Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trochę nowości :)
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-28, 16:55   Urodzony na torze



Ferrari już od pewnego czasu przygotowuje swoich fanów do wprowadzenia nowego modelu 599XX, który będzie ekstremalną maszyną stworzoną do upalania na torze wyścigowym. Patrząc na zdjęcia tego samochodu nie pozostawia on żadnych wątpliwości, po co został stworzony.



Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane w marcu tego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Auto jest bazowane na modelu 599 GTB Fioriano. Nie ma jednak słowa na temat tego, czy z wstępnego projektu powstanie 599 Scuderia. Może to być coś poważniejszego.

Pod maską krwistoczerwonego nadwozia umieszczono silnik wydobywający moc 700 koni mechanicznych przy 9.000 obr./min. Konstruktorzy tak dokładnie dopracowali aerodynamikę tego samochodu, że przy 200km/h jest on dociskany z wartością 280 kg do nawierzchni. Gdy prędkość wzrośnie do 300km/h auto jest wspomagane przez 630kg ekstra docisku. W skład systemu Actiflow wchodzą specjalne wentylatory w tylnej części nadwozia, które ukierunkowują powietrze spod samochodu wpuszczając je w specjalne kanały, dzięki czemu redukowany jest opór powietrza i ulepszany docisk.

Konstruktorzy zadbali by maksymalnie odchudzić samochód. Karoseria została wykonana w całości z włókna węglowego. Skrzynia biegów została dopracowana tak, by zmieniać bieg w przeciągu 60 milisekund.

Mamy więc tutaj do czynienia z maszyną, która została stworzona tylko po to by wykręcać coraz lepsze czasy na torze wyścigowym. Prawdopodobnie jeśli powstanie wersja produkcyjna tego samochodu, nigdy nie zasmakuje ona miejskich korków, lecz będzie cierpliwie czekać w garażu swojego bogatego właściciela na przejażdżkę po dobrze nagumowanych zakrętach.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-28, 17:01   SEAT Ibiza z nowym turbodieselem 1,6 TDI CR



Male modele koncernu Volkswagen poor az pierwszy otrzymają silniki wysokoprężne z systemem common rail.



Pięciodrzwiowa Ibiza i trzydrzwiowa Ibiza SC w pierwszej kolejności otrzyma czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1,6 TDI CR o mocy 66 kW z filtrem cząsteczek stałych. W późniejszym okresie paletę poszerzą także wersje o mocy 55 kW i 77 kW.

Najmocniejsza wersja trafi także do Octavii, gdyż Škody Auto stopniowo będzie nim zastępowała silnik 1,9 TDI PD. Natomiast Fabia obie mocniejsze wersje otrzyma w połowie 2009 roku.

SEAT Ibiza 1,6 TDI CR zastąpi wersję 1,9 TDI o mocy 66 kW. Jednak 1,9 TDI o mocy 77 kW nadal pozostanie w ofercie, podobnie jak trzycylindrowy silnik 1,4 TDI PD o mocy 59 kW. Nadal standardem pozostanie pięciostopniowa przekładnia manualna.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-04-28, 17:07   Škoda Yeti: najtańsza wersja 1,2 TSI za 60 tys. zł



Nowy terenowym model marki Škoda trafi do sprzedaży we wrześniu 2009 roku.



Przedstawiciel producenta poinformował, iż wciąż trwają przymiarki do ustalenia odpowiedniej ceny tego samochodu. Wszystko jednak wskazuje na to, iż Yeti z silnikiem 1,2 TSI będzie kosztował ok. 60 tys. zł.

Trudno przewidzieć jak zareaguje rynek, bo jednak nie będzie to w tym segmencie najtańsza oferta na rynku.

Oficjalne ceny Škoda Auto poda 5. czerwca 2009 roku podczas Autosalonu w Brnie, gdzie auto będzie miało czeską premierę.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-23, 10:02   Kuracja RX-8



Mazda odświeżyła swój sportowy model RX-8. Dystrybucja poprawionego czteroosobowego coupe rozpocznie się jesienią, po targach IAA we Frankfurcie.



Najważniejsza zmiana poza odmłodzonym nadwoziem to paleta silników. Mazda RX-* dostępna będzie w sprzedaży już tylko z najmocniejszą jednostką 1.4 l. o mocy 231 KM. Silnik został sprzężony z nową generacją sześciostopniowej skrzyni manualnej, którą Mazda zaprojektowała dla trzeciej serii MX-5. Inżynierowie japońskiej marki opracowali nowe elektromagnetyczne pompy oleju. Ma to na dobre rozwiązać problemy ze smarowaniem jednostki, na które skarżyli się klienci. Nowa jest także miska olejowa i dodatkowy sensor przy rotacyjnym wale korbowym.

Mimo tych poprawek osiągi samochodu nie zmienią się. Przyspieszenie do setki trwać nadal będzie 6,4 s., a prędkość maksymalna wynosić będzie 234 km/h. Średnie spalanie Mazda oszacowała na 11,5 l.

Optycznie nowa Mazda RX-8 różni się od poprzednika nowymi zderzakami, światłami ksenonowymi, nowymi kierunkowskazami po bokach i wlotami powietrza w przedniej części nadwozia. Z tyłu zastosowano światła LED, inaczej jest skonstruowany spojler i dwie rury wydechowe. Wewnątrz znajdą się nowe, polakierowane aplikacje, czarne sportowe siedzenia i trójramienna kierownica.

Nowy model Mazdy będzie można doposażyć o dodatkowy pakiet wyposażenia "Sports-Line", które obejmuje system Bluetooth, sensory świateł i czujniki deszczu i audio firmy Bose. Cena wyjściowa nowej RX-8 szacowana jest na około 38 000 Euro.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-23, 10:12   Audi A5 Sportback - trzeci z rodziny



Audi A5 Sportback będzie trzecią wersją nadwoziową w rodzinie modelu A5. Po raz pierwszy szerokiej publiczności zostanie pokazane podczas wrześniowych targów we Frankfurcie, po zakończeniu których ruszy sprzedaż modelu. A już dziś Audi zdradza pierwsze szczegółowe informacje o tym aucie wraz z galerią zdjęć.



A5 Sportback, jak przedstawia go niemiecki koncern, to połączenie trzech typów aut. Jest elegancki a zarazem pełen emocji jak auta typu coupe, komfortowy niczym limuzyna i wreszcie praktyczny jak wersje kombi. Jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się w swoim czasie, trzeba jednak przyznać, iż faktycznie patrząc na A5 Sportback trudno zaklasyfikować go jednoznacznie do jakiegoś określonego typu aut.



W porównaniu do dwóch wcześniejszych wersji A5 - A5 Coupe oraz A5 Cabrio - Audi A5 Sportback jest dłuższy (4,71 m) o ok. 85 mm, co wynika ze zwiększonego rozstawu osi (2,81). Ma identyczną szerokość (1,85 m) i jest nieznacznie wyższy (1,39 m). Sportowy charakter nadwozia podkreślają ponadto krótki zwis przedni, szeroki rozstaw kół, dosyć wcześnie i łagodnie opadający dach czy wreszcie boczne okna bez ram.

Oczywiście pod względem wizualnym, A5 Sportback jest bardzo zbliżone do swoich nieco starszych braci. Taki sam, typowy dla Audi, przód z charakterystycznym grillem, identycznymi reflektorami czy przetłoczeniami na masce. Taki sam niemal jest również tył auta, z dwoma końcówkami układu wydechowego oraz dyfuzorem. To, czym A5 Sportback odróżnia się, to nieco inna linia boczna. Dzięki dłuższemu nadwoziu znalazło się miejsce na dodatkową parę drzwi oraz trzecie, wprawdzie małe ale jednak, okienko.

Jak na tego typu auto, Audi A5 Sportback ma niezwykle obszerny bagażnik. 480 litrów pojemności to niemal tyle samo co w A4 Avant (490 l), a dodatkowo, po złożeniu dzielonej tylnej kanapy, można powiększyć przestrzeń bagażową do 980 litrów. Poza tym czteromiejscowe wnętrze jest niemal identyczne jak w pozostałych wersjach A5 czy modelu A4.




W momencie startu sprzedaży, pięciodrzwiowe A5 oferowane będzie w sześciu różnych wersjach silnikowych - trzech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Mniej więcej do połowy przyszłego roku oferta powiększy się o dodatkowe trzy wersje, w tym m.in. o silniki 1,8 TFSI oraz 2,0 TFSI.

Gamę silników benzynowych rozpoczyna dwulitrowy silnik TFSI w dwóch wariantach mocy (180 i 211 KM), na szczycie zaś stoi 3,2-litrowa jednostka o mocy 265 KM.

Podstawową jednostką wysokoprężną będzie dwulitrowy TDI o mocy 170 KM z systemem start&stop, którego średnie spalanie wynosić będzie 5,2 l/100 km. Pozostałe dwa diesle to 2,7 TDI o mocy 190 KM oraz 3,0 TDI dysponujący pod maską silnika 240 koniami mechanicznymi.

Najmocniejszy diesel oraz wszystkie wersje benzynowe dysponują stałym napędem na wszystkie koła quattro. Dwie słabsze jednostki wysokoprężne, których moment trafia na przednie koła, otrzymały za to specjalnie zmodyfikowany układ ESP, dzięki któremu do minimum ma zostać zredukowane ryzyko podsterowności. Ponadto wszystkie wersje wyposażono w system do odzyskiwania energii podczas hamowania, która następnie będzie wykorzystywana do zasilania niektórych urządzeń pokładowych.

W sprzedaży znajdzie się również opcjonalny pakiet sportowy S-line. Poza sportowymi elementami wyposażenia wnętrza (m.in. sportowe fotele i kierownica), detalami zewnętrznymi (większe felgi, zmienione zderzaki, czy końcówki układu wydechowego) A5 Sportback będzie mieć również utwardzone zawieszenie oraz obniżone nadwozie.

Początek sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach nastąpi tuż po zakończeniu tegorocznej edycji wystawy IAA we Frankfurcie. Jednak już teraz można zamawiać u dealerów to auto. Ceny zaczynają się od 33.650 euro.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-27, 11:29   Opel na gaz: pięć nowych modeli LPG



Niemiecki Opel dotychczas lansował pojazdy zasilane CNG (gazem ziemnym). Obecnie do oferty wprowadza modela zasilane LPG, co umożliwi tankowanie w ponad 25 stacjach paliw w Europie.



Nowe wersje samochodów marki Opel, które posiadają fabryczną instalację LPG to: Zafira, Astra Caravan, Meriva i Corsa. W każdym z nich zbiornik na gaz zamontowany jest w miejscu koła zapasowego. Jedynie w Zafirze zbiornik zamontowano w podłodze bagażnika.

Zamiast koła zapasowego wszystkie te modele otrzymały zestaw naprawczy, co zresztą jest zgodne z najnowsza tendencją europejskich producentów.

Fabryczna instalacja zapewnia także gwarancję producenta, która obejmuje okres dwóch lat.

W ofercie znajdą się następujące modele: Corsa 1,2 LPG ecoFLEX (57 kW, 14.130 Euro), Corsa 1,4 LPG ecoFLEX (64 kW, 14.780 Euro), Meriva 1,4 LPG ecoFLEX (64 kW, 17.300 Euro), Astra Caravan 1,6 LPG ecoFLEX (82 kW, 21.700 Euro) i Zafira 1,8 LPG ecoFLEX (100 kW, 23.995 Euro).

Nadal Opel oferuje samochody przystosowane do zasilania gazem ziemnym – Zafira 1,6 CNG ecoFLEX (69 kW, 22.425 Euro), Zafira 1,6 CNG ecoFLEX Turbo (110 kW, 25.435 Euro) i Combo 1,6 CNG ecoFLEX (69 kW, 18.300 Euro).
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-27, 11:32   Zdjęcia szpiegowskie: Škoda Superb Combi na południu Moraw



Aktualnie odbywają się ostatnie testy drogowe nowej wersji samochodu Škody Superb Combi. auto będzie miało premierę w połowie września podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.



Jeden z testowanych egzemplarzy nowego Superba Combi sfotografował czeski internauta Lubomir Landa, który udostępnił nam te zdjęcia.

Auto wciąż jest częściowo zamaskowane, ale można już zobaczyć jego realny kształt nadwozia. Tył przypomina Octavię Combi, co oznacza pojemny bagażnik.

Superb Combi jest chyba najbardziej oczekiwanym modelem przez miłośników marki Škoda. Przez wiele lat producent z Mlada Boleslav był wstrzymywany z produkcją takiego auta. Nawet był moment, w którym mówiło się poważnie o zakończeniu produkcji niezbyt rentownego Superba. Ostatecznie jednak obie wersje trafiły do realizacji. Superb drugiej generacji jaki jest – już wiemy. Teraz czekamy na premierę wersji Combi.

Škoda Superb Combi będzie miała swoją premierę w połowie września 2009 roku podczas IAA we Frankfurcie nad Menem. Można oczekiwać, iż będzie to jedna z najważniejszych premier w rozrastającym się koncernie Volkswagen.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-28, 08:05   Acura ZDX: produkcyjna wersja konkurenta BMW X6



Luksusowa dywizja Hondy, marka Acura, podczas salonu nowojorskiego przedstawiła koncept ZDX, łączący cechy modelu SUV z linią dachu typową dla coupé. Obecnie przyszedł czas na wersję seryjną.



W wersji seryjnej Acura ZDX od konceptu różni się tylko minimalnie. Inne są w niej przednie reflektory i światła mgłowe. Koncept miał długość całkowitą 4887 mm, szerokość 1994 mm, wysokość 1570 mm oraz rozstaw osi 2748 mm. Producent nie podał jeszcze wymiarów wersji seryjnej.

Do napędu przewidziano sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 3,7 l, który będzie współpracował z sześciostopniową przekładnią automatyczną z możliwością sterowania sekwencyjnego. Silnik ma moc 221 kW (3000 kM) i maksymalny moment obrotowy 366 Nm. Do napędu czterech kół Honda wykorzystuje elektronicznie sterowany system SH-AWD.

Luksusowe wyposażenie obejmuje m.in. skórzane wnętrze, system audio, Bluetooth, możliwość podłączenia iPoda, panoramiczny dach i wygodne miejsce dla pięciu pasażerów.



Za dopłata będzie oferowany system nawigacji satelitarnej sterowany głosem, premiowy system audio, kamera cofania, system monitorowania martwego pola niewidocznego w lusterkach wstecznych, adaptacyjny tempo mat ACC oraz system CMBS zmniejszający skutki kolizji.

Acura nie podała jeszcze cen nowego modelu ZDX, ale można oczekiwać, że nie będą one niższe niż 46.830 dolarów.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-28, 22:01   Mocniejsze od Ferrari F430



Ferrari 458 Italia ma nie tylko powtórzyć sukces modelu F430. Ma go zwiększyć. Tak przynajmniej twierdzi włoski producent, który zaprezentuje swoją nową super-sportową zabawkę podczas targów IAA we Frankfurcie.



Osiem cylindrów w jeszcze bardziej muskularnej sylwetce może robić wrażenie. Zwłaszcza, że całe nadwozie - z krótką maską, naprężoną przestrzenią pasażerską i opadającym tyłem - sprawia wrażenie, że 458 Italia przygotowuje się do skoku. Między innymi na portfele swojej przyszłych właścicieli. Prawdopodobnie Ferrari za swój nowy model zarząda od 169 900 Euro w górę. Czy jest za co? Pytanie retoryczne.

Pod zmiksowaną kanciastymi i owalnymi liniami sylwetką, w środkowej części auta kryje się przerobiona z 4.3 l. do 4.5 l. wspomniana V8-ka. Dla tej pięknej Włoszki dostarcza ona aż 570 KM. O 80 jednostek więcej niż w przypadku F430. Przekazaniem tego wigoru na koła zajmuje się sekwencyjna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem. Sprawdzona i sygnowana przez zespół Ferrari startujący w Formule 1. Tylne koła nowe dziecko z Maranello rozpędzają do setki w 3,4 s. i są w stanie galopować do 325 km/h. Dzięki zastosowaniu nowego systemu sterowania bezpośrednim wtryskiem paliwa, średnie spalanie tego samochodu Włosi oszacowali na 13,7 l. Ale przypuszczalne jest to z ich strony jakiś żart. Zwłaszcza, że F430 przy mniejszym silniku paliło według katalogu 18,3 l. Pewnym jest, że to co wdychać będą pozostawieni w tyle konkurenci, wydobywać się będzie przez centralnie rozlokowane w tylnym zderzaku trzy rury wydechowe.

Podczas frankfurckiego debiutu publiczność ujrzy już seryjną wersję modelu, jednak póki co nie wiadomo dokładnie kiedy samochód pojawi się w sprzedaży.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-29, 10:44   Renault zarejestrował nazwę Kanjara dla Dacii SUV



Nowy model SUV marki Dania nie bedzie nazywał się Duster ani Steppe. Renault już zarejestrował nowa nazwę Kanjara.



Wciąż nie mamy potwierdzonych informacji, gdzie odbędzie sie oficjalna premiera nowego modelu samochodu Dacia SUV. Najbliższym terminem jest wrześniowy międzynarodowy salon samochodowy IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem. Nie należy jednak wykluczyć przesunięcia tej ważnej dla rumuńskiego producenta premiery aż na marzec 2010 roku do Genewy. Również można spodziewać się, iż samochód będzie sprzedawany w różnych krajach pod marką Dacia i Renault.

Nowa Dacia ma być oparta na platformie, którą wykorzystuje sie do Nissana Qashqai. Będzie miał napęd na cztery koła i jedną oś. Podstawowymi jednostkami napędowymi będą wysokoprężne 1,5 dCi o różnej mocy i benzynowe czterocylindrowe o pojemności 1,6 l.

Słowo kanjara jest hinduskim odpowiednikiem słowa mild, a więc drobny, lekki. Natomiast nazwa Duster jest już wykorzystywana do terenowego Aro10, który jest produkowany pod nazwą Dacia.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-07-30, 08:44   Hybrydowa Toyota Yaris?



Toyota planuje wprowadzenie pod koniec 2011 roku nowego hybrydowego modelu, zbudowanego na bazie Toyoty Yaris. Tak przynajmniej twierdzi japoński dziennik Asashi, według którego nowe auto kosztować będzie około 11 000 Euro.



Napęd hybrydowy, który znajdzie się w nowym samochodzie będzie mniejszy i tańszy w produkcji, niż w przypadku kompaktowej Toyoty Prius. Dzięki temu koncern będzie mógł sprzedawać hybrydę w dość przystępnej cenie. Co ciekawe samochód ma być produkowany nie tylko w Japonii, ale też we Francji. Stąd dystrybuowany będzie na całą Europę.

Hybrydowy pojazd na bazie modelu Yaris to niejedyny tego typu model, który wypuści w przysłości japoński producent. W połowie 2010 roku na rynku ma pojawić się spalinowo-elektryczna odmiana Toyoty Auris.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-04, 12:04   Suzuki z klasy premium



Suzuki wprowadza na rynek całkowicie nowy model – sportowego sedana Kizashi, bazujący na serii projektów koncepcyjnych Kizashi. Auto niestety trafi póki co tylko na rynek Japonii i Stanów Zjednoczonych.



Suzuki znane przede wszystkim jako producent małych samochodów miejskich i szybkich motocykli, przedstawia model Kizashi, który zadebiutuje w roku 2010. To pierwszy w historii samochód Suzuki z napędem na cztery koła w segmencie sportowych sedanów. Auto będzie do nabycia w salonach w USA od zimy roku 2010. Nowy model uzupełni gamę Suzuki o samochód wyższej klasy i będzie „okrętem flagowym” marki w ofercie na rynek amerykański, która dotychczas obejmowała samochody miejskie, lekkie ciężarówki i pojazdy klasy SUV.

“W trakcie prac rozwojowych nad naszym nowym produktem zastanawialiśmy się jak go nazwać. Japońskie słowo „Kizashi”, które określa nadejście czegoś wspaniałego wydało nam się najodpowiedniejsze”, powiedział Kevin Saito, prezes amerykańskiej filii Suzuki. “Teraz, gdy premiera modelu Kizashi staje się faktem, oczekujemy, że zarówno nazwa, jak i sam produkt potwierdzą prawdziwość przekazu zawartego w słowie Kizashi, podkreślając, że firma patrzy w przyszłość, myśląc wciąż o rozwoju swojej gamy produktów.”

Sportowy sedan Kizashi, który wywodzi się w prostej linii z serii modeli koncepcyjnych Kizashi, pokazywanej na przestrzeni ostatnich 2 lat, wyraźnie nawiązuje designem do tamtych modeli.Auto będzie wyposażone standardowo w rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra, który oferuje lepsze osiągi, niż podobne konkurencyjne jednostki. Zarówno blok silnika, jak i jego głowica wykonane są z aluminium, podobnie jak tłoki. Kute matrycowo korbowody, osadzone na wale korbowym z kutej stali zapewniają wysoką trwałość jednostki napędowej, a wałek wyważający poprawia wyważenie elementów ruchomych silnika, zapewniając redukcję hałasu i wibracji.

Czterocylindrowy silnik współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Klienci mogą także wybrać automatyczną przekładnię typu Continuously Variable Transmission (CVT). Suzuki prowadzi intensywne prace nad napędem hybrydowym, który nowy model otrzyma w przyszłości. Walory jezdne nowego modelu były testowane w najrozmaitszych warunkach – między innymi na niemieckich autostradach, serpentynach szwajcarskich Alp, brukowanych uliczkach angielskich miasteczek czy też na legendarnym torze Nürburgring. Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) mają zapewniać pewne prowadzenie i dużą stabilność.

Projektując wnętrze modelu Kizashi, Suzuki wykorzystało wiedzę i doświadczenie w projektowaniu mniejszych samochodów. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają cieszyć się dostatecznie przestronnym wnętrzem i komfortem. Dla miłośników dobrych dźwięków przewidziano we wnętrzu Kizashi możliwość podłączenia iPoda do systemu nagłośnieniowego Rockford Fosgate®3 o mocy 425 watt.

Lista standardowego wyposażenia bezpieczeństwa jest w nowym Kizashi bardzo bogata i obejmuje aż osiem poduszek powietrznych, ESP, system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, reflektory projektorowe oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach. Na liście wyposażenia Kizashi znajdziemy także opracowany przez Suzuki synergiczny system dynamicznej kontroli nad pojazdem, który pomaga kierowcy kontrolować samochód bez wyraźnie odczuwalnej ingerencji układu. Kizashi jest oferowany z układem napędu na cztery koła nowej generacji i-AWD opracowanym przez Suzuki.
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-05, 12:34   Iveco EcoDaily: włoskie dostawczaki na gaz i elektryczność



Iveco Daily produkowane jest od 1978 roku. Współczesna czwarta generacja wkracza na rynek w wersjach oszczędnych i ekologicznych, które otrzymały nazwę EcoDaily.



Najnowsze wydanie Iveco Daily słynie z różnych wariantów nadwozia o pojemności ładunkowej od 7 do 17 m3. Standardowo wykorzystywany jest napęd tylnych kół, ale w ofercie są też wersje 4x4. Silniki pochodzą z własnego centrum rozwojowego, które podlega dywizji FPT (Fiat Powertrain Technologies). Podstawowy turbo diesel ma pojemność skokową 2,3 litra oraz moc 71, 85 i 100 kW, a najnowsze wersje 78 kW i 93 kW. Wszystkie z nich spełniają normę Euro 4, podobnie jak jednostki 3,0 l o mocy 108 kW i 130 kW. Cala paleta tych jednostek wyposażona jest w system recyrkulacji gazów wydechowych.

Kolejną nowością są jednostki o pojemności 3,0 l, które zaprojektowano według standardu EEV (Environmentally Friendly Enhanced Vehicle) o mocy 125 i 203 kW (od wiosny 2010 roku), spełniające wymogi Euro 5. Oba mają system EGR oraz filtr cząsteczek stałych.

W ofercie znajdzie się także wersja na gaz ziemny (CNG) z trzylitrowym silnikiem o mocy 100 kW. Varianta Natural Power ma dodatkowy zbiornik na 14 l benzyny (rezerwa). Ta jednostka spełnia normę Euro 6 i wyposażona jest w sześciostopniową przekładnię automatyczna AGile z możliwością sterowania manualnego.

Iveco zajmuje się też rozwojem pojazdów użytkowych z zerowa emisją spalin. Pierwszy Daily z napędem elektrycznym zaprezentowano już w 1986 roku. Nowe modele są już gotowe do produkcji seryjnej. Ich sercem jest asynchroniczny silnik trójfazowy o mocy 30 kW (model 35S) i 40 kW (model 40C), ale moc ta może być dwukrotnie większa. Zasilanie zapewniają akumulatory NaNiCl2, które stworzyła firma Zebra. Ich pełne naładowanie trwa osiem godzin, a pojazd może pokonać dystans 90-130 km. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 70 km/h.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-07, 10:25   Brilliance przygotowuje kombi BS4 do sprzedaży w Europie



Chiński producent Brilliance zamierza w Europie sprzedawać swój kolejny model. Tym razem do oferty dołączy kombi BS4.



Chiński producent Brilliance Auto będzie w Europie sprzedawał także kombi BS4. Za pośrednictwem niemieckiej firmy HSO Motors Europe samochody tej marki sprzedawane są od 2007 roku. Do chwili obecnej Europejczycy kupili około 4 tys. sedanów BS4 i BS6.

Model BS4 w wersji kombi trafi do sprzedaży w Europie w 2010 roku. Producent zamierza do końca 2009 roku spełnić wszelkie wymagania, którymi jest uwarunkowane rozpoczęcie sprzedaży.



Ceny nie podano. Dla porównania w Chinach kombi sprzedawane jest od końca 2008 roku za 16 tys. dolarów (najtańsza wersja). Auto napędzane silnikami benzynowymi po pojemności skokowej 1,8 l o mocy 100 kW i 2,0 l o mocy 90 kW. Są to starsze silniki czterocylindrowe zaprojektowane przez Mitsubishi.

 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2009-08-07, 10:37   Lexus IS 250C: Luksus bez dachu



Prawie rok minął od światowej premiery tego modelu. Ale w końcu jest. W sierpniu w sprzedaży na polskim rynku pojawił się Lexus IS 250C, czyli wersja z otwieranym dachem. I choć tegoroczne lato nie rozpieszcza nas specjalnie słoneczną pogodą, to jednak, jeśli posiadasz 230 tys. zł wolnej gotówki, warto zastanowić się nad zakupem tego Lexusa.



Lexus IS 250C jest już trzecią wersją nadwoziową w rodzinie IS. Jak to często w rodzinach bywa, można znaleźć wiele podobieństw do starszych braci, ale jest też i trochę różnic. Te same są m.in. przednie światła czy maska silnika oraz drobne elementy nadwozia jak klamki, lusterka. W stosunku do sedana wersja cabrio jest dłuższa o 55 mm, to głównie za sprawą przedłużonej o 5 cm tylnej części auta. W końcu gdzieś musi się pomieścić składany dach. Całość, może i nie rzuca na kolana, ale jest proporcjonalna i powinna się podobać. Warty podkreślenia jest także dość niski współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29 z rozłożonym dachem.

Trzyczęściowy twardy dach, wykonany ze stopu aluminium, należy do najlżejszych na świecie. Jego mechanizm składający się z 15 silniczków elektrycznych oraz 37 czujników sprawia, że dach składa i rozkłada się w 21 sekund, czyli najkrócej spośród wszystkich oferowanych dziś kabrioletów. Jest niestety jedna wada. Obie czynności muszą być wykonywane podczas postoju auta, nawet przy minimalnej prędkości proces otwierania/zamykania dachu zostaje wstrzymany.



Wnętrze Lexusa IS cabrio jest i komfortowe, i luksusowe, i bogato wyposażone. Elektrycznie regulowane skórzane fotele pozwalają ustawić optymalną pozycję dla osób o bardzo zróżnicowanych gabarytach. Ponadto fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, dodatkowo są podgrzewane i wentylowane. Żadnych zastrzeżeń nie budzą użyte materiały oraz jakość ich wykończenia. Taki sam jak w wersji sedan jest układ deski rozdzielczej i konsoli środkowej. Niestety, jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie, to nie zabraknie go tylko z przodu. Choć dostęp do tyłu jest w miarę komfortowy, to jeśli na przednim fotelu usiądzie tylko średnio wysoka osoba, z tyłu miejsca zostanie co najwyżej dla dziecka.



Jak można się było spodziewać, modelem IS 250C nie przewieziemy większej ilości bagażu, tak więc dłuższy wyjazd większą rodziną raczej nie wchodzi w rachubę. PO złożeniu dachu bowiem do dyspozycji mamy zaledwie 136 litrów pojemności.

Podczas projektowania sporo uwagi inżynierowie Lexusa poświęcili na to, by podczas jazdy z otwartym dachem zbytnio nie przeszkadzał nam pęd powietrza. I rzeczywiście, mniej więcej do prędkości 100 km/h przy podniesionych bocznych szybach w środku jest cicho i ciepło, nawet przy dość chłodnej pogodzie. Po przekroczeniu tej granicy lepiej jednak złożyć dach, gdyż pęd powietrza będzie powodował już zbyt duży hałas.

Kabriolet z rodziny IS dostępny jest tylko z benzynowym silnikiem V6. Pod jego maską pracuje 2,5-litrowy silnik o mocy 208 koni mechanicznych, który pozwoli rozpędzić się do setki w ok. 9 sekund i uzyskać maksymalną prędkość 210 km/h. Jednostka ta współpracuje z sześciostopniowym automatem, który posiada tryb ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy. Osiągi podane przez producenta, jak i pierwsze wrażenia pokazują wyraźnie, że oczywiście Lexus IS 250C będzie szybkim autem, ale do mistrzów sprintu nie będzie się zaliczać. Podczas pierwszych ok. 100 kilometrów, jakie mieliśmy możliwość pokonać za kierownicą Lexusa IS 250C, średnie spalanie wyniosło 9,8 l/100 km.

Stosunkowo sztywno zestrojone zostało zawieszenie Lexusa IS 250C. Pozwala to na dość agresywną jazdę, zwłaszcza na bardziej krętych odcinkach drogi. A jednocześnie nie dzieje się to aż tak wielkim kosztem komfortu. Owszem wszelkie nierówności są odczuwalne, ale nie aż na tyle, by po kilku kilometrach mieć już dosyć jazdy.

Standardowe wyposażenie nowego kabrioleta Lexusa jest dość bogate, choć nie bez przesady obszerne. Znajdziemy chyba wszystkie najważniejsze elementy, jakie zwiększają poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Poza tym komfort mają zapewniać dwustrefowa klimatyzacja, aktywny tempomat oraz wysokiej jakości układ audio. A wszystko w cenie zaczynającej się od 230.300 zł.

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 11