernizowane zostało również wnętrze pojazdu. Standardem jest połączenie skóry z elementami sztucznej skóry, a w modelu GL 500 skóry Nappa. Wszystkie wersje otrzymały nowa grafikę przyrządów, wielofunkcyjne koło kierownicy. Częścią wyposażenia jest system Pre-Crash, a za dopłatą adaptacyjne światła Intelligent Light System.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-21, 17:46   Porsche Panamera: premiera światowa w Szanghaju



Podczas salonu samochodowego w Szanghaju odbyła się premiera samochodu Porsche Panamera.



Pierwsze zdjęcia tego samochodu niemiecki producent opublikował we wrześniu 2008 roku i od tego momentu stopniowo ujawniał kolejne informacje techniczne. W Szanghaju, gdzie w dniach od 19. do 28. kwietnia odbywa się salon samochodowy, można por Az pierwszy zobaczyć to auto na żywo.

Panamera ma ośmiocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 4806 cm3 o mocy 294 kW (400 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Wersja z turbosprężarką jest mocniejsza o 100 KM i 200 Nm, a jest to 368 kW i 700 Nm. Obie jednostki spełniają normę Euro 5.

Panamera S ma jest jedyną wersją z przekładnią manualną, a wszystkie pozostałe wyposażone będą w przekładnię dwusprzęgłową PDK. Standardowa auto wyposażone jest w system Auto Start Stop, a Panamera 4S także w napęd czterech kół.

Nowy model Porsche ma rozstaw osi 2,92 m. Konstruktorzy zastosowali adaptacyjne amortyzatory PASM, które w zalezno9ści od aktualnej potrzeby zmieniają charakter zawieszenia na komfortowy lub sportowy. Zmienną charakterystykę ma także zawieszenie hydrauliczne - standard Panamera Turbo, a za dopłata w pozostałych wersjach.

Panamera będzie konkurowała zarówno z modelami sportowymi jak i luksusowymi. Boczny profil może być porównywany z takimi samochodami jak m.in. Maserami Quattroporte czy Mercedes-Benz S-Klasa. Długość całkowita wynosi 4,97 m, szerokość 1,93 m, a wysokość 1,43 m.





Wciąż otwarte jest pytanie o rodzaj nadwozia modelu Pakamera. Według wielu opinii czterodrzwiowe coupé nie istnieje (bo typowy model ma jedną parę drzwi), a nowość Porsche ma jeszcze w dodatku otwierany tył, co także nie pozwala zaliczyć go do typowych sedanów.

Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów aluminiowych Panamera ma masę tylko 1770 kg. Pojazd ma całkowicie zakryte elementy podwozia, co znacznie obniża opór powietrza. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi 0,29.

Wnętrze przeznaczone jest dla czterech osób, które z przodu i z tyłu mają do dyspozycji indywidualne siedzenia. Przednie fotele maja sportowy kształt z wyraźnym bocznym trzymaniem. Do dyspozycji jest także bagażnik o pojemności 450 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1263 l. Podstawowa Panamera S osiąga prędkość 285 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciagu 5,6 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa 10,8 l/100 km. z siedmiostopniowa przekładnią PDK zużycie spada do 10,8 l/100 km, a prędkość maksymalna o 2 km/h. O 0,2 sekundy jest natomiast lepszy przyspieszenie.

Dzięki napędowi na cztery koła Panamery 4S od 0 do 100 km/h potrzebuje jedynie 5 sekund, ale dzięki temu zużywa o 0,3 l/100 km więcej paliwa i osiaga prędkośc maksymalną 282 km/h. Natomiast najszybsza Panamera Turbo osiąga prędkość maksymalną 303 km/h, przyspieszenie 4,2 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa 12,2 l/100 km.



W Niemczech sprzedaż nowego Porsche Panamera rozpocznie się 12. kwietnia 2009 roku, podobnie jak w USA i niektórych krajach Azji. Do Chin auto trafi dopiero na podatku 2010 roku.

Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 94.575 Euro, w USA od 89.900 dolarów, a w Chinach od 1,85 mln jüanów.

Auto produkowane będzie w Lipsku, a Porsche liczy, ze roczna produkcja osiągnie 20.000 egzemplarzy. Około 2.000 samochodów przeznaczonych zostanie na rynek chiński. W 2010 roku spodziewana jest premiera wersji hybrydowej. O montażu jednostki wysokoprężnej producent nie informuje.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-21, 17:50   Škoda Octavia RS: premiera po faceliftingu



Także Octavia RS doczekała się modernizacji. Dzisiaj publikujemy pierwsze oficjalne zdjęcia.



Zmiany są już widoczne na pierwszy rzut oka. Nowe reflektory, nowy przedni zderzak i zmodyfikowana atrapa wlotu powietrza chłodnicy oraz nowe klosze tylnych świateł zespolonych.

Przednie reflektory otrzymał bi-ksenony z modułem doświetlającym zakręty oraz diodami LED do dziennej jazdy. Nowa jest barwa nadwozia o nazwie Anthracite i 18-calowe obręcze kół Neptune, a także sensor jakości powietrza klimatyzacji Climatronic. Sportowe zawieszenie obniżone zostało o kolejny milimetr i jego rpześwit wynosi obecnie 127 mm. Mniejsza jest też o 20 kg (silniki benzynowe) i 15 kg (silniki wysokoprężne) masa własna pojazdu .

Zwiększyła się prędkość maksymalna i przyspieszenie, ale dokładne dane opublikujemy już wkrótce.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-28, 16:47   Nowe Capri w planach



W świecie motoryzacji przyszedł czas na nowy trend. Coraz więcej producentów ma w planach przywracanie do życia legendarnych modeli. Już niedługo może się okazać, że na ulicach zobaczymy popularnego niegdyś Forda Capri. Tym razem w nowej odsłonie.



W kuluarach krążą plotki o tym, że Ford planuje wprowadzenie nowego, czteroosobowego coupe. Według doniesień samochód będzie następcą popularnego w latach siedemdziesiątych Forda Capri.

Auto byłoby odpowiedzią na Scirocco, które powróciło do łask dzięki staraniom koncernu Volkswagen. Nie wiadomo zbyt wiele na temat danych technicznych samochodu, ale prawdopodobnie będzie on napędzany na przednią oś, zupełnie jak jego poprzednik. Ford ma także w planach stworzenie wersji RS, która podobnie jak Focus mimo mocy wynoszącej 300 koni mechanicznych byłaby napędzana na przód.

O tym jaka decyzja zapadnie w koncernie Ford dowiemy się nie prędzej niż w okolicach 2012 roku. Pierwszy koncept powinien zostać zaprezentowany już w tym roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 6,77 sekund. Zapytań do SQL: 10