Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa Strona Główna Społeczne forum mieszkańców i sympatyków miasta Chorzowa


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowinki techniczne
Autor Wiadomość
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
  Wysłany: 2006-06-14, 21:29   Nowinki techniczne

Zabawka dla pasażerów



Jaguar udostępnił dla swoich klientów kolejny "rozrywkowy" element dodatkowego wyposażenia. Jest to system RSCS (Rear Screen Connectivity System), który pozwala pasażerom na podłączanie zewnętrznych źródeł audio/video do wbudowanych w zagłówki monitorów LCD.

Zintegrowanie systemu pozwalającego na podłączenie nowych urządzeń pozwoli na jeszcze większą personalizację w samochodzie. Urządzenie jest bardzo elastyczne, gdyż pozwalać będzie na korzystanie z rozmaitych urządzeń. Przedstawiciele Jaguara twierdzą, iż ich samochody będą także pierwszymi, które wyposażono w czytniki kart multimedialnych. W skład zestawu wchodzą dwa siedmiocalowe ekrany ciekłokrystaliczne umieszczone w zagłówkach. Dodatkowo połączono z nimi bezprzewodowo dwie pary słuchawek połączone dzięki promieniowaniu podczerwonemu.

Kluczem do elastyczności całego systemu jest umieszczenie portów w popularnym standardzie "chinch". Mogą one obsłużyć każde urządzenie wyposażone wyjście audio/video, takie jak odtwarzacze MP3 lub DVD. Czytnik kart pozwala na przeglądanie cyfrowych zdjęć, filmów, a także uruchamianie gier.
Całość została przemyślana "przyszłościowo", wobec czego możliwe będzie zaktualizowanie w oprogramowania, gdyby te nie obsługiwało jakiegoś nowego wynalazku techniki. Porty zamontowano pomiędzy fotelami w konsoli centralnej, z możliwością podłączenia osobnych urządzeń dla obu pasażerów.

System RSCS będzie dostępny w najnowszym modelu X-Type, lecz możliwe będzie zamontowanie go w modelach z lat 2004 i 2005. Taka opcja kosztować będzie ponad 4 tysiące złotych. Od września tego roku będzie dostępna również dla modeli z serii S-Type.



źródło
  
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-05, 20:51   VW Multivan na Harleya

Oddział Volkswagena zajmujący się produkcją pojazdów użytkowych (VW Nutzfahrzeuge) wyposażył model Multivan w system umożliwiający transportowanie motocykla wewnątrz samochodu. Nowatorskie rozwiązanie Volkswagen opracował z firmą Harley-Davidson.

Pomysłowe urządzenie zaprezentowano w niemieckiej siedzibie Harleya we Frankfurcie. Nowy system, nazwany „Easy-in” składa się ze specjalnej metalowej rynny, w której na czas transportu spoczywają koła motocyklu, a w momencie załadunku służy jako rampa wjazdowa oraz mocowań i pasków z napinaczami. Takie zabezpieczenie pozwoli na przewóz motoru o wadze do 300 kilogramów.

Z okazji prezentacji systemu transportowego, Volkswagen przedstawił specjalną limitowaną edycję modelu Multivan „Easy-in-black”. Pakiet zawiera sportowy układ kierowniczy, kolor nadwozia w perłowej czerni, przycimnione szyby i czarne, 18 calowe alu-felgi. Co ważne pomimo zagospodarowania tylnej przestrzeni na motocykl udało się jeszcze zorganizować dwa miejsca dla pasażerów.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-07, 21:37   Citroen C4 z nową przekładnią

Citroen zaprezentował ostatnio nową wersję popularnego modelu C4, którego wyposażono w sześciostopniową przekładnię elektroniczną. Jest ona połączeniem skrzyni automatycznej z konwencjonalną skrzynią manualną.

Ten niezwykle praktyczny system zbiera coraz bardziej pochlebne rekomendacje. Nowa skrzynia nie potrzebuje do swego działania pedału sprzęgła, dając tym samym możliwość wyboru między trybem manualnym, w którym biegi zmienia się za pomocą łopatek lub dźwigni przekładni, a drugą opcją, jaką jest wybór trybu automatycznego, gdzie komputer decyduje o tym jaki bieg ma zostać włączony. Dodatkiem jest ustawienie sportowe oraz system wspomagania startu z górki, ułatwiający pracę oraz bezpieczeństwo jazdy.

Dzięki zautomatyzowanej zmianie biegów oraz kontroli sprzęgła, elektroniczna skrzynia pozwala na 6 procentową oszczędność jazdy w porównaniu z dotychczasowymi modelami. Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 4,5 l/100km przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 120g/km. Nowy silnik 1,6HDi o mocy 110 koni mechanicznych będzie wyposażony w filtr DPFS redukujący wydalanie szkodliwych cząsteczek do minimalnych poziomów.

Nową skrzynię wyposażono w innowacyjne elektro-hydrualiczne elementy, które pozwalają na gładką i płynną zmianę biegów. System może rozpoznać i zaadaptować się do indywidualnego charakteru jazdy. System wspomagający start pod górkę pozwala na bezpieczny podjazd, dając kierowcy czas na to by pewnie ruszyć. Aktywuje się on zarówno na podjazdach jak i zjazdach o nachyleniu większym niż 3 procent, urządzenie wstrzymuje samochód przez dwie sekundy po tym jak hamulec zostaje puszczony.

Wbrew pozorom nowa skrzynia nie kosztuje majątek. Można ją dostać w cenach porównywalnych z modelami, które wyposażone są w konwencjonalne przekładnie. Ceny, w przeliczeniu na rynku brytyjskim mają zaczynać się już od 80 tysięcy złotych przy wersji 1,6HDi SX.

źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-07, 21:40   Moc dźwięku w Hondzie

Nowoczesny, wywołujący futurystyczne i kosmiczne skojarzenia model Honda Civic został wybrany przez firmę Blaupunkt na nowy samochód demonstracyjny. Jego wygląd doskonale współgra z czystym dźwiękiem produktów Blaupunkta.

Bardzo ciekawa i odważna stylistyka wspomnianego samochodu pozwala na komponowanie w jego wygląd ciekawych nowoczesnych urządzeń. Tegoroczny model Hondy Civic to pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra o mocy 84 koni mechanicznych. Samochód ten będzie prezentowany podczas licznych imprez car audio organizowanych latem w Polsce.

Podstawowy element zabudowy całego systemu dźwiękowego to Las Vegas DVD 35, który podświetlany będzie w trzech kolorach - białym, niebieskim oraz czerwonym. Został on zintegrowany z kokpitem samochodu tak, aby zapewnić jak najprostszą obsługę. Pod tą jednostką zainstalowano radionawigację Rome NAV 55E. Specjalne podłączenie do uniwersalnego wejścia odtwarzacza Las Vegas pozwala na to by model Rome mógł oprócz nawigacji wykazać się jako bardzo dobre źródło dźwięku w formacie CD/MP3. Efektowności zabudowy dodaje również ekran najnowszej nawigacji DVD TravelPilot EX-V. Obraz ze źródła wideo może być równocześnie wyświetlany na dodatkowym ekranie LCD IVMS-6502. Po lewej stronie kokpitu umieszczono nawigację Lucca wraz ze stacja dokującą. Dzięki połączeniu stacji z odtwarzaczem Las Vegas DVD 35, zapowiedzi nawigacyjne mogą być odtwarzane przez system audio.

Możliwości dźwiękowe nowej Hondy Civic są reprezentowane przez duża ilość głośników montowanych dosłownie wszędzie, gdzie się da. W przednich drzwiach zamontowano po cztery głośniki średnio-niskotonowe z serii Velocity Vc 172. W celu uzupełnienia średnich i wysokich tonów użyto systemu Vc 132. Na tylnych drzwiach umieszczono system głośników napędzany przez wzmacniacz GTA 275 oraz monitor IVMS - 5802.

Po otwarciu bagażnika oczom ukazuje się olbrzymi, podświetlany na niebiesko subwoofer Velocity Vpw 4600, którego średnica wynosi 46 cm. Jest on napędzany 4500 watowym wzmacniaczem VPA 11500. Po bokach zamontowano po cztery systemy głośnikowe Vc 132. W głębi natomiast znajdują się trzy wzmacniacze VA 4100. Całość wyposażenia została skomponowana w taki sposób, aby nawiązywać do 'kosmicznego' wyglądu samochodu. Te wszystkie wyposażenie to jeszcze nie koniec wrażeń, bowiem w tylnej części samochodu zamontowany został 23 calowy monitor LCD z profesjonalnej serii Blaupunkta. Zawieszono go na rurowej konstrukcji zintegrowanej z elementami montażowymi wzmacniacza, uzupełniającej koncepcję zabudowy.

Maksymalna moc całego systemu dźwiękowego wynosi 6320 W. Aby całość mogła stabilnie pracować, uzupełniono zestaw o akumulator Bosch Silver. Natomiast podczas pokazów samochód jest dodatkowo wspierany przez wbudowany zasilacz 220V.







źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-12, 22:10   System AWD od Forda

Ford Motor Company rozpoczął pracę nad własnym systemem napędu na cztery koła, który wykorzystywany będzie w nadchodzących modelach typu sedan, crossover oraz SUV.

Początkowo zostanie on zaadaptowany na rynku amerykańskim do takich modeli jak Ford Fusion, Mercury Milan oraz Lincoln MKZ, a także średniej klasy sedanów takich jak Ford Edge oraz Lincoln MKX. Jest wiele powodów dla których Ford zdecydował się na opracowanie własnego systemu zamiast używania podzespołów szwedzkiego producenta, firmy Haldex. Głównym są jednak koszty. Sprowadzenie części zza oceanu jest dużo bardziej kosztowne niż ich 'domowa' produkcja. Drugim powodem jest kwestia możliwości dokładniejszego dopasowania układu do charakterystyki konkretnego pojazdu.

Kierownictwo Forda oznajmiło, że firma Haldex nie posiada odpowiedniego potencjału, aby dostarczyć elementów potrzebnych do zrealizowania przyszłych programów dotyczących samochodów o nadwoziu sedan oraz CUV. Według władz koncernu, Ford jest w stanie stworzyć dużo prostsze i tańsze rozwiązania.

Po tym jak produkcja urządzenia osiągnie pełną wydajność, planowana jest produkcja samochodów na poziomie 500 tysięcy egzemplarzy rocznie wyposażonych w autorski system AWD. W samej budowie i działaniu jest on bardzo podobny do tego, który był stosowany w poprzednich modelach. Jeśli system wykryje poślizg na przednich kołach, przenosi napęd oraz kontroluje moment obrotowy identycznie jak ma to miejsce w systemach firmy Haldex. Różni ich jednak to, że system przygotowany przez Forda jest elektro-mechaniczny, natomiast konkurencyjny działa na zasadach hydraulicznych.

Jak dotąd twórcy nie określili konkretnej nazwy dla nadchodzącej technologii, wiadomo jedynie, że wewnętrznie nazywana jest '4Drive', lecz prawdopodobnie w momencie wejścia na rynek zostanie ona zmieniona.

źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-20, 21:10   Toyota: Hybryda zasilana z kontaktu

W przyszłości do tankowania samochodów z silnikami hybrydowymi będzie służyć tradycyjne gniazdko domowe. Toyota właśnie zapowiedziała rozwój tego typu systemu o nazwie "Plug-in-Hybrid".

Samochody hybrydowe do napędu wykorzystują poza tradycyjnym surowcem jakim jest benzyna także energię elektryczną, która gromadzona jest w dużych rozmiarów bateriach. Toyota postanowiła ułatwić gromadzenie tej energii i rozpoczyna prace nad stworzeniem gniazdek zasilania dzięki którym będzie można „zatankować” w prąd auto także w swoim gospodarstwie domowym.

Do wprowadzenia nowej technologii do powszechnego użytku jeszcze długa droga, jednak istnieje szansa na to, że jeżeli do pomysłu Toyoty przyłączą się kolejni producenci wówczas badania i rozwój będą mogły toczyć się szybciej. Nad podobnym systemem jaki opracowuje Toyota myślą już także inżynierowie z niemiecko-amerykańskiego koncernu DaimlerChrysler, którzy szukają podobnych rozwiązań przede wszystkim dla swoich vanów.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-24, 17:30   E-mail w samochodzie

Firma IMS (Intelligent Mechatronic Systems), światowy lider w produkcji teleinformatycznych systemów bezpieczeństwa w samochodach, przedstawił właśnie swój najnowszy produkt o nazwie iLane.

Jest to pierwszy na świecie system pozwalający na zarządzanie skrzynką mailową w samochodzie bez konieczności odrywania rąk oraz wzroku od trasy. Oparty na opatentowanej technologii, system iLane pozwala kierowcy na bezpieczne i wygodne zarządzanie skrzynką mailową podczas jazdy. Urządzenie automatycznie powiadamia o nadchodzących wiadomościach oraz innych ważnych informacjach, czytając je za pomocą programowego syntezatora dźwięku, w kilku wersjach językowych do wyboru. Kierowca może odsłuchać całej wiadomości, przekazać ją dalej, bądź też skomponować nową. Dodatkowo 'skrzynka' pozwala na obsługę połączeń telefonicznych, wiadomości SMS oraz załączników w przesyłanych wiadomościach.

System inteligentnego zarządzania wiadomościami pozwala użytkownikowi na filtrowanie wiadomości e-mail według priorytetów oraz ustalonych preferencji. Najważniejsze wiadomości zostają przekazywane jako pierwsze z pominięciem tych mniej ważnych. System iLane pozwala również na bezprzewodową obsługę urządzeń audio, zestawów słuchawkowych, dzięki zastosowaniu modułu Bluetooth. Zamiast tradycyjnego dzwonka który zwykle powiadamia użytkownika telefonu o nadejściu wiadomości w urządzeniu iLane bogatych informacji dostarcza syntezowany głos.

Twórcy systemu iLane zapewniają, że jest to pierwsze tego typu urządzenie, pozwalające na mobilną komunikację bez pogorszenia bezpieczeństwa kierowcy. Do pracy urządzenie używa sieci telefonii komórkowej oraz bezprzewodowego dostępu do internetu. System ten lada dzień pojawi się w sprzedaży, lecz jego dokładna cena nie jest jeszcze znana.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-07-31, 21:10   Bezpieczne Volvo

Cechą charakterystyczną samochodów marki Volvo jest przede wszystkim bezpieczeństwo. Lecz te szeroko rozumiane pojęcie nie ogranicza się jedynie do zapobiegania wypadków lub ich skutków.

W nowym modelu Volvo S80 zastosowano innowacyjny system PCC zapewniający bezpieczeństwo samochodu niekoniecznie będącego w ruchu. Silvia Gullsdorf, menedżer kierująca projektem wspomnianego modelu podkreśla, że bezpieczeństwo nie polega jedynie na zapobieganiu wypadkom. Po czym dodaje, iż w dzisiejszych, bardzo niepewnych czasach, oznacza to kontrolę otoczenia zarówno w domu, jak też i samochodzie.

Dostępna jako wyposażenie dodatkowe funkcja PCC (Personal Car Communicator) jest zaawansowanym technologicznie kieszonkowym pilotem. Urządzenie to potrafi automatycznie otworzyć zamki samochodu, gdy zostanie naciśnięta klamka. Zamykanie drzwi odbywa się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku na klamce, bądź też poprzez przenośnego pilota. Nie jest to może rewolucyjne rozwiązanie, lecz nowością jest fakt, że można przy pomocy pilota można sprawdzić czy zostały zamknięte drzwi samochodu. Pamięta on bowiem, czy ostatnio były otwierane lub zamykane.

Aby uruchomić silnik nie trzeba już używać tradycyjnego kluczyka. Wystarczy, że kierowca usiądzie na swoim miejscu, ułoży stopy na pedałach a następnie wciśnie przycisk odpowiedzialny za uruchomienie silnika. Nie jest to jednak koniec możliwości oferowanych przez pilota. Kierowca znajdujący się w odległości do 100 metrów od samochodu, może w każdej chwili wcisnąć przycisk odpowiedzialny za raport bezpieczeństwa samochodu. Poprzez diody kierowca zostanie poinformowany czy samochód jest zamknięty, a także czy ktoś nie spowodował uruchomienia alarmu. Mrugające światełko o kolorze czerwonym sygnalizuje aktywowanie czujnika bicia serca, ostrzegając o pobycie intruza wewnątrz auta.

Dla osób posiadających problemy z odnalezieniem swojego auta na parkingu, bądź też obawiających się o bezpieczeństwo samochodu na ciemnym parkingu przygotowano specjalną opcję. Po wciśnięciu przycisku na którym znajduje się piktogram żarówki, właściciel samochodu może włączyć wszystkie światła, a także oświetlenie wewnętrzne samochodu. Po opuszczeniu samochodu można zostawić światła włączone przez 30 lub 90 sekund, dzięki czemu droga do domu zostanie oświetlona.

Donośny alarm oraz mrugające światła włączają się w przypadku, gdy ktoś wybije szybę, znajdzie się wewnątrz samochodu, bądź też zostanie włączony przycisk alarmowy. Wśród dodatkowych funkcji znajduje się także czujnik przechyłu, zapobiegający podnoszeniu samochodu, w celu kradzieży opon.

Nowe Volvo S80 wyposażono w laminowane boczne szyby, zmniejszające ryzyko kradzieży lub zniszczeń. Ulepszeniu uległy także zamki. Najbardziej zaawansowany jest typ BLL z funkcją antywłamaniową. W zamku tym cylinder obraca się przez 30 sekund po zamknięciu drzwi, dzięki czemu niepowołana osoba nie będzie w stanie go otworzyć. Gdyby jednak komuś udało się dostać do wnętrza samochodu, drzwi nie otworzą się od środka. System zamykający można jednak skonfigurować według własnych potrzeb. Menu samochodowe pozwoli wybrać czy po otwarciu zamków odblokują się wszystkie drzwi, czy tylko te po stronie kierowcy. Dodatkowo można zaprogramować system tak, żeby po uruchomieniu samochodu po określonym czasie zamykały się zamki wszystkich drzwi.

Za zwiększone poczucie bezpieczeństwa w Volvo trzeba będzie zapłacić około 3500 złotych.





źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-01, 20:58   "Klima" z Polski do Audi Q7

W bieżącym roku w salonach pojawił się pierwszy luksusowy SUV ze stajni Audi - model Q7 - oferujący użytkownikom opcję wyposażenia, której większość konkurentów nie posiada, a mianowicie czterostrefową, w pełni automatyczną klimatyzację. Unikalny system, zaprojektowany wspólnie przez Delphi i Audi produkowany jest w zakładach Delphi w Polsce.

System klimatyzacji oparty jest na oddzielnych przednich i tylnych modułach ogrzewania, wentylacji i chłodzenia (HVAC) z niezależnym sterowaniem dla każdej strefy. Audi Q7 można kupić w USA i w Europie.

"Komfort to subiektywne uczucie. Każdy z nas inaczej reaguje na chłód, gorąco i ruchy powietrza. Poziom autonomii, jaki zapewnia nasz czterostrefowy moduł HVAC, jest funkcją, której bardzo domaga się rynek" – mówi Marshall Andrews, dyrektor linii produktowej klimatyzacji i chłodzenia układu napędowego w Delphi Thermal Systems. "Daje możliwość regulacji temperatury oraz przepływu i dystrybucji powietrza, zapewniając każdemu pasażerowi tego wspaniałego pojazdu zindywidualizowany komfort cieplny" - dodaje Andrews.

Czterostrefowa klimatyzacja jest w Audi Q7 dodatkiem opcjonalnym. Delphi produkuje także dla tego modelu automatyczną klimatyzację dwustrefową – dla kierowcy i pasażera. Aby sprostać wysokim wymaganiom użytkowników Audi Q7 systemy HVAC są wyposażone w doskonałej jakości lekkie wymienniki i parowniki, również produkcji Delphi.

W Audi Q7 zastosowano także opracowane przez Delphi urządzenie odłączające akumulator, chroniące obwody elektryczne przed zwarciem w przypadku kolizji. Zadebiutowało ono w modelu Audi A6 z 2005 roku. W przypadku kolizji niewielki ładunek wybuchowy szybko i bezpiecznie odłącza chronione obwody, takie jak kable łączące akumulator z rozrusznikiem, alternatorem i centrami elektrycznymi.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-03, 21:20   Hyundai testuje pojazdy FCEV

Hyundai Motor Company poinformował o zakończeniu, przeprowadzonych po raz pierwszy w Europie drogowych testach elektrycznych pojazdów drugiej generacji, wyposażonych w ogniwa paliwowe (FCEV- Fuel Cell Electric Vehicle). Program realizowany był we współpracy z firmą Linde Gas, a uczestniczyły w nim dwa SUV-y Tucson i autobus.

Organizatorom programu chodziło o sprawdzenie pojazdów FCEV w naturalnych, europejskich warunkach drogowych i eksploatacyjnych.

Autobus użytkowany był w Monachium, gdzie w trakcie 4-tygodniowej piłkarskiej imprezy, codziennie dowoził kibiców na tamtejszy stadion. Przewiózł w tym czasie 3000 (w przybliżeniu) osób, emitując, w porównaniu z autobusami o napędzie konwencjonalnym, znacznie mniej hałasu i żadnych spalin poza czystą parą wodną.

Tucsony typu FCEV poddane zostały testom w serii 12 jazd w Berlinie, Kolonii, Frankfurcie, Lipsku, Monachium i Hildesheim. Każdy z nich przejechał łącznie średnio 1000 kilometrów, a w jazdach wzięło udział ponad 50 dziennikarzy, licznie zaproszeni goście oficjalni ( tzw. VIP-y), a wśród nich aktualna Miss World – Unnur Birna Vilhjalmsdottir. Wprowadzony w 2005 roku Tucson wyposażony w ogniwa paliwowe, jest pojazdem FCEV drugiej generacji, który koreański koncern poddaje tak intensywnym próbom. Pochwalić się on może zerowym poziomem emisji spalin, niskim poziomem hałasu, dużą przestrzenią pasażerską oraz taką samą, co modele z napędem konwencjonalnym powierzchnią ładunkową. Dzięki niezwykle lekkim aluminiowym elementom nadwozia, FCEV charakteryzuje się stosunkiem mocy do masy o wartości porównywalnej z konwencjonalną wersją tego SUV-a.

Obecnie Tucson FCEV przechodzi intensywne próby drogowe w Kalifornii i Korei. Testy przeprowadzone w Europie dostarczyły Ośrodkowi Zaawansowanych Technologii Hyundaia w Mabuk w Korei, niezwykle cennych informacji. Główny inżynier projektu, dr. Sae Hoon Kim powiedział: „Nasze pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe poddawane były codziennym próbom w ruchu drogowym przez dwa tygodnie i okazało się, że druga generacja tych pojazdów cieszy się niezawodnością w każdych warunkach panujących na europejskich drogach. Oznacza to, że jesteśmy na dobrej drodze do wyprodukowania pojazdów, które mogłyby z powodzeniem trafić do masowej produkcji już za kilka lat. Jesteśmy już bardzo blisko osiągnięcia tego celu”.





źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-04, 21:26   Toyota czytająca myśli

Japoński producent samochodów marki Toyota zamierza zaimplementować do swoich przyszłych modeli gadżety pozwalające odczytywać stan umysłowy kierowcy, a następnie uspokoić go lub pobudzić, w zależności od sytuacji.

To jednak nie koniec możliwości jakie będzie mogło zaprezentować nowoczesne auto. Nad rozwojem technologii czuwa grupa studentów uniwersytetu w Cambridge, którym dowodzi naukowiec Rana El Kaliouby. Po raz pierwszy samochód pokazał się pięć lat temu na wystawie modeli koncepcyjnych Toyoty. Działanie całej technologii polega na tym, że nadwozie samochodu odzwierciedla zachowanie kierowcy. Samochód zabarwia się na czerwono podczas gwałtownej jazdy i częstego, agresywnego hamowania, natomiast podczas spokojnej jazdy przybiera niebieskiego koloru.

W nowym przedsięwzięciu zamontowano małą kamerkę, która odpowiedzialna jest za analizowanie wyrażanych emocji przez kierowcę. Każdy uśmiech, bądź też surowe miny są rejestrowane na komputerze pokładowym. Urządzenie jest w stanie rozpoznać stany umysłowe, które mogą zaszkodzić kierowcy podczas jazdy, takie jak złość, dekoncentracja lub zmęczenie. Kolejnym stopniem zaawansowania, który chcą osiągnąć naukowcy jest zaprogramowanie pojazdu, żeby odpowiednio reagował na dany nastrój. Przykładowo, włączając klimatyzację lub puszczając uspokajające dźwięki, gdy kierowca jest poirytowany.

Specjalna oferta przeznaczona będzie także dla właścicieli firm posiadających flotę samochodową. Szefowie będą mogli sprawdzić czy osoba używająca samochodu firmowego jeździła agresywnie czy też spokojnie. Badania nad rozwojem nowoczesnego samochodu są nadal intensywnie w toku, więc niewiadomo jeszcze kiedy ewentualnie może się on pojawić na rynku.





źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-07, 21:16   Nowe trendy w oświetleniu

Firmy trudniące się projektowaniem samochodów coraz częściej doradzają producentom aut, aby stawiali w swoich nowych produktach na reflektory wykonane w technologii LED. Coraz więcej firm widzi w nich tanią, dobrą alternatywę dla ksenonów.

Producenci samochodów niezbyt nasyceni możliwościami, które oferują reflektory podążającymi za zakrętami oraz doświetlającymi pobocze, pracują nad technologiami, które będą przystosowywać się do warunków atmosferycznych, a wraz ze zwiększaniem się szybkości samochodu, będą świecić jaśniej. Mercedes-Benz zdążył już wprowadzić takie rozwiązanie przygotowane przez firmę Hella. Po przekroczeniu prędkości 90 km/h oraz 140 km/h ksenonowe światła dawać będą jaśniejszy snop.

Pomimo tego, że reflektory ksenonowe mogą zapewnić bardzo dobrą jakość oraz bezpieczeństwo, to jednak ich ceny są bardzo wysokie, a w efekcie mało potencjalnych klientów się na nie decyduje. Analitycy rynku motoryzacyjnego przewidują, że już niebawem na rynku lampy wyposażone w diody LED zaczną zdobywać coraz szersze grono sympatyków. Już wiosną przyszłego roku, na rynku zadebiutuje Lexus LS 600h, w którym zastosowano tego typu reflektory. Na razie jednak diody zastąpią konwencjonalne żarówki w obrębie świateł postojowych, gdyż Toyota nie opracowała jeszcze sposobu na produkcję lamp o większej mocy.

Europejscy producenci samochodów już zapowiadają doskonalenie technologii. Oczekuje się, że masowo wejdzie ona do produkcji już w 2008 roku. Jeżeli tak się stanie, może być to koniec dla reflektorów ksenonowych, jednakże zawsze pozostaną klienci, którzy zgodzą się na ich zakup, chociażby ze względu na charakterystyczny wygląd.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-10, 20:37   Blaupunkt z USB

Współczesne technologie pozwalają na korzystanie z danych komputerowych w sposób praktycznie nieograniczony. Dzięki nowym rozwiązaniom można w każdej chwili mieć dostęp np. do ważnych danych, bądź też ulubionych plików MP3 w samochodowym radioodtwarzaczu.

Blaupunkt zamierza wprowadzić na rynek dwa nowe radioodtwarzacze, w których dużą rolę odgrywa technologia, która od lat znana jest w komputerach. Zaimplementowane złącze USB oraz specjalny kabel, w które wyposażono modele Memphis MP66 oraz Casablanca MP56, pozwalają na korzystanie z pamięci masowej oraz przenośnych dysków twardych. Dodatkowo nowe modele oferują odczytywanie plików muzycznych z kart pamięci SD, a wejścia AUX-/In pozwalają na zainstalowanie zewnętrznych źródeł dźwięku takich jak odtwarzacze MP3 lub iPody.

Urządzenia te wyposażono w wyświetlacze TFT, które umożliwiają wyświetlanie informacji takich jak listy odtwarzanych plików MP3, bądź też specjalnie zaprogramowanych powitań oraz pożegnań. Funkcja Picture-Upload pozwala na zaprojektowanie własnego wyglądu wyświetlacza, a następnie wgranie go do pamięci radia dzięki dostępnym złączom. W modelu Casablanca MP56 zastosowano bardzo dobry wyświetlacz RGB VarioColour z funkcją ColourScan, która pozwala na dopasowanie kolorystyki wyświetlacza do podświetlenia deski rozdzielczej.

To nie wszystkie opcje jakie mogą zaoferować odtwarzacze. Użytkownicy, którzy zainteresowani są przede wszystkim jakością dźwięku na pewno się nie zawiodą. Sześciopasmowy korektor, który można skonfigurować samodzielnie lub wykorzystać predefiniowane ustawienia doceni wielu z klientów. Korektor pozwala także na automatyczne dostosowanie brzmienia muzyki do warunków akustycznych, które panują we wnętrzu samochodu oraz względem aktualnej konfiguracji głośników. Jako opcja dostępny jest w radiu bezprzewodowy interfejs Bluetooth, który pozwala na podłączenie telefonu komórkowego. W radioodtwarzaczach dostępne są także wejścia audio dla systemów nawigacyjnych oraz wyjścia TMC-Out, dające możliwość podłączenia zewnętrznego systemu dynamicznej nawigacji.

Oba radioodtwarzacze pozwalają na odczyt płyt CD/CD-RW w formacie MP3 oraz WMA. Wyposażono je także w cyfrowy tuner radiowy DigiCeiver, który pozwala na bardzo dobry odbiór stacji radiowych. Ponadto dostępne jest czterokanałowe wyjście na wzmacniacz, końcówki o mocy max 4x50W. Na potrzeby głośnika niskotonowego zamontowano w pełni regulowane, osobne wyjście wraz z regulatorem..

Cena modelu Memphis MP66 wynosić będzie 1.699 złotych, natomiast Casablanca MP56 kosztować będzie 1.299 złotych.





źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-16, 21:56   Przewidujący Mercedes

Nowy Mercedes Klasy CL zostanie wyposażony w urządzenie mające zapewnić podróżującym maksymalny poziom bezpieczeństwa. System PRE-SAFE zadebiutuje już jesienią tego roku wraz z układem hamulcowym uzupełniającym działanie technologii.

Wraz z systemem PRE-SAFE, Mercedes wchodzi w nowy wymiar bezpieczeństwa. Po raz pierwszy stworzono urządzenie pozwalające na kompromis w sferze bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Specjalne czujniki rejestrować będą każde potencjalne zagrożenie występujące na drodze. Począwszy od poślizgów, skończywszy na gwałtownym hamowaniu, system w przeciągu kilku milisekund przygotowywać będzie wszystkie urządzenia na wypadek nadchodzącego zderzenia.

Mówiąc innymi słowami, dodaje on prowadzonemu samochodowi refleksu. Po wykryciu niebezpieczeństwa, nowy Mercedes Klasy CL reagować będzie bardzo szybko, aktywując odpowiednie narzędzia w celu zmniejszenia ryzyka poważnej kontuzji. W czasie, gdy uruchomione zostanie hamowanie awaryjne, fotele przesuną się do pozycji, w której pasy bezpieczeństwa oraz poduszka powietrzna zadziałają efektywnie. W wypadku zagrożenia poślizgiem domykane będą boczne szyby oraz szyberdach, tak by pasażerowie nie odnieśli dodatkowych obrażeń, a boczne kurtyny mogły działać wydajnie.

Nowością będzie także dodatkowy moduł działający na układ hamulcowy współpracujący z systemem BAS PLUS (Brake Asist Plus). Ostrzega wizualnie oraz werbalnie kierowcę o nadchodzącej kolizji z tyłu samochodu, dostosowując siłę hamowania, tak by zapobiec zderzeniu. Projektanci systemu PRE-SAFE poszli w swoich projektach jeszcze dalej. W wypadku, gdy kierowca nie reaguje na ostrzeżenia samochód zostaje zwolniony do prędkości 15km/h. Jednakże po naciśnięciu pedału hamulca, kierowca dysponować będzie pełną mocą dla układu hamulcowego.

W zderzaku nowego Mercedesa Klasy CL zamontowano dwa radary mające za zadanie skanować sytuację na drodze w odległości 30 metrów pod kątem 80 stopni. Oprócz tego w grillu okrywającym chłodnicę zamontowano długodystansowy radar o zasięgu 150 metrów.

Podczas testów w centrum rozwojowym koncernu DaimlerChrysler zbadano 70 kierowców, którzy poddawani byli testom na reakcję podczas gwałtownego hamowania. Okazało się, że samochody wyposażone w system PRE-SAFE wraz z BAS PLUS w 70 procentach uniknęły stłuczek. W prawie połowie przypadków, gdzie nie udało się już uniknąć zderzenia, znacznie zredukowano przypadki obrażeń.



źródło
 
 
     
Bartek 
Mieszkaniec



Imię: Bartek
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 2794
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2006-08-24, 20:53   Wodorowa Mazda RX-8

Mieszkańcy Starego Kontynentu będą mieli okazję zobaczyć model Mazda RX-8 Hydrogen RE, napędzany wodorem, podczas konferencji poświęconej alternatywnym źródłom energii, która odbędzie się w norweskim mieście Stavanger.

Podczas konferencji odbędzie się także ceremonia otwarcia pierwszej stacji benzynowej, oferującej wodór, która zostanie umiejscowiona niedaleko miasta Stavanger. Producent samochodów marki Mazda postanowił wykorzystać to wydarzenie, aby zaprezentować po raz pierwszy poza granicami Japonii swój nowy samochód.

Prezes Hydrogen Group. Staoil ASA oraz członek HyNor National Board, Brage W. Johansen podkreśla, że pierwsza stacja wodorowa w Norwegii będzie przełomowym krokiem w eksplorowaniu możliwości płynących z wykorzystania wodoru jako paliwa napędowego. Dodał także, iż jest bardzo dumny z tego, że Mazda postanowiła również uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Rozwój znaczenia nowego paliwa alternatywnego początkowo wzbudzał niepewność obu stron, zarówno producentów aut oraz koncernów paliwowych. Producenci samochodów czekali na rozwinięcie sieci dystrybucyjnych stacji paliwowych, aż w końcu druga strona podjęła się ryzyka, które w rzeczywistości opłaciło się.

HyNor zamierza promować wodór jako paliwo alternatywne poprzez budowę większej sieci stacji paliwowych. Ponad trzydzieści firm współpracować będzie przy budowie 'wodorowej' infrastruktury w Norwegii. Początkowym celem będzie możliwość podróży samochodem napędzanym na wodór pomiędzy miastem Stavanger, a Oslo. Wiosną 2007 planowane jest już rozszerzenie zasięgu stacji aż po Grenlandię.

Prezentowany model Mazdy wejdzie niebawem do masowej produkcji. Producent czeka jeszcze na to ile europejskich krajów zaangażuje się w to przedsięwzięcie. Ekologiczny pojazd może być także napędzany przez konwencjonalne paliwo, lecz po kliknięciu klawiszem, może znów zamienić się w maszynę napędzaną przyjaznym dla środowiska paliwem. Analitycy rynku motoryzacyjnego oceniają, że wprowadzenie tego modelu do masowej produkcji stanowić będzie krok milowy w rozwoju tej technologii.



źródło
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
| Wsparcie techniczne: e-matteo.pl

Nasz email


Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11